Komplett.se vägrar göra återköp av moderkort med SandyBridge buggen

Permalänk

Det var ord och inga visor.
Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här.

Tack ändå för alla råd, även om jag inte riktigt förstår en del av de.

Trots att jag tydligen gjort "ett jättefel" (Zcenicx ord), så har nu Komplett.se meddelat att de betalar tillbaks pengarna för kortet.
Jag inser att det är av välvilja, och inte pga att Komplett gjort något fel, och inte för att de har skyldighet att göra så.

Tack Komplett.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

Det var ord och inga visor.
Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här.

Tack ändå för alla råd, även om jag inte riktigt förstår en del av de.

Trots att jag tydligen gjort "ett jättefel" (Zcenicx ord), så har nu Komplett.se meddelat att de betalar tillbaks pengarna för kortet.
Jag inser att det är av välvilja, och inte pga att Komplett gjort något fel, och inte för att de har skyldighet att göra så.

Tack Komplett.se.

Vad bra att det löste sig, snyggt skött av Komplett!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

Det var ord och inga visor.
Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här.

Tack ändå för alla råd, även om jag inte riktigt förstår en del av de.

Trots att jag tydligen gjort "ett jättefel" (Zcenicx ord), så har nu Komplett.se meddelat att de betalar tillbaks pengarna för kortet.
Jag inser att det är av välvilja, och inte pga att Komplett gjort något fel, och inte för att de har skyldighet att göra så.

Tack Komplett.se.

Men det var väl det som var syftet med tråden, att pressa komplett?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Men det var väl det som var syftet med tråden, att pressa komplett?

Nej, syftet var att varna andra för att göra samma felaktiga antagande som jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

Nej, syftet var att varna andra för att göra samma felaktiga antagande som jag.

Det är väl ändå väldigt liten risk att man skulle göra om ditt fel, de gamla korten har inte gått att köpa på flera månader. Dessutom förstår jag inte varför du ska svara så drygt när folk försöker hjälpa dig med ett problem som du själv har skapat?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anonymous_cow:

Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här.

Allvarligt? Många av oss kan du se direkt var vi arbetar och vad vi arbetar med i våra profiler. Bland de som svarat hittar du en kille från HP Support, en nätverkskille från ATEA, en elektronikreparatör och ett par studenter. Varför skulle vi svara å återförsäljarnas vägnar?

Bara för att vi inte håller med dig innebär det inte att man representerar Komplett, det betyder bara att vi anser att du gjort fel och faktiskt kan ta fram fakta som visar på exakt var. Att sedan bete sig som en barnrumpa hjälper inte direkt ditt case.

Vi gör samma sak när butikerna faktiskt gör bort sig, men det händer faktiskt ganska sällan numera.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

Det var ord och inga visor.
Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här.

Tråkigt att du är så dryg och barnslig mot folk som försökt hjälpa dig..

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Tråkigt att du är så dryg och barnslig mot folk som försökt hjälpa dig..

Jag kan inte se att jag varit dryg eller barnslig i mina inlägg.
Peka gärna på exempel, istället för att själv göra fega och ogrundade inlägg.

Det jag reagerat på är felaktig eller påhittad information, eller rena personpåhopp i en del av inläggen, vilket jag inte kan se som en "hjälp".

Om man presenterar "fakta"/siffror/påståenden så ska man naturligtvis kunna styrka dessa med någon form av referens. Annars blir det ju bara meningslöst svammel och grundlöst tyckande, en icke-diskussion.

Peka gärna ut var jag brustit i denna diskussion!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

Jag kan inte se att jag varit dryg eller barnslig i mina inlägg.
Peka gärna på exempel, istället för att själv göra fega och ogrundade inlägg.

Det jag reagerat på är felaktig eller påhittad information, eller rena personpåhopp i en del av inläggen, vilket jag inte kan se som en "hjälp".

Om man presenterar "fakta"/siffror/påståenden så ska man naturligtvis kunna styrka dessa med någon form av referens. Annars blir det ju bara meningslöst svammel och grundlöst tyckande, en icke-diskussion.

Peka gärna ut var jag brustit i denna diskussion!

Du är nog den enda som inte inser det. Gör dig själv en tjänst och sluta gör bort dig.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anonymous_cow:

Jag kan inte se att jag varit dryg eller barnslig i mina inlägg.
Peka gärna på exempel, istället för att själv göra fega och ogrundade inlägg.

Peka gärna ut var jag brustit i denna diskussion!

Visst!

"Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här."

"LOL: är inte representanter från Komplett liiiiite överrepresenterade i den här tråden?"

"Någon som INTE är associerad med komplett som har någon åsikt?"

"Vad är det för "schysst" med att en butik reparerar en felaktig vara?"

"^^^^^^ I mitt tycke en patetisk och dryg kommentar ... ^^^^^"

"Tyvärr eFFade Komplett.se upp min retur"

Citat:

Det jag reagerat på är felaktig eller påhittad information, eller rena personpåhopp i en del av inläggen, vilket jag inte kan se som en "hjälp".

Om man presenterar "fakta"/siffror/påståenden så ska man naturligtvis kunna styrka dessa med någon form av referens. Annars blir det ju bara meningslöst svammel och grundlöst tyckande, en icke-diskussion.

Du får dock gärna peka ut var du hittar felaktig eller påhittad information.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Visst!

"Jag inser att mitt "gnäll" gjort att panik utbrutit hos en del återförsäljare, att döma av hätskheten i en del svar här."

"LOL: är inte representanter från Komplett liiiiite överrepresenterade i den här tråden?"

"Någon som INTE är associerad med komplett som har någon åsikt?"

"Vad är det för "schysst" med att en butik reparerar en felaktig vara?"

"^^^^^^ I mitt tycke en patetisk och dryg kommentar ... ^^^^^"

"Tyvärr eFFade Komplett.se upp min retur"

Inget av dessa citat kan jag se som drygt eller oförskämt (men jag har kanske drabbats av aspergers syndrom eller nåt ).

Skrivet av Zcenicx:

Du får dock gärna peka ut var du hittar felaktig eller påhittad information.

Se mitt inlägg #25 t ex där jag försökte bemöte en hel drös med underliga påståenden.

Några exempel på käcka svar:

Att jag tycker det är "roligare att drabbas av panik över något som inte hänt"

Att jag skriver "-- Massor med trams --"

Att "syftet med tråden, [var att] att pressa komplett"

Att jag är "dryg och barnslig"

----------
Ser nu att SweClockers till en del sponsras av Komplett.se, vilket jag hoppas inte påverkat diskussionen.
Jag tycker fortfarande att det var generöst av Komplett.se att göra återköp av kortet.
Jag drar mig nu ur denna diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

----------
Ser nu att SweClockers till en del sponsras av Komplett.se, vilket jag hoppas inte påverkat diskussionen.
Jag tycker fortfarande att det var generöst av Komplett.se att göra återköp av kortet.
Jag drar mig nu ur denna diskussion.

Hur menar du?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av SUMITOMO:

Hur menar du?

Han menar antagligen att SweC sponsras av Komplett eftersom Komplett betalar för annonsplatser här.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Kanske fiskar lite hetta i diskussionen.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Hedersmedlem

*Annonstext borttagen*

Använd marknaden för all form av köp&sälj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous_cow:

LOL: är inte representanter från Komplett liiiiite överrepresenterade i den här tråden?

Någon som INTE är associerad med komplett som har någon åsikt?

Ja, att komplett har varit mer än tydliga om vad som gäller... Läs om läs rätt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless