Någon mer som bojkottat spotify?

Permalänk
Medlem

intressant tråd.

Jag förstår att många backar ur när man behöver pröjsa en prenumeration för att ha tillgång till alla fördelar med spotify och visst är det bra för den som har dessa pengar och kan dra fördel av spotify i sin nya android-tele.

Jag å andra sidan är lite mera analog och föredrar materiella ting eller feta upplevelser så jag sparar hellre dessa pengar till gammal hederlig hårdrock i form av cd-skivor eller en grym metalkonsert där man verkligen kan visa sin uppskattning till artisterna.

så för mig känns det lite overkill med att betala en prenumerationslicens för att få tillgång till Spotify

peace out, och oavsett musiksmak ha en bra dag.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem

innan jag började jobba använde jag spotify endast för att hitta ny musik relaterad till det jag redan lyssnade på och stod då ut med den lilla reklamen som var. hittade jag något bra, fixade jag det på annat håll.

nu när jag sitter på jobbet och lyssnar en heldag blir man fly förbannad när det kommer reklam var och varannan låt + att 10 timmar aldrig skulle räckt/månad. slog därför till på unlimited då jag inte har användning för det i mobilen.

Permalänk

Spotify ær grymt tevligt!
Tycker det klart ær vært pengarna, trevligt med varierad musik i bilen!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Jag var "gratislyssnare" till i höstas då jag började med Premium, har iten ångrat det en sekund. Nu har jag mina playlists vart jag än är, på fest i annan stad, på bussen med mobilen, när jag är hemma, och snart i bilen, när jag fixat så jag kan koppla in mobilen där.

Man slipper ladda över musiken till mobilen efter att man laddat ner/köp nån ny skiva, allt bara finns där inom nått klick.

Själv blev jag glad att dom ändrade gratisversionen, för jag hoppas fler kommer börja betala, vilket kommer resultera i att artister tjänar mer, vilket i sin tur resulterar, förhoppningsvis, i att fler artister ansluter, som inet gjort det förut. Det tjänar ALLA lyssnare på.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Dom saknar fortfarande många artister därför kör jag grooveshark istället.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Måste köpa någonstans runt 5200 album/månad för att det ska vara ovärt att köpa premium. SJälvklart lyssnar ingen på alla 10m låtar men där finns det man vill höra. Förutom Metallica som är lite tråkigt.

Utan tvekan att det är värt 99:- för att kunna lyssna, i mobilen, överallt utom i Hitlers hemliga bunker.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Dom saknar fortfarande många artister därför kör jag grooveshark istället.

Håller med tänker inte betala för en tjänst som inte levererar eller tar bort den musik jag gillar eller inte har den, som flera säger finns ju faktis fleraa lagliga tjänster som fungerar utmärkt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Är verkligen Grooveshark lagligt? Har det inte varit mycket diskutioner om det på senaste tiden, bla finns väl inte grooveshark på androidmarket längre

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

99 kr / mån är lätt värt att ha all sin musik vart man än är oavsett, speciellt nu efter senaste uppdateringen till den mobila plattformen då man kan lägga in egna MP3or och synca över dem till mobilen om man är på samma hemmanätverk.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexusswe:

Är verkligen Grooveshark lagligt? Har det inte varit mycket diskutioner om det på senaste tiden, bla finns väl inte grooveshark på androidmarket längre

Nu vet jag inte om borttagna appar på AppStore eller Market för Android är vedertagna som bevis för att något är olagligt. Jag antar att Grooveshark (som är Florida baserad) hade fått stängt ner för länge sedan om det var olagligt. Det kanske agerar i en gråzon...vad vet jag. Fungerar gör det åtminstone, även gratisalternativet (dock inte i mobilen om man är gratiskund).

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Skrivet av Manor:

Nja, jag känner inte riktigt igen mig.
Jag valde Grooveshark då den fortfarande fungerar...även gratis (nu är jag även "anywhere" kund för att kunna köra den i mobilen).

Om en bensinmack beslutade att leverera bensin gratis...skulle du då hellre betala för bensinen på Shell/Statoil? En lite krystad jämförelse kanske, men saken är ju att det faktiskt finns andra (lagliga) musiktjänster än Spotify och som fortfarande fungerar gratis. Jag ser inget fel i att använda mig av dem istället för Spotify då jag känner mig fri att välja den tjänst som passar mig bäst.

Jag sa aldrig att det var fel, dem får fortfarande kompensation där, men vi säger om du bojkottar något enbart för att det inte är gratis då det uppenbarligen kostar att göra är sjukt tycker jag därför drog jag upp exemplet hade du kunnat tänka dig gratis.

Absolut kan du använda tjänster som är lagliga och gratis om det passar dig bättre. men att snacka ner spotify och att det inte är värt för att det ska kosta att använda tjänsten är fel och ren snålröveri.