Permalänk

Diablo 3 dator (framtida)

Hej gott folk!
Nu börjar förhoppningsvis väntan på diablo 3 närma sig ett slut.
Tänkte i och med release investera i en ny dator för ändamålet. Anledningen till att jag skapar en helt ny tråd och inte tar en tidigare existerande FPS tråd är att jag inte spelar FPS.

Jag har med andra ord inte de extrema grafikbehov som en FPS spelare vilket bör kunna ge lite intressanta funderingar.

Hur hittar man den mest ultimata samt prisvärda datorn för endast diablo 3 spelande?

Ingångskriterier:
1. Ljud är inga problem, datorn kan låta lite.
2. Minimal HD (helst SSD) då jag kör raidat NAS.
3. Inget lyx med dioder/chassi etc.
4. Datorn behöver kunna driva Diablo 3 iaf i 3 år.
5. Fokus på bra komponenter som trivs med varandra.

Tänkte mig att vi i denna tråd kan diskutera diverse lösningar för att komma fram till den bästa möjliga diablo 3 datorn för minsta möjliga slant.

Permalänk

Nu är det ju så att ingen vet vad Diablo 3 kräver än. Om det inte är så att blizzard har sagt något dem senaste dagarna?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

budget ungefär? har riktigt bra paket för 10-16k

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

ska skärm och os ingå?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Hej!
Tack för svaren. Håller helt med Alucard88 om att vi inte vet specarna än.
Däremot vet vi (eller kan ana) att spelet släpps höst-vinter-vår vilket är ganska snart.

Jag tänkte att vi kunde använda denna tråd för att resonera om vilka prylar som borde sitta i och varför.
Budget är inte satt, däremot är förutsättningen så bra dator som möjligt för Diablo 3 för minimal peng. Det ska med andra ord inte vara några extra Mhz om det inte kan användas i Diablo3.

Diskussion 1: Chassi
Vill här hitta ett billigt och bra chassi. Inget extra fluff. Finns inbyggt nätaggregat är det givetvis ett plus om det drar ner priset.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=177980
Har jag klickat mig fram till. Tycker dock att det är lite dyrt. Finns billigare och bättre?
Kan inte tänka mig att det behövs mer än 450W då jag anar att det inte behövs ett superbra grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan köpa en dator med inbyggt grafik och så köper du till ett grafikkort som du vet fungerar bra med spelet när du vet vad som krävs.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/383882/2011-04-21

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Du kan köpa en dator med inbyggt grafik och så köper du till ett grafikkort som du vet fungerar bra med spelet när du vet vad som krävs.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/383882/2011-04-21

+ en till ssd att ha spelet på och 4GB till ram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Azodan:

+ en till ssd att ha spelet på och 4GB till ram

Man kan alltid ta två 32GB i RAID men mer minne tror jag inte behövs för en Diablo 3 dator.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Man kan alltid ta två 32GB i RAID men mer minne tror jag inte behövs för en Diablo 3 dator.

kanske inte behöver mer än 4GB, men minne är billigt och jag har hemska minnen av diablo 2 när jag hade för lite minne (minns dock inte hur mycket det var).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Azodan:

kanske inte behöver mer än 4GB, men minne är billigt och jag har hemska minnen av diablo 2 när jag hade för lite minne (minns dock inte hur mycket det var).

Usch ja, minnesläckor är något man kan få mardrömmar om men med 8GB så försvinner inte problemet men man får lite längre speltid innan det är kört så jag håller med om att mer är bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Nu har jag knåpat lite med en bra grundspec.

Ta en titt på listan: http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=davidlussi&k=979309

Vad tror ni om den?
Skulle gärna komma ner något i pris om möjligt men jag har inte hittat något jag är riktigt redo att kompromissa med.

Eventuellt moderkortet men jag vill ha ett riktigt bra moderkort som trivs framförallt med grafikkortet.

Permalänk

Nu har man börjat få vittring på diablo. Största funderingen är grafikkort, ev moderkort. Titta gärna på länken och kritisera. Skulle gärna vilja ha ett grafikkort under 1100.
Samma fundering som innan, datorn skall vara anpassad för diablo 3. Inte för mycket prestanda och inte för lite.

Permalänk
Medlem

tkr du iaf bör kräma in ett 560ti

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidlussi:

Nu har jag knåpat lite med en bra grundspec.

Ta en titt på listan: http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=davidlussi&k=979309

Varför två olika SSD ? 1 SSD till operativet 1 mekanisk till resten brukar rekommenderas , prestandavinsten för spel på SSD ~0.

För under 1100kr får man inget vidare grafikkort om det ska spelas spel.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Har inte valt vilken av dom än så jag har båda under koll :). Jag har ett nas så det räcker med en ssd. Lite prestanda måste det väl göra? Laddningstider när den plockar från disk etc?