Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Några av mina favoriter som jag inte ångrat att jag köpt.

Flower
http://www.youtube.com/watch?v=-FRKGU9Zu_o

Grymt vackert och enkelt spel. Ljudet och musiken är också fantastiskt .
Jag är imponerad hur dom lyckades skapa ett så enkelt men bra spel.

Dock är spelet lite väl kort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Söker någon att spela mw2 med. Någon som kan hacka en lobby så man kommer till lvl70? För jag hatar att levla Är redan 70 10th prestige på pc och orkar inte levla på ps3 vill bara köra sniperlobbys.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med PSN? Försökte hela dagen igår och i stort sett idag med, även bytt router.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Är det bara jag som har problem med PSN? Försökte hela dagen igår och i stort sett idag med, även bytt router.

Alla har det. Det har legat nere och dom försöker fixa det.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Alla har det. Det har legat nere och dom försöker fixa det.

Så pass, dem kunde iaf skickat en notis genom PSN på att dem håller på med maintenance eller felsökning.

Borde man inte i sådana här fall ha någon form av redundans?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Verkar som att det är en hacker attack mot PSN. Kollektiv bestraffning mot alla som äger en PS3.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Söker någon att spela mw2 med. Någon som kan hacka en lobby så man kommer till lvl70? För jag hatar att levla Är redan 70 10th prestige på pc och orkar inte levla på ps3 vill bara köra sniperlobbys.

Fattar inte riktigt vad meningen är med att lvla om o om o om igen.. Jag har iofs lvlat om 4 ggr men det var för att ja tröttnade bara. men kommer nog inte göra det igen.. får man något när man har lvlat klart ? vad är max ?

Permalänk

PSN fortfarande nere. Bra tillfälle att folda på det guys!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Inaktiv

psn kommer att vara nere i 1-2 dagar till har dom sagt, och nej ingen hacker den här gången. dom försöker fixa error meddelande som många har fått den senaste veckan, och få servrana att funka bättre

http://news.softpedia.com/news/PlayStation-Network-Still-Down...

Permalänk
Skrivet av Timeless Visions:

psn kommer att vara nere i 1-2 dagar till har dom sagt, och nej ingen hacker den här gången. dom försöker fixa error meddelande som många har fått den senaste veckan, och få servrana att funka bättre

http://news.softpedia.com/news/PlayStation-Network-Still-Down...

Okej tack för infon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

http://blog.eu.playstation.com/2011/04/23/update-on-playstati...

"An external intrusion on our system has affected our PlayStation Network and Qriocity services. In order to conduct a thorough investigation and to verify the smooth and secure operation of our network services going forward, we turned off PlayStation Network & Qriocity services on the evening of Wednesday, April 20th. Providing quality entertainment services to our customers and partners is our utmost priority. We are doing all we can to resolve this situation quickly, and we once again thank you for your patience. We will continue to update you promptly as we have additional information to share"

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Joi:

Vad är skillnaden mellan pcm och bitstream?
Jag har valt bitstream (då jag fått för mig att det är bäst) fast det verkar som bitstream bara är för blurayfilm (som jag inte har någon och kan prova med )
För när man är i XMB eller i spel tex så står det Multi-ch PCM på förstärkaren (Harman kardon AVR360)
Får man alltså inte ut ljudet i sitt rätta jag i pcm eller hur funkar det?
Någon som vill och kan förklara?

3 saker krävs för att spela upp ljud med bitstream varianten. 1 ps3 måste vara ställd i bitstream (finns 2 olika ställen där du kan välja pcm eller bitstream) Under bildinställningar.

2. Du måste spela upp en källa som inte är utav pcm typ (rätta mig om jag har fel)
3. En förstärkare kopplad till ps3'n via hdmi eller spdif/optisk.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Och för att tillägga, du kommer inte märka någon som helst skillnad på bitstream eller pcm om du kör hdmi till förstärkaren (och vem gör inte det?)

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Och för att tillägga, du kommer inte märka någon som helst skillnad på bitstream eller pcm om du kör hdmi till förstärkaren (och vem gör inte det?)

jag gör inte det

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Inaktiv

ok lite mer info på psn, verkar vara lite värre en väntat

http://www.eurogamer.se/articles/2011-04-24-senaste-uppdateri...

“A source with close connections to Sony Computer Entertainment Europe reports that the attack to the PlayStation Network may be a bit deeper than originally reported by Sony. According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server. There was also a concentrated attack on the PlayStation servers holding account information. In addition, “Admin Dev accounts were breached.”

As a result, “Sony then shut down the PSN and [is] currently in the process of restoring backups to new servers with new admin dev accounts.” The SCEE source said Japanese servers may be restored tomorrow while the U.S. and E.U. servers will likely be operational the following day. ”

http://www.psu.com/news/11425

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

First!

Edit: Jag sålde nyss min själ till djävulen.

Nej, men jag äger för tillfället inte en PS3:a. Har däremot en 360 som knappt används, mest för att jag inte tycker den har några bra singelplayer lir.
Är det värt att införskaffa en PS3 för Heavy Rain och Unchartered. Kommer det några fler jätte titlar inom kort?

Heavy rain är ett spel där konsekvenserna verkligen gäller i spelet. Vad du än gör så påverkar det dig i framtiden (spelet). Heavy rain finns även till ps move som är jätteroligt (testat det själv).

Permalänk
Medlem

nån som fortfarande spelar bfbc2, fifa 10?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

nån som fortfarande spelar bfbc2, fifa 10?

Jag spelar gärna BFBC2, när PSN vill funka.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tips på PSN spel?
senaste är Dungeon Hunter,och skulle gärna vilja ha något mer att växla imellan.
genre kvittar då jag är villig at testa det mesta.

Castle Crashers

Super Stardust HD

Worms 2: Armageddon

Back to the Future: The Game

Finns hur många bra PSN spel som helst, bara testa demos på PSN och kolla på youtube.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag beklagar alla som använder PSN, men nu har Sony kommit ut med att personlig information har blivit stulet, kortinfo vet de ingenting om men det kan ju också vara stulet. Jag är själv en PSN-användare. Mer info: http://blog.eu.playstation.com/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har inga känsliga uppgifter sparade online nånstans, väldigt naivt att tro att de skulle ligga säkra när siter hackar titt som tätt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Better safe than sony.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att sälja mitt PS3 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Jag beklagar alla som använder PSN, men nu har Sony kommit ut med att personlig information har blivit stulet, kortinfo vet de ingenting om men det kan ju också vara stulet. Jag är själv en PSN-användare. Mer info: http://blog.eu.playstation.com/

Swedbank spärrservice avrådde i detta fall att spärra sitt kort. Enligt dem fanns väldigt liten anledning till oro och i fall det mot förmodan kommer att ske otillåtna transaktioner kommer banken att få stå för dessa var deras svar. Deras bedrägeriskydd övervakar hela tiden detta och än så länge har de inte märkt av någon otillåten aktivitet. Men de spärrar självfallet kortet om man vill men det var deras rekomendation att det inte var nödvändigt.

Kan nog vara värt att gå igenom sina lösenord dock.

MEN en skarp känga skall Sony ha, kan de skicka ut reklammail kan de bannemig skicka ut ett mail eller på annat sätt gå ut till sina registrerade användare och informera om läget, gärna fortlöpande. Man skall fan inte behöva gå in på PSN hemsida eller läsa detta på Aftonbladet. Jag brukar inte direkt slösurfa på PSN särskilt ofta ... Jäkligt kasst hanterat.

Hatar hackers för detta men det är Sonys skyldighet mot sina kunder att informera direkt om läget om de vill ha goodwill och förståelse. Sen kan man undra vad det är de skall rätta til nu säkerhetsmässigt som de inte kunde gjort tidigare. Har man 77milj människors personuppgifter lagrade så skall man försvara dessa med pansarvagnar och napalm om man så måste

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla det hära med jailbreak, är det emot sweclockers regler att diskutera det här? (tänkte mest för att det inte är emot reglerna när det gäller apple)

Permalänk
Medlem

Angående nuvarande downtime...
http://se.playstation.com/home/news/articles/detail/item36967...
På ovanstående länk skriver de att de har skickat ut mail till alla registrerade, men jag har bara fått ett mail via mitt USA-konto.. Det hamnade dock i spam-lådan, så kanske mailet till mitt svenska konto också hamnat där men jag är skeptisk till det.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

ABSTINENS!!! Spelat genom alla mina SP-spel nu, vill överlista en mänsklig hjärna snart.. :@

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk