Permalänk
Medlem

XFX 750w

Tja

Räcker 750w till de här komponenterna

http://www.inet.se/kundvagn/visa/400330/xfx750w

Kan ju köpa 850w för 100kr mer, så de spelar faktist inte så stor roll.

Permalänk
Medlem

Ja, 750w räcker. Men är nog mer prisvärt att ta 850w.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ja det räcker med 750W. Men får man fråga varför du väljer endast en Ram-sticka och en 5400rpm hdd?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett Nvidia kort för 3Dn på den skärmen ska funka

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Du måste ha ett Nvidia kort för 3Dn på den skärmen ska funka

Mhm jag vet, fast köper skärmen för 120hz'n och om jag någonsin planerar att köpa 3d dator har jag skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Ja, 750w räcker. Men är nog mer prisvärt att ta 850w.

Okej, tack för svaret

Skrivet av MeckarN:

Ja det räcker med 750W. Men får man fråga varför du väljer endast en Ram-sticka och en 5400rpm hdd?

Tänkte köpa 7200rpm (Samsung F3) Fast de var många som klagade på att de lät mycket och jag ska nog inte använda hårddisken så mycket stog även att de är strömsnålt :), behöver bara de till os och virusskydd i framtiden, spelen finns i steam Ram stickan valde jag för att de var bara 40kr dyrare än dom där 2x2048mb och vengence känns ju ganska tufft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Okej, tack för svaret

Tänkte köpa 7200rpm (Samsung F3) Fast de var många som klagade på att de lät mycket och jag ska nog inte använda hårddisken så mycket, behöver bara de till os och virusskydd i framtiden, spelen finns i steam Ram stickan valde jag för att de var bara 40kr dyrare än dom där 2x2048mb och vengence känns ju ganska tufft

Os ska man helst ha på en snabb hårddisk
Och Du ska ha dualchannel alltså 2/4/8 minnen och du har valt 1 så välj något paket med 2 minnen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Okej, tack för svaret

Tänkte köpa 7200rpm (Samsung F3) Fast de var många som klagade på att de lät mycket och jag ska nog inte använda hårddisken så mycket, behöver bara de till os och virusskydd i framtiden, spelen finns i steam Ram stickan valde jag för att de var bara 40kr dyrare än dom där 2x2048mb och vengence känns ju ganska tufft

  • Kör på F3, den e bra. Den kommer ju snurra med OS:et hela tiden, du kommer ångra en så långsam hårddisk.

  • Spelen ligger fortfarande på hårddisken, även om du öppnar dom via Steam.

  • Sen ska du ha två eller fyra RAM-stickor för dualchannel, 1 fungerar inte lika bra.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:
  • Kör på F3, den e bra. Den kommer ju snurra med OS:et hela tiden, du kommer ångra en så långsam hårddisk.

  • Spelen ligger fortfarande på hårddisken, även om du öppnar dom via Steam.

  • Sen ska du ha två eller fyra RAM-stickor för dualchannel, 1 fungerar inte lika bra.

Felxi gjorde det väldigt tydligt! Gör som han säger!!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:
  • Kör på F3, den e bra. Den kommer ju snurra med OS:et hela tiden, du kommer ångra en så långsam hårddisk.

  • Spelen ligger fortfarande på hårddisken, även om du öppnar dom via Steam.

  • Sen ska du ha två eller fyra RAM-stickor för dualchannel, 1 fungerar inte lika bra.

Då blir de F3 och 2 RAM-Stickor Tack för tipset

Skrivet av nicklas1988:

Felxi gjorde det väldigt tydligt! Gör som han säger!!

Mhmm )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Okej, tack för svaret

Tänkte köpa 7200rpm (Samsung F3) Fast de var många som klagade på att de lät mycket och jag ska nog inte använda hårddisken så mycket stog även att de är strömsnålt :), behöver bara de till os och virusskydd i framtiden, spelen finns i steam Ram stickan valde jag för att de var bara 40kr dyrare än dom där 2x2048mb och vengence känns ju ganska tufft

Jag har en Samsung F3 1Tb och kan inte klaga. Den gör sitt jobb galant, och inte heller gör den oväsen av sig

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

har xfx 750 watt agget själv och det är bland de bästa köp jag gjort

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Räcker

750w till

Dold text

de här komponenterna

Har du ett chassi?

Mvh John

Permalänk
Medlem
Skrivet av poorlima:

Har du ett chassi?

Mvh John

Ska köpa med Fractal Design Define R3 Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Ska köpa med Fractal Design Define R3 Vit.

Jag har själv byggt i ett R3 vitt, kan varmt rekommendera NZXT Hale90 aggen.. Det blir riktigt snyggt i lådan med ett vitt nätagg också! Ok, nu sklijer det lite mellan XFX 750 och NZXT Hale90 750, men jag tycker det helt klart är värt det!
Jag kör på 650wattaren, du kan förhoppningsvis se nere i bilden om den vill poppa upp här i posten(?).
Samsung F3 1TB låter inte alls i mitt chassi.. jag är väldigt nöjd.
Det som kommer låta mest i din dator blir fläkten på Hyper 212+ och ev. chassi-fläktarna om du låter dom gå på 12V..

[EDIT] Nää.. får inte bilden o visa sig. Så jag länkar istället..
http://public.bay.livefilestore.com/y1p4ojL2HPB6DIjH2ZeNj12NQ...

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag har själv byggt i ett R3 vitt, kan varmt rekommendera NZXT Hale90 aggen.. Det blir riktigt snyggt i lådan med ett vitt nätagg också! Ok, nu sklijer det lite mellan XFX 750 och NZXT Hale90 750, men jag tycker det helt klart är värt det!
Jag kör på 650wattaren, du kan förhoppningsvis se nere i bilden om den vill poppa upp här i posten(?).
Samsung F3 1TB låter inte alls i mitt chassi.. jag är väldigt nöjd.
Det som kommer låta mest i din dator blir fläkten på Hyper 212+ och ev. chassi-fläktarna om du låter dom gå på 12V..

[EDIT] Nää.. får inte bilden o visa sig. Så jag länkar istället..
http://public.bay.livefilestore.com/y1p4ojL2HPB6DIjH2ZeNj12NQ...

Fick Corsair AX 850w av brorsan som inte behöver 850w då han bara surfar på nätet. Ska köpa 4 Noctua fläktar till chassit när jag skrapar ihop lite pengar tack för informationen!