Skype, iPhone och Telia 3g

Permalänk
Medlem

Skype, iPhone och Telia 3g

Någon som vet varför detta inte funkar för mig. När jag använder skype över telias 3g nät så funkar det inte att ringa Spelar inte så stor roll egentligen, bara när jag ska ringa polarn i USA.. blir så dyrt annars

Permalänk

Tjänsten är tyvärr blockerad i 3G-nätet.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Usch, jäklans telia. Vad tror ni det kan kosta att sätta upp en egen mast med eget 3g nät som täcker typ Göteborgs området

Permalänk
Medlem

De har även blockat möjligheten att ladda ner filer också va?

Permalänk
Avstängd

Dock så går detta att kringgå med jailbreak.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snurrzor:

De har även blockat möjligheten att ladda ner filer också va?

Hur skulle de kunna göra det? När du går in på en webbsida laddar du ju ner sidan, detsamma gäller ju även bilder etc. på den sidan. Möjligen att de throttlar bittorrent-nerladdningar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Är det inte ett förbud på G (3G:D) mot operatörerna att spärra tjänster så som Skype etc. i mobilerna?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Är det inte ett förbud på G (3G:D) mot operatörerna att spärra tjänster så som Skype etc. i mobilerna?

Jo dom har tydligen inte rätten att blockera.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H.L:

Jo dom har tydligen inte rätten att blockera.

Bra det, då tycker jag TS ska ta kontakt med KTIB (kolla nätet) och be att Felia via KTIB ger sin förklaring på varför man har spärrat Skype i hans telefon.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!