Patch 1.3.3 PTR Notes

Permalänk
Discokungen
Skrivet av InfestedOne557:

Ganska fint, men var inte zealot för stark innan? Zerg is back to getting proxy'd. Terrans är ju som vanligt immuna mot detta om dem avnänder repair som varje vettig människa gör.

Jo, fast alla gillar inte wall-offs heller. x) Men det får man väl anpassa efter bana, antar jag!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo, fast alla gillar inte wall-offs heller. x) Men det får man väl anpassa efter bana, antar jag!

isåfall kan du lika gärna säga "alla gillar inte att göra arbetare". Ska du vinna får du väl göra det du måste?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

isåfall kan du lika gärna säga "alla gillar inte att göra arbetare". Ska du vinna får du väl göra det du måste?

Nae ActionJesuz kör ju 6pool varje game, han vinner ändå :):):):)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

isåfall kan du lika gärna säga "alla gillar inte att göra arbetare". Ska du vinna får du väl göra det du måste?

Njaaa, inte alltid. WhiteRa har ju en rätt bra defense mot 6pool utan wall-off men gör sina två sista gates innan expand som wall. Det funkar ju sjukt mycket bättre än att walla med cyber och första gaten men det kräver sin micro. Dessutom som Terran är det rätt onödigt att walla om man inte techar och har lite early units, men visst, walla du.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Finns vissa nackdelar med att göra wall mot Protoss också faktiskt. Void Rays kan snipa dina byggnader där utan att du kan göra så mkt åt det, har man en obs kan Stalkers göra detsamma, det tar längre tid för en armé att komma ner för rampen osv. Bra skydd mot proxy, men annars är wall som Terran mot Protoss ganska meningslöst så vitt jag vet.

Sen spelar jag inte Terran å andra sidan.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Fritter:

Finns vissa nackdelar med att göra wall mot Protoss också faktiskt. Void Rays kan snipa dina byggnader där utan att du kan göra så mkt åt det, har man en obs kan Stalkers göra detsamma, det tar längre tid för en armé att komma ner för rampen osv. Bra skydd mot proxy, men annars är wall som Terran mot Protoss ganska meningslöst så vitt jag vet.

Sen spelar jag inte Terran å andra sidan.

Yes indeed. Stalker-rushes går ju att bekämpa med early marauders med concussive och gärna en bunker. Efter det så har man alldeles tillräckligt med trupper för att ta hand om tidiga pushes. :3

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

YEI
Förhoppningsvis lite mer intressanta PvP nu och int som i DHfinalen mellan whitera och ogsmc där de 4gata varandra hela vägen <.<

däremot hade jag hoppats lite mer på ghosts
kalla mig noob om ni vill men jag tycker att de sku kunna halvera skadan och attackspeeden på hellions med (samma dps men skjuter dubbelt snabbare)
mutas är på tok för snabba med!
sen sku jag borda få en knapp som jag kan trycka på så jag vinner direkt med!!!!
infestors är extremt jobbiga när de kan chainfungal growtha en med

har nån för övrigt sett proffs använda thors ability? jag har aldrig sett det vad jag vet, kanske dags för en ändring?

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dentoid:

YEI
Förhoppningsvis lite mer intressanta PvP nu och int som i DHfinalen mellan whitera och ogsmc där de 4gata varandra hela vägen <.<

däremot hade jag hoppats lite mer på ghosts
kalla mig noob om ni vill men jag tycker att de sku kunna halvera skadan och attackspeeden på hellions med (samma dps men skjuter dubbelt snabbare)
mutas är på tok för snabba med!
sen sku jag borda få en knapp som jag kan trycka på så jag vinner direkt med!!!!
infestors är extremt jobbiga när de kan chainfungal growtha en med

har nån för övrigt sett proffs använda thors ability? jag har aldrig sett det vad jag vet, kanske dags för en ändring?

Fast det är nya ändringar nu. Det är bara sentries som får ändrad buildtime (5s mindre från gateway) då det andra tydligen funkade rätt illa. Men visst, DT-rusha och sen springa uppför en ramp med archons som trampar på FFs hade varit fett.

För mycket förändringar är inte bra i dagsläget, det får vänta till Heart of the Swarm IMO.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

YEI
har nån för övrigt sett proffs använda thors ability? jag har aldrig sett det vad jag vet, kanske dags för en ändring?

Jag vill minnas att TLO använde den i någon match... men tusan, kommer inte ihåg när eller i vilken build i övrigt :(.

Jag har testat nån gång att ha den i en early-thor-push mot en zerg för att ta död på zerg-tech (så som pool/roach warren), men det var inget jag fastnade för.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

har nån för övrigt sett proffs använda thors ability? jag har aldrig sett det vad jag vet, kanske dags för en ändring?

http://www.youtube.com/watch?v=bU2G_sF553A&feature=player_emb...

Varsågod, ett skolboks exempel på hur man använder strikecannons på rätt sätt

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Discokungen

1.3.3 är live i NA nu, kommer förmodligen uppdateras i EU också med tanke på att Bnet har varit nere sen 3 inatt, och det verkar vara rätt sjukt med Archons i PvT nu när jag kollat på lite streams. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Skiljer sig patchen något från det som stod i OP? Tidigare posts här indikerade något sådant.
Ser ut att vara en intressant patch iaf.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

YEI

har nån för övrigt sett proffs använda thors ability? jag har aldrig sett det vad jag vet, kanske dags för en ändring?

Kolla Thorzains matcher i TSL3, vet speciellt en match på Xel´naga caverns där han körde strike cannon på varenda colu å imortal, känndes sjukt op...

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Nightcrawl:

Skiljer sig patchen något från det som stod i OP? Tidigare posts här indikerade något sådant.
Ser ut att vara en intressant patch iaf.

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/2302993
Där är patch notes.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tackar :).
Blir till att spela lite ikväll och utforska om man fortf. blir 4gatad:)

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

De riktiga patch notes finns nu i första posten också.

PROTOSS
Archon
- Now a Massive unit.
- Range increased from 2 to 3.
Cybernetics Core
- Research Warp Gate research time increased from 140 to 160.
Gateway
- Sentry train time decreased from 42 to 37.
- Warp Gate unit train times remain unchanged.
Pylon
- Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.

TERRAN
Bunker
- Salvage resource return reduced from 100% to 75%.
Ghost
- Cost changed from 150/150 to 200/100.
Thor
- Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).

ZERG
Infestor
- Speed decreased from 2.5 to 2.25.
Spore Crawler
- Root time decreased from 12 to 6.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Spelat ett par matcher mot toss nu. Archons verkar populärt, de tar så mycket stryk. Här i guldligan verkar zealots, archons och några HT ganska populärt. Jag har mest kört marauders och försöker kite'a bäst jag kan, men det är inte helt lätt alla gånger. Någon som har någon bra idé?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Spelat ett par matcher mot toss nu. Archons verkar populärt, de tar så mycket stryk. Här i guldligan verkar zealots, archons och några HT ganska populärt. Jag har mest kört marauders och försöker kite'a bäst jag kan, men det är inte helt lätt alla gånger. Någon som har någon bra idé?

Kanske utnyttja den trevliga ghost buffen?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Kanske utnyttja den trevliga ghost buffen?

Trevlig? De där äckliga ghost-asen som får sin förmåga utan research (jämför med toss psionic storm), kontrar alla, verkligen alla toss-enheter och är praktiskt taget omöjliga att uppfatta i en hög av MM-spam. Tycker definitivt inte de behöver en buff, snarare motsatsen

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Spadeace:

Trevlig? De där äckliga ghost-asen som får sin förmåga utan research (jämför med toss psionic storm), kontrar alla, verkligen alla toss-enheter och är praktiskt taget omöjliga att uppfatta i en hög av MM-spam. Tycker definitivt inte de behöver en buff, snarare motsatsen

Du får ju ha hitpoint-bars på i så fall. Feedback funkar ju utmärkt, använd det? Och observers!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Du får ju ha hitpoint-bars på i så fall. Feedback funkar ju utmärkt, använd det? Och observers!

Det är lugnt, bara utslag av min allmäna hatiskhet mot enheter jag inte gillar, kan lägga banshees, dark templar, mutalisk, mass speedlings och marauder till den listan så haha

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Spadeace:

Det är lugnt, bara utslag av min allmäna hatiskhet mot enheter jag inte gillar, kan lägga banshees, dark templar, mutalisk, mass speedlings och marauder till den listan så haha

Haha, vet vad du menar. ^^ Dem marines en masse.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Älskar de nya Archons, de är så jävla mycket bättre! De har T.o.m. varit effektiva i PvP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Älskar de nya Archons, de är så jävla mycket bättre! De har T.o.m. varit effektiva i PvP!

Är det frotfarande mycket 4gates i pvp nu efter patchen?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Är det frotfarande mycket 4gates i pvp nu efter patchen?

Har inte lirat en enda PVP som inte bllivit en 4gate penismätare.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Har inte lirat en enda PVP som inte bllivit en 4gate penismätare.

PvP ändras ju inte direkt av patchen, det är mer spelarna som bestämmer typen av games som blir i PvP, ser ju helt sjuka macro games i GM mest hela tiden även om det finns 4gate deluxe där också. Så ja, det behöver ändras mycket mer om man verkligen ska ha bort 4gaten, men det känns lite ovärt mot andra matchups!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Det är fortfarande 4-gate som dominerar, dock så finns det fler möjligheter nu!