Permalänk
Medlem

Antireflexfilm för laptop?

Hejsan

Tänkte höra om någon har någon aning om det finns antireflexfilm att sätta på skärmen till sin dator? Jag känner mig lagom trött på att skärmen blir som en spegel så fort det inte är mörkt i rummet man sitter i.

Det jag har hittat är till modiltelefoner, men jag har ej sett liknande produkter för större skärmar, som i mitt fall en 15,6", Dell, 16:10 format.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh // Fredrik

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Skrivet av Cheers:

Hejsan

Tänkte höra om någon har någon aning om det finns antireflexfilm att sätta på skärmen till sin dator? Jag känner mig lagom trött på att skärmen blir som en spegel så fort det inte är mörkt i rummet man sitter i.

Det jag har hittat är till modiltelefoner, men jag har ej sett liknande produkter för större skärmar, som i mitt fall en 15,6", Dell, 16:10 format.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh // Fredrik

Går ju att köpa solfilm till bilen på ex vis biltema, vet iof inte om den sortens film skulle funka till en skärm. Går det att köpa enbart till en sidoruta borde kostnaden troligen bli såpass låg så det vore ide att chansa.

Permalänk
Medlem

Ah där har vi ju en idé, tack för tippset!

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Varför skulle toningsfilm minska reflexerna? blir ju bara att skärmen blir ljussvagare!?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Ingen aning men alla idéer är välkomna, kanske det finns någon solfilm som är just kanske anti-reflex utan att vara tonad, kanske? Har själv ingen aning, bilar är jag inte direkt intresserad av hehe

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Vet att det finns filmer som gör att man inte kan se vad som står på skärmen som brukar vara matta, kommer dock inte ihåg var jag såg att de såldes så prova google på "privacy filter" eller något liknande.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns att få tag på i butiker men ViewGuard går att beställa från deras hemsida, $48 för 15.6 (dock verkar de bara ha 16:9 men det kanske finns andra tillverkare).

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5753

http://www.viewguard.com

Permalänk
Medlem

Tusen tack för svaren, maple -den filmen så riktigt bra ut, man borde ju kunna köpa en film för 17" och skära till för att passa tycker jag.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheers:

Tusen tack för svaren, maple -den filmen så riktigt bra ut, man borde ju kunna köpa en film för 17" och skära till för att passa tycker jag.

Jo, det borde väl fungera. Skrev fel pris på antireflexfilmen också, ca $22 ska det vara men sen vet jag inte vad frakten från usa går på men du slipper iaf betala tull och moms då värdet på varan understiger 300kr. Fundar själv att beställa sån där film när jag köper netbook.

Permalänk
Medlem

Kolla eBay. Jag köpte en till min dator (Acer 3820TG) där. Passar perfekt.