Permalänk
Medlem

Sanctum - FPSTD

Hej!

Jag heter Anton och är en av utvecklarna bakom Sanctum, ett svenskutvecklat FPS-TD! Spelet är minst sagt unikt och ska snart upp på Steam

Kika på vår senaste trailer här:
http://www.youtube.com/watch?v=RB6RNEE3xDo&feature=mfu_in_ord...

Eller läs mer om spelet här:
http://www.sanctumgame.com

Om du gillar vad du ser får du jättegärna hjälpa oss att sprida ordet genom att gå in på vår Facebook o gilla den. Vi utvecklar som sagt detta spel oberoende och behöver all hjälp vi kan få!

Om du undrar något om Sanctum eller vad som helst får du jättegärna skriva här!

Mvh
Anton

Permalänk
Medlem

Spelet är för övrigt utvecklat i Unreal Engine och har en mycket trevlig grafisk stil

För alla som gillar co-op spel är detta garanterat något ni bör ta en kik på!

Permalänk
Medlem

Testade demot, otroligt störande att man inte kunde ställa in muskänsligheten. I övrigt var det väl okej, inget jag skulle spela ensam - men co-op kan det vara helt skoj.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

njae detta är nog inget för mig, men lycka till

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Spelet är väl ok, personligen föredrar jag Defence Grid: The Awakening, inget FPS, men roligare Tower Defence spel dock. Den har också något fler banor. Jag hoppas Sanctum kommer att innehålla fler banor än de 3 som betan innehåller (endast 1 spelbar bana).. Priset är ju lågt så jag tycker ändå att om man gillar Tower Defence spel så finns det ingen anledning att inte köpa spelet.
Tycker dock att ljudet i spelet håller låg volym.

Permalänk
Medlem

Oj, kollade igenom trailern och detta ser ut att ha stor potential!

Vad är CoffeeStainStudios för något? Är detta hobbygjort eller typ ett företag?

Kommer det fler spel i framtiden?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena allihop. Spelet ligger just nu uppe på Steam för pre-sales. Passa på nu medan det är billigt ;D
Vi är ett Aktiebolag numera, men det började som ett gäng kompisar från högskolan.

Permalänk
Medlem

I morgon så släpps fullversionen av Sanctum. Här är 2 ytterligare trailers för ev. intresserade:
Walkthrough Part III: Weapons HD
Walkthrough Part IV: Enemies HD

Permalänk
Medlem

hittills roas jag av spelet även om vaggande glödpungsmonster känns som lite väl mycket buskis.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett väldigt underhållande spel! Tvingade en klasskompis att spela det med mig så vi kunde köpa dubbelpacket innan det släpptes! Det är verkligen ett unikt spel har aldrig testat något liknande och jag gillar det starkt! Kan inte vänta tills 4player co-op. Men jag hoppas verkligen ni fixar multiplayern snart så man slipper spela via hamachi! Men riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Yogscast har lirat det här i två avsnitt än så länge, kan vara värt att spana in för de som vill se mer gameplay:

Permalänk
Medlem

Införskaffade detta igår kväll så inte hunnit testa så jätte mycket (portal 2 och allt) men måste säga att det verkar vara värt varenda krona. Älskar TD spel och delar första plats FPS.
Har stora förväntningar inför första riktiga omgången

Starkt jobbat och mycket roligt med nya inovationer i spelvärlden

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag verkligen älskar detta spelet.
Så mycket roligare än jag först trodde.

Klockrent köp för min del.
Hoppas ni kommer följa upp med fler banor etc! (om det inte redan ligger ute i dlc, inte kollat upp det)

Tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Håller med grymt spel

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Måste fråga.
Kommer ni lägga till eyefinity och nvidia surround?
Hade vart sjukt trevligt då det för närvarande är lite småt jobbigt då samma bild kommer upp på alla tre displayerna ^^
Visst kan ju alltid stänga av dom två andra men eyefinity hade vart trevligare

Fortfarande ett mycket underhållande spel trots många timmars spelande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Måste fråga.
Kommer ni lägga till eyefinity och nvidia surround?
Hade vart sjukt trevligt då det för närvarande är lite småt jobbigt då samma bild kommer upp på alla tre displayerna ^^
Visst kan ju alltid stänga av dom två andra men eyefinity hade vart trevligare

Fortfarande ett mycket underhållande spel trots många timmars spelande.

Vet inte hur ofta spel skaparna kollar på detta forum, men om du vill ha snabba svar så testa ställa frågan på Steam's Sanctum forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Vet inte hur ofta spel skaparna kollar på detta forum, men om du vill ha snabba svar så testa ställa frågan på Steam's Sanctum forum

Tackar. Får kolla lite där då.
Troligen redan en som ställt frågan me kanske.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Älskar musiken i spelet, stört skön ^^.
Dock låter ljudeffekterna lite instängt, kan dock vara inställningar på min dator.

Permalänk
Medlem

jag slog till o köpte ett gäng kopior när det var steamrea på detta spelet precis efter 4player coop-patchen kommit ut
Väldigt kul att lira med polarna

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core