Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk
Melding Plague

Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Svenskgrundade Skype hittar en ny ägare i mjukvarujätten Microsoft, som köper VoIP-tjänsten för "uppemot" 8,5 miljarder dollar eller närmare 53 miljarder kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Näää :/

Hoppas de ändrar GUI:t iallafall, hatar att det inte går att minimera till högra hörnet, och giller inte bakgrunden i samtalen.
Framförallt hoppas jag att de satsar på "gratis" delen.

Permalänk
Medlem

Nehe, då får vi väll se om dom klantar till det också som dom gjorde med MSN Messenger...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fan vad nice, nu kanske MS kan får bort de röda siffror som skype visat upp. Kanske lär sig något också så att msn blir användbart.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Noooooo!!! Ännu en programvara som tas över och kontrolleras av Microsoft.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

men, ååh.. förr var skype kanske rent av bra, sen gick det utför. inte undrapå att man säljer, och dessutom till det priset!

då kommer vi till den viktigaste frågan: hur tar man bort sina skypekonton egentligen?

Permalänk

Doh.
Får hoppas att MS inte kommer in och sabbar skiten nu....
Bara å vänta å se da.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Doh.
Får hoppas att MS inte kommer in och sabbar skiten nu....
Bara å vänta å se da.

//BG

Det finns ingenting att sabba, Skype blev förstört för ett bra tag sen imo :-/

Permalänk

Frågan är: Hur mycket kommer licensen att kosta?

Permalänk
Hedersmedlem

Undra hur lång tid det tar för Skype's linuxversion att "försvinna".

Permalänk
Skrivet av FreakEx™:

Frågan är: Hur mycket kommer licensen att kosta?

Tänkte också precis på det. Kanske blir så att man måste betala för att använda skype.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Hoppas dom gör detta bara för att kunna låna tekniken och sen låter det snurra på som vanligt för alla vi som använder det.

Dom kan i och för sig få snygga upp GUI lite ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

man hoppas att microsoft inte rör programet utan bara köper det o låter det vara som det är..men men. det lär väl vissa sig med tiden hur det går utför

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Undra om detta är till en fördel för oss.

Köpte inte microsoft youtube? Och förstörde det helt, eller var det google?

Permalänk
Skrivet av SayZk:

hatar att det inte går att minimera till högra hörne

Hade samma problem för ett tag sen, men det går faktiskt att ändra!

Verktyg -> Alternativ -> Avancerat -> Avancerade inställningar sen kryssar du ur "Lägg Skype i verktygsfältet..."

Skrivet av cAWPer:

Köpte inte microsoft youtube? Och förstörde det helt, eller var det google?

Det var Google om jag minns rätt

Visa signatur

Stationär: HD4870 1gb || Intel Q9400 || 4gb ddr2 || Kingston SSDNow V300 120gb ssd + 3.5tb wd blue/green hdd's || FD Define R4 || Dell U2412M + Samsung P2350 || Win8
Laptop: Asus Zenbook UX31E, Win8

Permalänk
Medlem

Aj som fan, detta var inte bra. Till skillnad från msn så fungerar skype tillfredsställande. Man kan ju alltid hoppas att Microsoft tar del av kunskaperna och förbättrar MSN istället för att försämra skype... men jag skulle inte satsa pengar på det.
Hur länge tar det innan gratisversionen försvinner? En månad, 6 månader? Hur mycket reklam kommer det att tryckas ner i halsen på skypeanvändare från dag ett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Undra om detta är till en fördel för oss.

Köpte inte microsoft youtube? Och förstörde det helt, eller var det google?

google

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibaba1337:

Hade samma problem för ett tag sen, men det går faktiskt att ändra!

Verktyg -> Alternativ -> Avancerat -> Avancerade inställningar sen kryssar du ur "Lägg Skype i verktygsfältet..."

Aj lav yo :3

Permalänk

Men förstör dom det, och tex börjar ta betalt, så kommer det säkert något nytt, så är det ju allt som oftast, så inte så stort problem ändå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av alibaba1337:

Hade samma problem för ett tag sen, men det går faktiskt att ändra!

Verktyg -> Alternativ -> Avancerat -> Avancerade inställningar sen kryssar du ur "Lägg Skype i verktygsfältet..."

Det var Google om jag minns rätt

Aaah sweet, tack, jag löste det annars genom att köra i XP kompatiblitetsläge, men det fick ljudet i voice att ble helt skumt just efter 20min :S

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Dagens dåliga nyhet. GUIt i skype funkar ändå till skillnad från 2011 versionen av MSN som är fullständigt sönderbloatat med hundratals andra funktioner än chat. Jaha... man får väl vänta på nästa stora VOiP program då.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Varför denna negativa energin? Det värsta som kan hända är väl att de integrerar delar av programmet med Windows 8, och det är en bra sak.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Varför denna negativa energin? Det värsta som kan hända är väl att de integrerar delar av programmet med Windows 8, och det är en bra sak.

För att folk tror att Microsoft ägs och styrs av djävulen själv... typ. Om Google hade köpt det hade det säkert inte varit någon som klagat.

Hursomhelst så tror jag att de främst kommer att använda detta till att djupintegrera Skype i Windows Phone (kanske det blir en skypephone som inte suger?) och kanske även Windows 8/Live messenger.

Permalänk
Musikälskare

R.I.P skype

Nu kommer MS och bloatar det något så extremt... SIGH

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om de skulle få för sig att öppna upp protokollet så skulle jag inte fnysa åt affären. Men det är väl en piss i helvetet.
Annars kan man hoppas på att Win-phone utvecklar en ny affärsmodel för mobil, där det inte ska kosta matpengar att ringa.

I vilket fall så finns alternativ att ta fram i värsta fall.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Vi får väll se hur detta kommer att gå ....

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir skit som MSN efter dom ändra så man inte kan ha smeknamn längre.

Permalänk

Det största problemet jag kan se, im det integreras för mycket är att alla användare blir sammaslagna. Så man inte kan ha flera skypekonton på ett smidigt sätt tex. Jag har ett för spel, och ett för jobb, det är lätt att bara logga ur skype och in med andra kontot, men ska det då bli integrerat så det går på win inlogning, eller msn eller nått, så blir det bara strul.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

R.I.P skype

Nu kommer MS och bloatar det något så extremt... SIGH

Skype är inte alls lika bra som tidigare, går enormt med förlust och har alllehanda problem. Så förstår inte vad som är negativt med det här, tvärtom kan Microsoft stabilisera produkten och göra något bra av den.

Permalänk
Medlem

Jahopp.... då blir det väll att hoppa över med polarna till gamla Vent igen Eller Steams voicechat, den ska tydligen vara uppdaterad och mycket bättre nu.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial