Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem

Skrämmande hur snåla och trångsynta vissa är. Är man för snål för att betala 50kr/99kr för obegränsat med musik kan man fan sitta där på youtube och lyssna, enjoy! Haft premium sen starten och aldrig varit missnöjd.

Olofsson_tom, fattar inte ditt resonemang redigt, du vill inte betala för musiken för att dem haft jävla skitreklam, ehm okej.
Och du tror dem låter företaget fortsätta gå minus och höjer deras egna löner istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Alla har inte råd även om det är 100 kr, jag tänker iallafall inte spendera en krona på Spotify, artisterna ser knappt en spänn av låtarna som spelas på Spotify, allt går till bolagen. Dessutom så känns det som all bra musik sakta men säkert försvinner från Spotify.

Sparar dom 100 kronorna och köper hellre konsertbiljetter där en större del av pengarna faktiskt går till artisten.

Jag kommer förbli relativt ovillig att betala för musik, och det säger jag som musiker själv.

Och detta är ju helt ok. Men då får man nöja sig med musik vid konserterna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tänkte också skriva om just detta med deras datorer.
Snorisarna vars pappa säkert betalat hälften gnäller om att det kostar en liten slant.

Snart är det sommarjobb tider. På några dagar har ni tjänat in ett helt års Spotify. Tänk på det när ni wowar upp sommaren.

haha! Men alltså seriöst! En annan får aktivitetsstöd på 5-6 tusen i månaden. Och inte fan tycker jag att 100kr är dyrt. Har man inte en inkomst på minst 1000kr varje månad, Om man är "arbetslös" så kanske man skulle ta och försöka röra lite på arslet och skaffa sig ett jobb?

Permalänk
Medlem

49kr i månaden för dom som bara använder spotify via datorn
99kr för dom som använder via datorn/mobilen

Känns inte som en sån värst big-deal.. Man kan ju inte få allt grattis

Permalänk
Skrivet av emer:

Bara faktumet att de har gått back nästan varje år sedan de grundades är ett ganska starkt själ att tro de har dåligt med pengar...

http://www.skanskan.se/article/20101122/EKONOMI/101129701/116...

Använder inte spotify men köper riktiga CDs och går på konserter jag känner för att gå på.
Plus att jag tankar mestadels öppen musik (privata DJs etc.) så är jag ganska nöjd.

Din länk:

Citat:

Spotifys svenska bolag vände under förra året förlusten till en vinst på 14 miljoner kronor. 2009 hade Spotify runt 7 miljoner användare i hela Europa. I dag är den siffran 10 miljoner.

Hörde du någonsin reklam på spotify för ett år sedan? Det gjorde inte jag i alla fall. Men nu är det ju en halvtimmas teliareklam mellan varje låt Den är nog inte gratis för telia

Permalänk
Medlem

Fy sjutton så tråkigt då :(. Jaja, dags att börja använda winamp igen då...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

FY FAN va dåligt!

Blir att gå tillbaka till diverse program så att man kan lyssna på musik ändå!

Dålig stil Spotify!

Haha, satt och väntade på den första

Ingenting är gratis här i världen, lär dig det!

Permalänk
Medlem

Bättre att lägga pengarna på snabbare bredband och skaffa sig musik på annat vis

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Det är ju tråkigt... Men värt det om man tänker hur mycket musik du har tillgång till för 99kr!

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Rydaen:

Skrämmande hur snåla och trångsynta vissa är. Är man för snål för att betala 50kr/99kr för obegränsat med musik kan man fan sitta där på youtube och lyssna, enjoy! Haft premium sen starten och aldrig varit missnöjd.

Olofsson_tom, fattar inte ditt resonemang redigt, du vill inte betala för musiken för att dem haft jävla skitreklam, ehm okej.
Och du tror dem låter företaget fortsätta gå minus och höjer deras egna löner istället?

vad jag ser så finns inte metallica, ACDC, ramstein, led zeppelin eller havla in flames med på spotify. Det tycker inte jag är obegränsat

btw, läs detta så känns det du skriver lite mer serriöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aridif:

Haha, satt och väntade på den första

Ingenting är gratis här i världen, lär dig det!

Tvärt om kära du, det bästa här i världen är gratis
Sen finns det alltid de som är dumma nog att betala för det, säg bara flaskvatten eller syre med smak, eller musik när du har grooveshark, youtube och många andra

Permalänk
Medlem

Har premium tills årsskiftet som tur är.
De kunde lika väl gjort spotify pay-only, för vem lyssnar bara på 10h musik i månaden?!
Jag kommer överge spotify och gå tillbaka in i mörka internetgränder, där jag kom ifrån.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aridif:

Haha, satt och väntade på den första

Ingenting är gratis här i världen, lär dig det!

Sant, men att plågas av dålig reklam måste ju ha en tanke bakom?
Nä men jag tycker bara det är synd, spotify har, och är någonting som alla (som jag känner i alla fall, tillochmed mor/farföräldrar) använder. Skitlätt att "du, lyssna på denna " så skickar man en länk och den kommer upp direkt.

Aja, jag kommer i alla fall fortsätta använda det, får väl helt enkelt sluta vara en sån snål svenne...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

förstår inte vem som använder detta testade det inte ens eftersom jag vill inte bli tvingad att lyssna på reklam som jag redan gör överallt ändå tv/radio sen så gjorde dem detta för att bli rika och det är dem nu då kan dem sluta och börja utnytja istället förstår inte varför alla vill hjälpa dem att bli stora man kan få vilken musik man vill från youtube och utan reklam om man använder adblock men ändå så är reklamen säkert inte lika hemskt som på "spotify" dem blev rika nu är det dags att visa sin riktiga sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

vad jag ser så finns inte metallica, ACDC, ramstein, led zeppelin eller havla in flames med på spotify. Det tycker inte jag är obegränsat

btw, läs detta så känns det du skriver lite mer serriöst

Okej, obegränsat till en viss mån.

Btw, halva*?, seriöst*? Och sin men inte minst, ny mening börjar alltid med stor bokstav när vi ändå håller på att leka svensklärare men tack för tipset!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte precis gnälla lite... sen såg jag att även jag hade premium och att jag haft det de senaste 2 månaderna:P Har ju inte märkt av den 100-lappen så kan lika gärna ha kvar det. Höjer dom priserna så kommer jag dock inte ha kvar det... Men som sagt synd för studenter mm:/

Permalänk

Seriöst att klaga på att folk inte vill betala för spotify är väl otroligt larvigt, varje människa får väl själv välja vad de vill lägga pengarna på. Sen håller jag med om att Reklamfinansierat inte direkt betyder att det är gratis. Eller tycker alla att det är okej om sweclockers, dn, svenskan, aftonbladet, flashback, facebook, youtube och andra webplatser som finansieras med reklam börjar ta ut 99/49kr/månaden också?

Reklamfinansieringen verkar inte ha fungerat för spotify så visst ska dom försöka få fler betalande användare men att folk "ska betala 99/49kr i månaden för att det inte är dyrt enligt mig" är ett larvigt argument enligt mig.

Permalänk

personligen tycker jag spotify är värt vartenda öre, 100 spänn i månaden för obegränsad tillgång till miljontals låtar är ett sjukt klipp hur man än vrider och vänder på det.

det är än så länge ett schysst steg av industrin att försöka bryta sina gamla mönster med cds till överpriser som bara resulterar i piratkopiering. men tiden får visa om deras girighet tar överhand, men än så länge är det otroligt prisvärt.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

hur blir det med spotify med invite, är det samma som open? fanns ju innan open kom upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Men ni verkar alltid ha råd att supa skallen i bitar på helgerna.

Haha ja man måste ju prioritera vart man lägger pengarna

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

förstår inte vem som använder detta testade det inte ens eftersom jag vill inte bli tvingad att lyssna på reklam som jag redan gör överallt ändå tv/radio sen så gjorde dem detta för att bli rika och det är dem nu då kan dem sluta och börja utnytja istället förstår inte varför alla vill hjälpa dem att bli stora man kan få vilken musik man vill från youtube och utan reklam om man använder adblock men ändå så är reklamen säkert inte lika hemskt som på "spotify" dem blev rika nu är det dags att visa sin riktiga sida

Punkt?

Fattar inte folk att Spotify är ett företag som måste gå med vinst? Vad är det för fel på att tjäna pengar?
Skulle du starta ett företag, skulle inte du vilja gå med vinst då..? Just det. Tänk om, tänk rätt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Sjukt att det inte går runt med reklam är radiokanalerna kan göra det. Annonsintäkterna borde nästan vara bättre i spotify eftersom man kan targeta och dom flashar framför ögonen hela tiden. Tror knappast radion har lika bra konvertering på sin reklam.
Skivbolagen är rövhål i vanlig ordning helt enkelt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem

Det har inte så stor betydelse för mig. Har haft Spotify sedan inbjudningarna släpptes och har antagligen i genomsnitt inte kommit upp i 10/timmar per månad ändå. Jag använder Spotify primärt i ett syfte: söka och lyssna av inspelningar jag är intresserad att köpa (antingen som CD eller nedladdningsbara flack-filer om den tjänsten erbjuds). Genom Spotify tvivlar jag på att pengarna skulle nå de artister jag vill sponsra.

Det är ingen större upplevelse att höra audiofilinspelningar komprimeras till 320kbit/sekunden. Någon menade att 99kr/månaden var små pengar i jämförelse mot vad utrustning för att höra skillnad mellan 320kbit/sekunder och okomprimerat skulle kosta. Öron kan med tålamod övas gratis och utrustningen kostar inte särskilt mycket.

Å andra sidan har jag ingen invändning mot att Spotify försöker få snurr på sin verksamhet. Den tråkigaste kategorin användare i den här tråden, är de som inte kan tänka sig att betala för musik överhuvudtaget - inspelat material, nedladdningsbar media eller strömning - vilket samtidigt degraderas deras eget musikval till noll värde. Om någon ändå värderar sin musikval till noll finns det ingen grund för att ställa några krav. Fågelsång, bruset av forsar, rasslande löv i vinden och annan naturmusik är fortfarande gratis och kräver ingen betaltjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Sjukt att det inte går runt med reklam är radiokanalerna kan göra det. Annonsintäkterna borde nästan vara bättre i spotify eftersom man kan targeta och dom flashar framför ögonen hela tiden. Tror knappast radion har lika bra konvertering på sin reklam.
Skivbolagen är rövhål i vanlig ordning helt enkelt.

Jag vet inte, det är nog inte det lättaste att sälja saker till målgruppen "Vill inte betala 50kr/mån för reklamfri musik".

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Skrivet av Rydaen:

Okej, obegränsat till en viss mån.

Btw, halva*?, seriöst*? Och sin men inte minst, ny mening börjar alltid med stor bokstav när vi ändå håller på att leka svensklärare men tack för tipset!

Epic macbook-tangentbord is epic... eller inte Jag är inte jättebra i svenska, men jag vet faktiskt att det inte heter "havla"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tänk på att ni slipper reklamen. Den suger ;P Sen om ni missar någon musik på spotify får ni väl tanka hem den och lägga i den i playlisten bara, går ju att importera lokala filer.

Permalänk
Medlem

För att bara tillägga en sak (vet ej om det tagits upp i tråden innan). Men Spotify har haft låtar som man enbart kan lyssna på om man betalar innan. Hela "Blessed by a Broken Heart"s album försvann för mig när det var gratis och när jag sen började betala några månader senare så kom den gruppen tillbaka.

För övrigt så tycker jag det bara är bra att de begränsar timmarna som gratisanvändarna har. Tycker de måste kämpa mer för att få fler betalkunder så fler skivbolag hoppar på tåget så vi kan få ännu fler låtar. Tycker 99 kr är värt vartenda öre när du kan lyssna på vad du vill, var du vill genom bara några knapptryck.

Permalänk
Medlem

Kör med premium och har alltid gjort det, så för mig är det inget problem. Lyssnar ungefär sammanlagt 15h/veckan, (2h om dan typ förutom på helger.) Tycker det är väldigt värt då jag hela tiden hör mina kompisar skrika i skype varje gång det kommer någon justin bieber reklam eller nått. Då njuter jag

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xface:

Asså, jag är bred för detta kan man säga!
Har alltid laddat ner music även om jag använder spotify...klart dem inte kan leva på bara reklamen!

Enligt mej suger spotify!

1. Dem artisterna jag lyssnar på finns inte där
2. Om dem finns är det säkert bar några stycken av derras låtar ute!
3. Du kan inte få över din music till en bärbar enhet som min Ipod classic
4. Har aldrig betalat ett öre för att lyssna på music varför börja?
5. Tog dyrbar tid att skapa ett jävla konto, kunde laddat ner istället
6. Du måste ha internet, vilket kan vara ett helvete om man har dålig eller det lägger av...(Då man vill spela ett roligt offline spel och lyssna på musik)
7. Palla ladda ner spotify från alra första början! SUGER DASSE!

HUR i helskotta tänker du??!?

Du har aldrig laddat ner spotify? Ändå kan du säga att det suger DASSE och att inte musiken du lyssnar på finns.
Spotify kräver inte särksilt snabb uppkoppling för att fungera, och om internet lägger av kan du ju lika gärna ha lika kul med datorn som med en miniräknare!
Det tar 3min att skapa ett konto, det tar 2 min att hitta en någorlunda bra torrent med bra ljud och exakt den låten man vill ha sedan tar det 10 min att ladda ned låten med den dåliga uppkopplingen du verkar klaga på.

Och vad kostar inte utrustningen för att skapa all musik och sedan ska artisterna även leva när dom inte gör musik!

Om alla tänkte som dig skulle det inte finnas musik att ladda ned! Den musiken som skulle finnas skulle vara den som din son eller dotter framför på skolavslutningen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse.L:

Punkt?

Fattar inte folk att Spotify är ett företag som måste gå med vinst? Vad är det för fel på att tjäna pengar?
Skulle du starta ett företag, skulle inte du vilja gå med vinst då..? Just det. Tänk om, tänk rätt.

tror du inte att dem redan har blivit rika? allt som börjar bli stort förändras till det värsta så är det allt