Permalänk
Medlem

SLI och CROSSFIRE

Hej!
är det någon här som kan/vet mycket och SLI och CROSSFIRE? vilket är bäst, ger bäst prestanda? med mera. Hade tänkt att skriva om det på engelska som ett extra jobb i skolan. jag vill inte att ni ska göra saken åt mig utan mera förklara för och nackdelar med dom två olika funktionerna. gärna lämna en länk där man kan se skillnad mellan olika kort. ska också berätta lite runt dom två. så som olika grafikkort.

Vänliga hälsningar
Joachim

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Skrivet av Joachim1:

Hej!
är det någon här som kan/vet mycket och SLI och CROSSFIRE? vilket är bäst, ger bäst prestanda? med mera. Hade tänkt att skriva om det på engelska som ett extra jobb i skolan. jag vill inte att ni ska göra saken åt mig utan mera förklara för och nackdelar med dom två olika funktionerna. gärna lämna en länk där man kan se skillnad mellan olika kort. ska också berätta lite runt dom två. så som olika grafikkort.

Vänliga hälsningar
Joachim

Hej! Du har lagt tråden i fel forumdel. Du kan ju börja med att läsa det som finns i forumet och vad som finns i testcentret till exempel det senaste stora grafikortstestet. http://www.sweclockers.com/recension/13695-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Skrivet av Joachim1:

Hej!
är det någon här som kan/vet mycket och SLI och CROSSFIRE? vilket är bäst, ger bäst prestanda? med mera. Hade tänkt att skriva om det på engelska som ett extra jobb i skolan. jag vill inte att ni ska göra saken åt mig utan mera förklara för och nackdelar med dom två olika funktionerna. gärna lämna en länk där man kan se skillnad mellan olika kort. ska också berätta lite runt dom två. så som olika grafikkort.

Vänliga hälsningar
Joachim

Vad är bäst, pest eller kolera. Så vitt jag vet så skalade SLI bättre förut men Nvidia har också ofta kostat mer, mindre prestanda per krona dvs. Nu har de båda konkurrenterna normaliserats, ATI har blivit lika bra på CF/SLI skalning och Nvidia har fått mer kort och billigare kort i alla segment. I dagsläget är det inte mycket skillnad.