Permalänk
Medlem

Kommer ni att sälja Asus N53SN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av örli:

Hur är era arbetstider nu under påsken?
Beställde ny dator med montering för 3 dagar sen, därför undrar jag.

Du kan nog kallt räkna bort med att de är lediga i 2-3 dagar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Det ligger en Zalman ZM-RHS88 grafikkortskylare under "chipsetkylning", bara så du vet

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om ni började ta in riktig vattenkylning från tex ek. Och kanske fundera på att ta in chassin från aiten.

Visa signatur

B I U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jajd:

Vore trevligt om ni började ta in riktig vattenkylning från tex ek. Och kanske fundera på att ta in chassin från aiten.

Dom kommer aldrig sälja vattenkylning pga garantier osv.
Har tagits upp tidigare om du vill läsa mer utförligare svar från dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

HEJ!

Jag har ett par frågor som jag funderat på!

Om man beställer ca 15 delar till ett nybygge, och 3 stycken inte är på lager då man beställer, lägger Inet då undan de andra delarna man har beställt och väntar tills de 3 delarna som inte fanns på lager kommer in, och sedan skickar allt tillsammans?

Om jag beställer 15 delar, allt från små fläktar till ett chassi och skärm, kommer jag då hämta 15 lådor på posten eller försöker man slänga in allt i en låda, eller hur funkar det?

// Den som alltid ställer konstiga frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferrell:

HEJ!

Jag har ett par frågor som jag funderat på!

Om man beställer ca 15 delar till ett nybygge, och 3 stycken inte är på lager då man beställer, lägger Inet då undan de andra delarna man har beställt och väntar tills de 3 delarna som inte fanns på lager kommer in, och sedan skickar allt tillsammans?

Om jag beställer 15 delar, allt från små fläktar till ett chassi och skärm, kommer jag då hämta 15 lådor på posten eller försöker man slänga in allt i en låda, eller hur funkar det?

// Den som alltid ställer konstiga frågor

chassit kommer i eget kolli och resten packas i så få kollin som möjligt, dvs man trycker ner så mycket som möjligt i 1 låda. och skärm skickas i ett eget kolli.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kommer ni ta in FD arc mini tower?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

När man försöker filtrera moderkort efter t.ex. socket 890fx dyker bara ett kort upp. Men om man gör en sökning dyker 3 upp men inte det som kommer upp när man filtrerar. Tror nån praktikant får kolla igenom moderkort listan och uppdatera sök grejerna

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Expresscard/34 med USB 3.0?
vill gärna beställa fler saker,och att allt går i samma paket.
DVS.så slipper jag köpa kortet på annat håll med extra postavgift

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Kommer ni ta in Gigabyte Radeon hd 6970 referensdesign igen?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dom kommer aldrig sälja vattenkylning pga garantier osv.
Har tagits upp tidigare om du vill läsa mer utförligare svar från dom.

Jasså det var ju synd, får vara nöjd med fina priser och bra personal då.

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Då är vi åter tillbaka efter en påsk med härligt vår- (eller sommar?!)-väder!

Skrivet av Gottih:

Hej,
Jag tänkte beställa dessa minnen:
https://www.inet.se/artikel/5315067/corsair-8gb-2x4096mb-1600... (Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE)
Men lagerstatus står som "Försenad". Kan ni svara på om det handlar om dagar eller veckor? Har jag dom tills nästa vecka om jag beställer nu?

Tack på förhand.

Vi väntar på svar från leverantör, hemsidan uppdateras så fort vi vet mer!

Skrivet av örli:

Hur är era arbetstider nu under påsken?
Beställde ny dator med montering för 3 dagar sen, därför undrar jag.

Produktionen står stilla under helgen och tyvärr även under långfredagen och måndagen, men nu är vi tillbaka med full fart!

Skrivet av nirellen:

Kommer ni att sälja Asus N53SN?

Tyvärr inget vi kan få tag på då det är en norsk variant. Det närmaste vi kommer när det gäller Asus är N53SV.

Skrivet av Edmond:

Det ligger en Zalman ZM-RHS88 grafikkortskylare under "chipsetkylning", bara så du vet

Fixat, tack!

Skrivet av ferrell:

HEJ!

Jag har ett par frågor som jag funderat på!

Om man beställer ca 15 delar till ett nybygge, och 3 stycken inte är på lager då man beställer, lägger Inet då undan de andra delarna man har beställt och väntar tills de 3 delarna som inte fanns på lager kommer in, och sedan skickar allt tillsammans?

Om jag beställer 15 delar, allt från små fläktar till ett chassi och skärm, kommer jag då hämta 15 lådor på posten eller försöker man slänga in allt i en låda, eller hur funkar det?

// Den som alltid ställer konstiga frågor

Vi lägger undan de delar som finns på lager och packar sen allt i så få lådor som möjligt.

Skrivet av ericsundell2:

Kommer ni ta in FD arc mini tower?

Jajamensan!

Skrivet av grasfer:

När man försöker filtrera moderkort efter t.ex. socket 890fx dyker bara ett kort upp. Men om man gör en sökning dyker 3 upp men inte det som kommer upp när man filtrerar. Tror nån praktikant får kolla igenom moderkort listan och uppdatera sök grejerna

Hm, när jag testar fungerar det. Säker på att inte något mer i filtret är markerat? Tyvärr är filtret lite knepigt ibland, men vi kommer att omarbeta det inom kort!

Skrivet av BergLake:

Kommer ni ta in Expresscard/34 med USB 3.0?
vill gärna beställa fler saker,och att allt går i samma paket.
DVS.så slipper jag köpa kortet på annat håll med extra postavgift

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av _michelin_:

Kommer ni ta in Gigabyte Radeon hd 6970 referensdesign igen?

När det gäller referensdesign på grafikkort bygger de på denna vid release. När tillverkarna haft lite tid att utveckla egen design ersätta nästan alltid referensdesignen av denna.

Så som som det ser ut nu är tyvärr svaret nej.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Kommer ni ta in Crucials nya SSD diskar, framförallt 64gb modellen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Kommer ni ta in Crucials nya SSD diskar, framförallt 64gb modellen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Skulle vilja fråga detsamma, fast kanske med viss modifikation: *framförallt 128gb-modellen?

Permalänk
Inet
Skrivet av BergLake:

Kommer ni ta in Expresscard/34 med USB 3.0?
vill gärna beställa fler saker,och att allt går i samma paket.
DVS.så slipper jag köpa kortet på annat håll med extra postavgift

Uppe, ett par dagar i leveranstid från beställning!

http://www.inet.se/artikel/5401663/expresscard-icy-box-usb-3-...

Skrivet av definition:

Kommer ni ta in Crucials nya SSD diskar, framförallt 64gb modellen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/13876-crucial-lanserar-m4-ny...

Skrivet av stais:

Skulle vilja fråga detsamma, fast kanske med viss modifikation: *framförallt 128gb-modellen?

Inköpsavdelningen kollar på det, kommer upp på hemsidan om det är något vi kan få in!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Blev en aning besviken på Inet nu efter ett grafikkortsärende. Skickade in ett XFX 4770 p.g.a. att fläkten ständigt varvar upp i några sekunder oberoende på temperatur eller belastning(ganska vanligt problem, bara att kolla 4770-tråden). 10 dagar går och det blir tillbakaskickat med svaret

"Efter att jag testat grafikortet en stund så märkte jag att den blev väldigt varm varpå jag stängde av datorn och plockade ur grafikkotet och kollade om det var mkt damm i den, kortet var helt igensatt av damm vilket orsakar att den inte får någon kylning alls och på detta sätt så blir kortet överhettat och då går fläkten på max. Vi har nu gjort rent den och nu kyls grafikkortet som den ska. under stresstest av grafikkort så håller den en normal temperatur och fläkten går inte upp på max längre.

Då damm inte är något som går på garantin så tas frakt och felsökningsavgift ut á 250 kr. Denna summa skickas ut på en faktura."

Har ni extra mycket att göra nu eller vad är det som har hänt här?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Massor av text

Har ni extra mycket att göra nu eller vad är det som har hänt här?

Tyvärr så fick jag också en tråkig felsökning. Skickade in mitt GTX460 för den ena fläkten ger ifrån sig ett skrapljud. Fick dock som svar att de inte hittar något fel och har testat i ett dygn. Får hem det igen och jo visst, samma ljud. Kommer på att i deras testbänkar ligger moderkortet ner och då gör inte mitt kort några ljud ifrån sig. Liten miss där inet..

Permalänk

Kommer ni ta in Asus Radeon hd 6990?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Jag kanske är blind eller helt enkelt bara senil
Men jag hittar inte längre fri frakt-artikeln på er webbutik

Eller så har jag bara glömt hur man gör ;D

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sgart:

Jag kanske är blind eller helt enkelt bara senil
Men jag hittar inte längre fri frakt-artikeln på er webbutik

Eller så har jag bara glömt hur man gör ;D

Du skulle ju kunna pröva google... Det tar dig ungefär 10 sekunder, istället för att göra samma inlägg som gjorts tusentals gånger utav andra i denna tråd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du skulle ju kunna pröva google... Det tar dig ungefär 10 sekunder, istället för att göra samma inlägg som gjorts tusentals gånger utav andra i denna tråd.

Länken i den andra tråden fungerade inte i min webläsare -_- Gick inte söka på artikelnumret heller.

Däremot fungerade det om man klistrade in hela länken.

Problem solved. Wierd att Inets produktsökare inte hittar artikelnumret dock.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

hur lång tid tar det innan jag får hem en beställnings vara typ: https://www.inet.se/artikel/5409172/msi-geforce-gtx570-twin-f... om jag beställer nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Länken i den andra tråden fungerade inte i min webläsare -_- Gick inte söka på artikelnumret heller.

Däremot fungerade det om man klistrade in hela länken.

Problem solved. Wierd att Inets produktsökare inte hittar artikelnumret dock.

De kanske inte vill att alla ska hitta den? Det är ändå många som inte är medlemmar på sweclockers som använder den, det behöver inte bli ännu fler.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet.se.

Jag undrar om ni kommer/kan ta in sidopanelen med ruta/mesh till den svarta Corsair Graphite 600t inom en snar framtid?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

XFX delar också ut livstidsgaranti på sina grafikkort men....det är bara i norra amerika och jag tror det är samma sak med nätdelen.

EDIT: 550 watt har redan 5 års garanti

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Hej Inet!
Att ni inte börjar fraktar med DHL eller schenker istället? Både billigare och man får sina saker i behåll!! Posten blir bara sämre o sämre :/

Mvh

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk

Tillverkargaranti/butiksgaranti?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Uzor:

XFX delar också ut livstidsgaranti på sina grafikkort men....det är bara i norra amerika och jag tror det är samma sak med nätdelen.

EDIT: 550 watt har redan 5 års garanti

Oj såg det nu. Ja har kanske med det att göra då. Inte för att 3 år är kort garantiperiod.

Skrivet av Fritjof92:

Tillverkargaranti/butiksgaranti?

Ja måste nog vara något sådant. Jag som misstog mig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I