Nya Firefox 4 sämsta någonsin?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade mina drivrutiner till grafikkortet. Då försvann mina problem med laggande menyer och youtubekrasher

[Edit]
Okej alla saker försvann inte. Vissa irritationer finns kvar

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag fick förfrågan om automatisk uppdatering?

IE 8 är portad här Känns ju urgammal!

mmmmmm:) de är avaktiverat här vill inte prova 9:an för den har säkert samma barnsjukdomar med.

Kommer aldrig ens med en pincett ta i IE någonsin mer. Segt och utdaterat.

Men till han som har problem. För mig hjälpte de att avinstallera och ta bort precis allt. Blev märkbart bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Stannar kvar med 3.6! Provade 4:an ett tag men samma sak för mig, den blev segare och segare med tiden! "Hängde" sig även ibland.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

4an är mer anpassningsbar. Har numera bokmärkena i statusbaren.
Märker inga problem med surfandet.

Enda felet, som Jag kan se nu, är att den öppnar senast besökta sida istället för startsidan.

Permalänk
Medlem

Har kört 4:an sen releasen och har inga som helst problem med något. Allt flyter på snabbt som tusan.

Permalänk
Medlem

Som sagt är man inte utvecklare men vill ha det senaste av firefox installerar man aurora. 4:an tyckte jag var bra när det kom, sedan började alla problem och då blev det nej tack med vanliga Firefox. Aurora ser ut exakt som 4:an fast utan seghet.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt en annan sak. Vissa flash videor förutom youtube laddar mer än vanligt där det kunde flyta utan att idla?

Se 30 sek, avbrott, se 30 sek avbrott

Är det 28 k modem hastighet eller?

Permalänk
Medlem

För mig var en del måste tillägg inkompatibla med FF4 så gick tillbaka till 3.6
men har nu sen 4.0.1 komit testat på den igen och det hela funkar bra nu, alla tillägg jag använder funkar och upplever ingen seghet av nått slag, stannar kvar vid FF4 nu ett tag och ser hur det är om några veckor

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Rekordmedlem

Jag kör FF4 och gillar den betydligt över 3.6 , den nya layouten som ger mera höjd och snabbheten är tydliga förbättringar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Ozeroun youtbe fungerar utan problem på aurora, hade samma problem som du nämner med 4:an, rätt kul att en del av dem problemen som nämnts är som borta i nästa version, finns visa saker i aurora med som är problematiska, som beror på buggar, buggarna täpps till efterhand och det kommer nya updates väldigt ofta, i den svenska versionen måste man välja om aurora, finns under hjälp i menyn för att hitta och installera updates.

Permalänk
Medlem

Har enbart haft en bra erfarenhet med nya firefox med undantag av designen. När man har många tabs är det väldigt störande att lyckas klicka på fönstret för att flytta hela fönstret till andra skärmen. Det är lätt att flytta enskilda flikar, då du enkelt bara drar fliken ut ur fönstret så öppnas ett nytt på andra skärmen, men iomed att flikarna tar upp hela övre fältet måste du försöka klick under en knapp eller mellan två flikar för att flytta hela fönstret. Det kanske finns en hotkey för det eller man kanske kan ändra det i någon inställning men jag stör mig verkligen på det.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

Om Firefox 4 krånglar på era datorer så är det nog skit i burken, t.ex i form av programrester av tidigare Firefox-versioner, teman/tillägg och en massa annat tjafs. Prova att göra en fräsch installation av Firefox, genom att först avinstallera det, rensa bort alla filer och spår efter det och sedan installera senaste versionen så kommer det (nästan) garanterat att fungera bättre. För mig flyter programmet på bra, men jag är ganska mån om att göra det på "fräscha grunder".

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sethai:

Har enbart haft en bra erfarenhet med nya firefox med undantag av designen. När man har många tabs är det väldigt störande att lyckas klicka på fönstret för att flytta hela fönstret till andra skärmen. Det är lätt att flytta enskilda flikar, då du enkelt bara drar fliken ut ur fönstret så öppnas ett nytt på andra skärmen, men iomed att flikarna tar upp hela övre fältet måste du försöka klick under en knapp eller mellan två flikar för att flytta hela fönstret. Det kanske finns en hotkey för det eller man kanske kan ändra det i någon inställning men jag stör mig verkligen på det.

Prova med alt knappen om det är tillfälligt , du får en plats under firefox ,annars kan du flytta ner tabbarna också

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Problem med grafiken i FF4

Avinstallerade ett antal program som jag inte behövde.
Nu har grafiken försvunnit på flera sidor, bla. på Sweclockers.
Fungerar i Explorer men inte i FF.
Vad har gått snett?
Har installerat om Adobe Flash och Java också.
Men jag får bara upp blå textoch ingen grafik.

Permalänk
Skrivet av Kulan:

Avinstallerade ett antal program som jag inte behövde.
Nu har grafiken försvunnit på flera sidor, bla. på Sweclockers.
Fungerar i Explorer men inte i FF.
Vad har gått snett?
Har installerat om Adobe Flash och Java också.
Men jag får bara upp blå textoch ingen grafik.

Svårt att svara på vad som gått snett, men vilka program var det du avinstallerade? Prova att avinstallera Firefox (men gör backup på eventuella bokmärken först!) och installera sedan om det och se om det hjälper.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Svårt att svara på vad som gått snett, men vilka program var det du avinstallerade? Prova att avinstallera Firefox (men gör backup på eventuella bokmärken först!) och installera sedan om det och se om det hjälper.

Ja du det var en massa program, som man inte använder typ 7-8 st.
Jag har avinstalerat FF och ominstallerat.
Körde ett spywareprogram och då fungerade det mycket bättre men inga foton, men viss grafik har blivit bättre. Körde superantispayware.
Fortfarande fungerar allt perfekt i Explorer.
En annan konstig sak som hände vara att virusprogramet visade att datum gått ut. Fick även ominstallera detta. 2 gånger har detta hänt. Körde samma spywareprogram då.
Detta har alltid sedan länge funkat skitbra och hittat en massa spyware och adaware program.

EDIT:
Nu har jag ändrat till annan kodning, då har de sidor som varit fel blivit bra, men vissa går inte att komma in på.

Permalänk
Skrivet av Kulan:

Ja du det var en massa program, som man inte använder typ 7-8 st.
Jag har avinstalerat FF och ominstallerat.
Körde ett spywareprogram och då fungerade det mycket bättre men inga foton, men viss grafik har blivit bättre. Körde superantispayware.
Fortfarande fungerar allt perfekt i Explorer.
En annan konstig sak som hände vara att virusprogramet visade att datum gått ut. Fick även ominstallera detta. 2 gånger har detta hänt. Körde samma spywareprogram då.
Detta har alltid sedan länge funkat skitbra och hittat en massa spyware och adaware program.

EDIT:
Nu har jag ändrat till annan kodning, då har de sidor som varit fel blivit bra, men vissa går inte att komma in på.

Låter lite märkligt med en massa diffusa fel här och där. När du avinstallerade Firefox, bockade du då även för att den skulle ta bort personliga inställningar och det? Vad använder du för operativsystem? Hur gamla är drivrutiner till moderkort, grafikkort, etc?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Inaktiv

funkar jätte bra för mig, testa och avinstallera och installera igen kanske blev nå skit när du uppdatera, jag installera helt nytt när det kom.

Permalänk
Medlem

Installera helt nya grafik drivrutiner gissar jag på.Senaste foxen har blacklistat grafiken efter en bugg, korten som gäller är från ATI, Nvidia och Intel, trodde folk visste det, kommer inte riktigt ihåg vad buggen gjorde, var ett tag sen som mozilla gick ut med det hela. Sedan säger jag nej tack till Fx4 stable, den bara bli seg och åter seg, jag har testat att installera den flera gånger, så nej tack till Fx4, det som finns på min dator är aurora när det gäller Firefox medan från IE är det version 9 som jag använder enbart till en viss sida där aurora inte fungerar ännu. Snart version 6 på aurora, nigthly går in på version 7 om 1 vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Snart version 6 på aurora, nigthly går in på version 7 om 1 vecka.

Hur vet du det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sorry, var lite för snabb i mitt antagande. Tittade på schedule för aurora, går ju över till version 6 om ca 2 veckor. I och med att nigthly har varit under version 6 nu i snart ca 6 veckor och mozilla utvecklar ju version 7 tycker man den borde vara nästa för nigthly, sorry om jag råkade skriva lite fel, tänkte något och sedan blev det fel. På mozillawiki skall version 5 ut i beta 17 maj och om man då tittar på den schedule som är gjord bör ju auora gå på version 6 och nightly på version 7 annars är man ju efter i hela systemet(bäst att skriva att jag antar, annars blir säkert allt fel)

Permalänk
Medlem

Erfarenhererna säger när man byter "hela" versioner tex från 3.xx till 4.xx så är ju det helt klart värt att ominstallera firefox från scratch
att bara uppdatera innebär ju oftast en massa problem spara er xxxxxx.default mapp i en zip eller rar fil sen installerar ni om och lägger till
alla addons en för en o i slut ändan kan ni även importera bookmarks o ev passwords med.

Hittils måste jag säga att FF4 flyter riktigt bra !

Inga strul alls, ny installerat win7 alla drivrutiner mm och viktigast nyaste stabilaste drivrutinen till grafikkortet.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har firefox stått igång mer än en timme med 4 tabbar tar den 1 gb ram.
Kraschar ganska ofta.
Jag upplever oxå att den är kass.
IE9 är mycket snabbare och krånglar inget.
Adblock finns till IE oxå
Dont cry.

Permalänk
Medlem

Adblock finns idag på alla dem stora webbläsarna. Tycker ändå Foxen är bäst i addons och att man har en bra inbyggd bookmärke och utseende medan Opera är den snabbaste men i mitt tycke den som är tråkigast, den som säger att chrome är snabbast har inte testat opera swordfish(11.50a). Sedan tycker jag även att Firefox och Chrome är dem två som har bäst säkerhet(inte lika sårbara som IE fast dem bygger på öppen källkod). Vad Mozilla hittade på med firefox 4 är en bra fråga för den är inte bra, hur som helst rättas problemen till nu när mozilla släpper nytt.

Permalänk
Medlem

Duger?

Tja, efter ha skaffat stratiform så ser det bra ut, gillar dock inte att "Colorful Tabs" har slutat att fungera, vilket är skälet till varför jag fortfarande kör 3.6 på Laptopen

Om någon undrar så är "Colorful Tabs" ett tillägg som byter färg på flikarna, så det blir lättare att hitta bland dem om man har många uppe samtidigt, Finns redan inbäddat i CometBird, som bygger på Firefox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Tja, efter ha skaffat stratiform så ser det bra ut, gillar dock inte att "Colorful Tabs" har slutat att fungera, vilket är skälet till varför jag fortfarande kör 3.6 på Laptopen

Om någon undrar så är "Colorful Tabs" ett tillägg som byter färg på flikarna, så det blir lättare att hitta bland dem om man har många uppe samtidigt, Finns redan inbäddat i CometBird, som bygger på Firefox

Tab Utilities är mycket bättre än Colorful Tabs och funkar utan problem.

Öppna Tab Utilities gå sen in i utseende/Flikar så kan du göra dina val av färg, och man kan även fixa fet/kursiv/underskruken och göra flikarna bredare/högre + mycket till.
Många fler inställningar går att göra och man vill inte vara utan Tab Utilities sen

Angående Firefox4 så känner jag inte igen mig alls, när flera skriver att det svårar sig.

Jag avinstallerade 3.6 helt först, körde sen Ccleaner, startade om datorn, installerade 4:an sen.

Att jag gjorde på det visset var för att 4:an var en såpass stor uppdatering med mycket förändringar jämfört med 3.6

Dom så gjort så här i tråden verkar vara dom som det går bra för och det flyter på utan problem.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag har testat det du beskriver på 4:an, fick samma problem ändå, sedan gav jag upp det och gick direkt på aurora och där fungerar foxen utan några som helst problem, kan använda addons fult ut med hjälp av trix, därför finns inte stable version på min dator, kommer snart nästa version till aurora så varför vara kvar på det gamla.

Permalänk
Medlem

Firefox 5 beta för den som inte känner sig säker med aurora http://blog.mozilla.com/channels/ tydligen ut någon gång under dagen

Permalänk
Avstängd

Har provat alla adblock till chrome men dom tar inte bort adds vid streams, då jag kollar på sådant riktigt mycket så åker chrome bort direkt.
Det enda den gör är att adden popppar upp sen försvinner den automatiskt och "minimeras" så man får en störig jädra pil i botten av streamen istället.

Funkar utmärkt i firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tab Utilities är mycket bättre än Colorful Tabs och funkar utan problem.

Öppna Tab Utilities gå sen in i utseende/Flikar så kan du göra dina val av färg, och man kan även fixa fet/kursiv/underskruken och göra flikarna bredare/högre + mycket till.
Många fler inställningar går att göra och man vill inte vara utan Tab Utilities sen

Angående Firefox4 så känner jag inte igen mig alls, när flera skriver att det svårar sig.

Jag avinstallerade 3.6 helt först, körde sen Ccleaner, startade om datorn, installerade 4:an sen.

Att jag gjorde på det visset var för att 4:an var en såpass stor uppdatering med mycket förändringar jämfört med 3.6

Dom så gjort så här i tråden verkar vara dom som det går bra för och det flyter på utan problem.

Vitsen med Colorful Tabs är att man kan gruppera flikarna, eftersom varje grupp får en slumpmässigt vald färg, vilket Tab Utilities inte kan, så på den punkten har du fel. Har dock inte testat Tab Utilities, läste bara om dess funktioner, och kan bara säga att det låter som en mer avancerad version av Stratiform