Panasonic TX-P50G30Y 50" Plasma TV för 4995 kronor! ord 13 000kr på Hifi Klubben

Permalänk
Medlem

Panasonic TX-P50G30Y 50" Plasma TV för 4995 kronor! ord 13 000kr på Hifi Klubben

Kollade in veckans erbjudanden på komplett och uppmärksammade genast http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632166 för 4 995 SEK och beställde den direkt!

Märkt att det har vart lite svårt att hitta recensioner på den men "http://www.prylportalen.se/test/test-panasonic-g30-overtygar-..." är en helt okej som jag lyckades hitta.

För er som vet om denna TVn är bra är det bara att slå till, själv så beställde jag den direkt och skulle egentligen behöva höra någon säga någonting gott om den så att jag väl kan hämta ut den.

Så, vad tycker ni om den?

Permalänk
Medlem

Dra åt skogen... brukar alltid kolla deras veckans erbjudande på söndagnatt "bara i fall att..." och för första gången så var det faktiskt en bra deal!

Slog till direkt, 50" plasma, ny modell, DVB-T2 mottagare, HDD stöd etc etc etc... helt sjukt pris, gissar på att det var nån som klantade sig och slog in fel pris på den, att gå till 5k när alla andra ska ha minst 12k för den är inte normallt

För det priset... ja, det är väl vad en skitplasma från förra året går på normallt, inte ens i närheten av samma kvalitet. Kanske inte är snyggaste TVn i världen, men snyggare än förra årets Pannor och ärligt talat... 5000kr!! Hade tänkt köpa TV endå med 12k i budget, för de tusenlappar jag spar på denna deal kan jag fan guldplättera skiten om jag vill, vem bryr sig om den är ful?!
Hoppas bara inte att dom tar bort ordern när de upptäcker "misstaget", hoppas på att dom levererar endå

Frakten där emot... vilket rån! 899kr för hemleverans... dustin tar väl 349 eller nått? Jaja, den får man väl stå ut med när det är 60% rabatt, hehe
Hoppas fan att den dyker upp nu bara!

edit: läste lite här, saknar Infinite Black Pro 2 och Full-HD 3d... det kan jag stå ut med.
"TX-P50G30 (50”) suggested price: 1730 Euro"
edit 2: Hittade en rätt bra demo på Youtube, står "review" men det är bara en försäljare som visar tvn.
edit 3: Såg även detta på Komplett, 2.1 ljud med 83% rabatt, verkar som dom bara ger bort Panna saker idag
edit 4: (börjar bli tjatigt), hittade en review på 2.1 anläggningen, bra betyg för löjligt pris
edit 5: (seriöst, nu börjar det bli läggdags...) Hittade ytterligare en review på 2.1 anläggningen, på tyska men översatt med babbelfish, även där mycket bra omdömmen

Permalänk

Beställde också TVn och Hemmabion igår kväll, ni får dock räkna med att ordern blir nekad tyvärr.. var med om samma sak för några år sen på komplett då dom råkat prissätta en laptop med 90% ist för 9% men hoppas kan vi att dom blivit bättre sen dess

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Beställde också TVn och Hemmabion igår kväll, ni får dock räkna med att ordern blir nekad tyvärr.. var med om samma sak för några år sen på komplett då dom råkat prissätta en laptop med 90% ist för 9% men hoppas kan vi att dom blivit bättre sen dess

Står just nu Bekräftad/Cancel Rejected på den just nu, är det att den kommer att skeppas ut till mig?

Permalänk
Skrivet av Geeze:

Står just nu Bekräftad/Cancel Rejected på den just nu, är det att den kommer att skeppas ut till mig?

Nej, det betyder att dom har avslagit ordern. DVS det blir ingen TV för oss. Ännu mer hat mot komplett som inte kan göra nånting rätt BOJKOTT!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Nej, det betyder att dom har avslagit ordern. DVS det blir ingen TV för oss. Ännu mer hat mot komplett som inte kan göra nånting rätt BOJKOTT!

Fan inte första gången detta händer.. Hände samma sak när jag beställde mitt 2500k, dock fick jag vänta i en hel vecka för att sedan självmant ringa in och klaga på den sega leveransen, då de sedan sade att jag inte skulle få den.

Åt /(&"(/#&")# med Komplett.se, Aldrig vart nöjd med något de har gjort.

Permalänk

Helt klart den sämsta nätbutiken, dom saknar det viktigaste av allt kund känsla/service. Dustinhome skulle aldrig göra såhär, dom skulle svälja förlusten och skicka ut för att göra kunderna nöjda. Sen är frakten på komplett ett stort skämt jämfört med alla andra nätbutiker.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Första gången en TV blev prisvärd hos Komplett efter man lagt på fraktkostnaden. I ärlighetens namn så förväntade jag mig inte att få beställningen och tycker att de givetvis gör rätt som avbeställer ordern då det var så pass stort prisfel och antagligen väldigt många beställningar. Däremot kan man ju tycka att då det funnits så otroligt många saker på Veckans Erbjudande som knappt haft prisavdrag, och även varit dyrare än många konkurrenter, så har de byggt upp en så pass stor buffer att de borde kunna komma med ett riktigt bra erbjudande som omväxling. 60% avdrag på en TV av nyaste modell är dock lite för mycket begärt.

Sen ett litet tips. Om ni hittar vad som verkar vara ett orealistiskt lågt pris så ska ni inte skynda er att annonsera ut det till alla. Hade det endast blivit ett fåtal beställningar är det möjligt att de skickat ändå. Nu blev det säkert över 100st och då är det ju självklart att de avbeställer alla ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Första gången en TV blev prisvärd hos Komplett efter man lagt på fraktkostnaden. I ärlighetens namn så förväntade jag mig inte att få beställningen och tycker att de givetvis gör rätt som avbeställer ordern då det var så pass stort prisfel och antagligen väldigt många beställningar. Däremot kan man ju tycka att då det funnits så otroligt många saker på Veckans Erbjudande som knappt haft prisavdrag, och även varit dyrare än många konkurrenter, så har de byggt upp en så pass stor buffer att de borde kunna komma med ett riktigt bra erbjudande som omväxling. 60% avdrag på en TV av nyaste modell är dock lite för mycket begärt.

Sen ett litet tips. Om ni hittar vad som verkar vara ett orealistiskt lågt pris så ska ni inte skynda er att annonsera ut det till alla. Hade det endast blivit ett fåtal beställningar är det möjligt att de skickat ändå. Nu blev det säkert över 100st och då är det ju självklart att de avbeställer alla ordrar.

Mmhm :/ tänkte på det innan men sedan så gjorde jag det ändå xD

Permalänk
Medlem

Bah, dåligt av dom där... kan väl inte vara så svårt att dubbelkolla sina rabatter innan de lägger upp dom som veckans klipp tycker man.

"Roliga" är att de inte släppt pengarna än heller, står fortfarande "skyddat belopp" i internet banken. Kanske är banken som segar iofs, men endå...
Har inte fått nått e-mail eller samtal där de berättat att det blivit fel heller, hade jag inte loggat in direkt på morgonen för att se om det blev rätt så hade jag inte vetat om att det blivit "Bekräftad/Cancel Rejected"

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail där de bad om ursäkt för prisfelet och erbjöd ett gratis väggfäste på köpet som plåster på såren om man beställde en TV hos dem. Bättre än ingenting, men om man väljer en annan butik som inte tar hutlös fraktkostnad så kan man ju säga att man alltid har ett väggfäste på köpet.

Permalänk
Medlem

Nu blev det intressant... "Orderstatus: Plockad"
Lite tecken på liv, även om jag inte har några högre förväntningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jag fick ett mail där de bad om ursäkt för prisfelet och erbjöd ett gratis väggfäste på köpet som plåster på såren om man beställde en TV hos dem. Bättre än ingenting, men om man väljer en annan butik som inte tar hutlös fraktkostnad så kan man ju säga att man alltid har ett väggfäste på köpet.

Och mig vill dem inte be om ursäkt? Alltför många negativa saker om Komplett nu, blir rasande på att det hela tiden känns som om att man kommer blir lurad...

Permalänk
Medlem

Bleh, där kom mitt avboknings email också... oh well

Permalänk

Trodde inte heller det skulle bli någon tv men hoppas kunde man alltid.. angående många beställningar så fanns det bara 28st av TVn när jag la min order 00:04, så man tycker dom hade kunnat bjuda på det nästan iaf, hehe

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Har för mig att Dustin gjorde ett liknande misstag för några år sen men skickade endå, har för mig att det var nått mindre som nån hårddisk eller nått iofs.

Skulle nog göra mycket för företagets "goodwill" att faktiskt stå för eventuella misstag, och man tycker att ett så stort företag som lär dra in några miljoner om dan i hela norden kunde stå ut med det. Kanske dra dom slantarna från personalens fika-budget eller nått istället så kanske de motiverar dom att inte göra om sina misstag

Skulle de stått för saken och skickat så tror jag många skulle respekterat det rätt rejält, istället går potentiella kunder och blir förbannade. Jag har lagt många tiotusentals kronor i deras kassa genom åren, och lär väl fortsätta handla av dom, men om man tänker så att andra butiker som Dustin eller Inet har samma priser eller tillomed lite dyrare så handlar jag hellre därifrån... tycker Komplett som helhet har sjunkit rätt mycket på senaste åren. Hade ett solklart returärende hos dom förra året också där de bara krånglade och krånglade tills jag helt enkelt gav upp, inte bra inte.

Permalänk
Medlem

Hallå, tänk lite för fan!

Det inser ni väl ändå, att det bara var ett prisfel/misstag från Kompletts sida ??

Diskussionen ni för är löjlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Hallå, tänk lite för fan!

Det inser ni väl ändå, att det bara var ett prisfel/misstag från Kompletts sida ??

Diskussionen ni för är löjlig.

Diskussionen har gått över till en del annat så som jag ser det, hur hade Inet, Dustin, Webhallen eller något annat liknande företag hanterat det?

Permalänk
Medlem

Att det var ett misstag är ingen som argumenterat emot direkt, det förstog man väl mer eller mindre redan då. Lätt hänt, inte helt ovanligt, ingen är perfekt etc, det vet vi alla.
Det jag skrev om är hur ett företag hanterar sina misstag reflekterar i hur folk uppfattar det företaget. Det är en betydligt mer komplicerad fråga som stort sett alla företag värt namnet spenderar stora resurser på att hantera. Det är det som ofta kallas goodwill, dvs hur kunden känner för ett företag. Upplevs de som generösa, trevliga, vänliga, etc så är det en bild av företaget som kostar enorma summor att uppehålla. Vare sig det är med bra kundtjänst, generösa stöd till non-profit organisationer, eller som i det här fallet hur allvarliga det är att inte göra misstag. Det är bara några delar av den stora kakan som det läggs miljarder på runt i världen varje år, bara för att du som kund ska välja deras företag istället för konkurrenten som kan pressa priset med tvivelaktiga metoder.
Kolla bara på företag som pressar priserna hårdast, typ Pixmania eller liknande så ska du se att de flesta mer än gärna betalar mer, trots att de kunde fått det billigare, bara för att "seriösare" butiker är säkrare och värdigare att ta emot deras pengar.

I detta fall så var det såklart en skitsak, men den goodwill de kunde skapat genom att respektera att "en deal är en deal" förmodligen skulle kostat det tiodubbla att få genom andra medel som t.ex. reklam, vilket i sin tur innebär att kunden återkommer, går dit först, rekommenderar för vänner etc.

Permalänk
Komplett.se

Hej!
Dessvärre hade vi felaktig prissättning på tre artiklar över helgen. Eftersom prissättningen i de här fallen var oskäligt låg så är alla order avbokade på dessa artiklar med hänvisning till reservation för felaktig prissättning som finns i orderbekräftelsen.
Vi ber ödmjukast om ursäkt för det inträffade - de som är berörda är kontaktade via mail.

Vänligen

/Mikael - Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!
Dessvärre hade vi felaktig prissättning på tre artiklar över helgen. Eftersom prissättningen i de här fallen var oskäligt låg så är alla order avbokade på dessa artiklar med hänvisning till reservation för felaktig prissättning som finns i orderbekräftelsen.
Vi ber ödmjukast om ursäkt för det inträffade - de som är berörda är kontaktade via mail.

Vänligen

/Mikael - Komplett.se

Jag har fortfarande inte blivit kontaktad via mail, lust att berätta vad som försigår? :s

Permalänk
Avstängd

Alltid likadant av snikiga svenssons när något sådant här händer.
Alla butiker har tagit bort ordern på sådant extremt fel.

Kul att folk börjar med hat direkt när någon webbutik har lyckats göra fel dock, folk idag lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Alltid likadant av snikiga svenssons när något sådant här händer.
Alla butiker har tagit bort ordern på sådant extremt fel.

Kul att folk börjar med hat direkt när någon webbutik har lyckats göra fel dock, folk idag lol.

"Snikiga Svenssons" ?

Kompletts kundsupport och känslan när man är i kontakt med Komplett är i det absolut sämre laget.
Vill du veta hur det känns att vänta på en produkt i över en vecka utan att den överhuvudtaget ens skulle skickas?
Eller hur det kändes att ha en halv dator med endast några få grejer såsom CPU, och CPU-Kylare saknandes?

Permalänk
Hedersmedlem

Saken är utredd och tråden håller på att spåra ur så jag låser.

*Tråd rensad och låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM