Bästa gratis MMO spelet?

Permalänk
Medlem

Bästa gratis MMO spelet?

Rubriken säger allt, gratis låter snålt men jag har inga cash just nu. Gärna beroendeframkallande och med mycket spelare.

Permalänk
Medlem

Både DDO och LOTRO finns väl i spela-gratis-versioner.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

http://www.freebrowsergamer.com/2008/12/best-browser-based-mm...

där har du browserbaserade mmorpgs, bara att kika igenom och se om det är något du fastnar för.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Maestia (stavining?) är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Tibia 2D MMORPG
FlyFF MMORPG
Battle of the Immortals MMORPG
Alliance of Valiant Arms (A.V.A) - MMOFPS
Runes of Magic MMORPG

Där fick du en fin lista
Tibia har nog högst folkmängd av alla dom spel jag nämnde, Finns 2 olika "sidor" den ena är de gott om svenskar, britter och resten av Europa, andra sidan är de bara Spanjorer och Brasilianer som bråkar 24/7 om vilket land är bäst. Man måste vara "uppväxt" med Tibia för att gilla de , fast jag kan ju ha fel? Det är 2D!

FlyFF (Fly for Fun), Finns runt 5 "världar" med 3 servrar inuti. När jag spela var nästan alla fulla, de sägs att de har minskat dramatiskt. Anime-Grafik! Rekommenderar starkt om du tycker om animerad grafik.

Battle of the Immortals - Skön mmorpg, Fin grafik, Gott om spelare!

A.V.A - "Poor mans CoD" Har du inte råd eller bara inte vill köpa CoD eller nått liknande är de bara och ladda ner spelet, nackdelen är dom som betalar cash irl får overpower vapen.

Runes of Magic - Likt WoW fast gratis, bra grafik ,hög folkmängd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Tibia 2D MMORPG
FlyFF MMORPG
Battle of the Immortals MMORPG
Alliance of Valiant Arms (A.V.A) - MMOFPS
Runes of Magic MMORPG

Där fick du en fin lista
Tibia har nog högst folkmängd av alla dom spel jag nämnde, Finns 2 olika "sidor" den ena är de gott om svenskar, britter och resten av Europa, andra sidan är de bara Spanjorer och Brasilianer som bråkar 24/7 om vilket land är bäst. Man måste vara "uppväxt" med Tibia för att gilla de , fast jag kan ju ha fel? Det är 2D!

FlyFF (Fly for Fun), Finns runt 5 "världar" med 3 servrar inuti. När jag spela var nästan alla fulla, de sägs att de har minskat dramatiskt. Anime-Grafik! Rekommenderar starkt om du tycker om animerad grafik.

Battle of the Immortals - Skön mmorpg, Fin grafik, Gott om spelare!

A.V.A - "Poor mans CoD" Har du inte råd eller bara inte vill köpa CoD eller nått liknande är de bara och ladda ner spelet, nackdelen är dom som betalar cash irl får overpower vapen.

Runes of Magic - Likt WoW fast gratis, bra grafik ,hög folkmängd!

Tibia har man ju spelat ända sen de släppte den där versionen med inbyggd aimbot,
Där dog verkligen spelet, det enda man behöver göra när man levlar är trycka på en knapp för behövde man iaf sikta på de.

Men ja, det är verkligen kul och köra tibia på Privata servrar (s.k OT) och döda massa folk.
Måste säga att om du blir väldigt frustrerad över när du dör och förlorar saker på minecraft så kommer det vara samma sak här.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Tibia 2D MMORPG
FlyFF MMORPG
Battle of the Immortals MMORPG
Alliance of Valiant Arms (A.V.A) - MMOFPS
Runes of Magic MMORPG

Där fick du en fin lista
Tibia har nog högst folkmängd av alla dom spel jag nämnde, Finns 2 olika "sidor" den ena är de gott om svenskar, britter och resten av Europa, andra sidan är de bara Spanjorer och Brasilianer som bråkar 24/7 om vilket land är bäst. Man måste vara "uppväxt" med Tibia för att gilla de , fast jag kan ju ha fel? Det är 2D!

FlyFF (Fly for Fun), Finns runt 5 "världar" med 3 servrar inuti. När jag spela var nästan alla fulla, de sägs att de har minskat dramatiskt. Anime-Grafik! Rekommenderar starkt om du tycker om animerad grafik.

Battle of the Immortals - Skön mmorpg, Fin grafik, Gott om spelare!

A.V.A - "Poor mans CoD" Har du inte råd eller bara inte vill köpa CoD eller nått liknande är de bara och ladda ner spelet, nackdelen är dom som betalar cash irl får overpower vapen.

Runes of Magic - Likt WoW fast gratis, bra grafik ,hög folkmängd!

Har Black Ops men tröttnat på det. Jag vill ha BF3 NU!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Har Black Ops men tröttnat på det. Jag vill ha BF3 NU!

Man kan beställa spelet för 400kr tror jag på elgiganten, Kommer kosta runt 600kr på ebgames och steam så onödigt och köpa där

Permalänk
Medlem

Maplestory, 2D spel som är kul ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Maplestory, 2D spel som är kul ett tag

Maplestory är väll också ett sånt där spel som man måste vara uppväxt med spelet för att gilla de? tror inte att killen tycker de är kul att spela outdate-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Maplestory är väll också ett sånt där spel som man måste vara uppväxt med spelet för att gilla de? tror inte att killen tycker de är kul att spela outdate-spel

Jag tycker snarare att det är lätt att anpassa sig till, men det håller bara en hög nivå ett tag eftersom det är så j*vla repetivt när man har kört ett tag, kommer nya saker i början men sen blir det bara grind grind grind

Permalänk
Medlem

Flyff är inte lika populärt längre, inte alls.
Jäkligt svårt att hitta en partner, iaf på Glaphan nu för tiden. Man får dra sig till Lawolf för att ha en välfylld server. Kan lätt bli enformigt där man endast söker gear, men om man vill så är det PvP i stora mängder om man hittar en bra guild.

Det här är det roligaste FTP jag någonsin har spelat, och då spelade jag själv:
http://www.youtube.com/watch?v=-t77ygDUuOk
Huvuddelen av spelet består av att flyga sitt plan. Sjukt kul när man kommit igång.
Hette "Space cowboys" på Gpotato.com när jag spelade det.

Allods skulle jag tipsa om, men bara om du har någon att spela med.
Har grym grundtanke, och PvP i luften med ett roligt gäng = görkul

Gå in på Gpotato.com eller gpotato.eu, där finns det en hel del spel du bör titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Maplestory är väll också ett sånt där spel som man måste vara uppväxt med spelet för att gilla de? tror inte att killen tycker de är kul att spela outdate-spel

Jag var uppvuxen med Maplestory, det var och säkert är kul men det är samma saker hela tiden.

Permalänk
Medlem

Okej, vi utökar tråden, bästa gratis fps spelen oxå. Btw, vad spelar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Okej, vi utökar tråden, bästa gratis fps spelen oxå. Btw, vad spelar ni?

www.mmohut.com!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Flyff är inte lika populärt längre, inte alls.
Jäkligt svårt att hitta en partner, iaf på Glaphan nu för tiden. Man får dra sig till Lawolf för att ha en välfylld server. Kan lätt bli enformigt där man endast söker gear, men om man vill så är det PvP i stora mängder om man hittar en bra guild.

Det här är det roligaste FTP jag någonsin har spelat, och då spelade jag själv:
http://www.youtube.com/watch?v=-t77ygDUuOk
Huvuddelen av spelet består av att flyga sitt plan. Sjukt kul när man kommit igång.
Hette "Space cowboys" på Gpotato.com när jag spelade det.

Allods skulle jag tipsa om, men bara om du har någon att spela med.
Har grym grundtanke, och PvP i luften med ett roligt gäng = görkul

Gå in på Gpotato.com eller gpotato.eu, där finns det en hel del spel du bör titta på.

Synd eftersom de va en av dom bästa mmorpgn enligt mig.. Själv spelade jag på Aibatt vart lvl 110 AoE Ringmaster och en 100 Bow-Jester , gjorde bj'n först sen gjorde jag AoE'n eftersom azria kom ut då

Permalänk
Medlem

http://www.burningsea.com
http://www.globalagendagame.com

2st som jagvet om, Global agenda blev visst gratis nyligen, likt hur LOTR blev gratis med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

DDO, LOTRO är nice och bra, Warhammer Online blev nyligen en "endless trial" utan begränsningar som jag förstår det, annars iom att ingen sagt det skulle jag rekommendera att kolla in Regnum, riktigt nice RPG som funnits ett bra tag men försöker hålla sig UTD iaf och påminner om WoW en del

http://www.regnumonline.com.ar/

Annars är ju Guild Wars gratis att spela och kostar inte direkt mycket att köpa det

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Synd eftersom de va en av dom bästa mmorpgn enligt mig.. Själv spelade jag på Aibatt vart lvl 110 AoE Ringmaster och en 100 Bow-Jester , gjorde bj'n först sen gjorde jag AoE'n eftersom azria kom ut då

Ja förr var det riktigt roligt. Jag började spela på v6 och började med en BJ. Dock blev den inte alls bra och körde om som Merc, började om igen som assist osv. Jag har nog spelat det mesta och därför aldrig haft någon riktig main. Har en lvl70 AOE Elementor, en lvl 60+ Knight som även den är AOE, dock inte fullt ut utan jag kör även GiantHunt med den. Även min assist lvl 60+, kommer inte ihåg vad de har för exakt lvl.

EDIT:
Endless trial på Warhammer online är bara upp till lvl10, man kan heller inte sälja något eftersom de vill förhindra spammers.

Permalänk
Medlem

Ingenting är gratis här i livet, live with it. Det är väl något man ska tänka på.

Dock går det att spela Flyff på ganska hög nivå utan att betala. Det vet jag efter egna erfarenheter, men det tar tid.

Det billigaste så fall om du inte vill ha några "begränsningar" är väl GW, som du köper en gång för en billig peng sen är det gjort.

Förresten, Archlord har jag ju glömt helt och hållet.
Sen har vi Perfect world, och Gaia.
Checka in dem, du kanske gillart.

Permalänk

http://mmohuts.com/ här hittar du det mesta men det finns inte så många bra gratis mmo alla som verkar bra har en cash shop ^^ när du väl spelat ett tag och börjar bli bra kommer du på att du inte blir så bra om du inte köper i cash shop och då blir man bara arg xP

Permalänk
Medlem

Daoc classic på Uthgard, gratis.

http://www.uthgard.net/

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://warofdragons.com

svårt o komma in i de lite. men roligt när man väl gör de.
sitter o spelar det nu, har gjort de on/off i "3 year(s),1 month(s) and 2 day(s)."

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk

maplestory.

Skrivet av SayZk:

Jag tycker snarare att det är lätt att anpassa sig till, men det håller bara en hög nivå ett tag eftersom det är så j*vla repetivt när man har kört ett tag, kommer nya saker i början men sen blir det bara grind grind grind

har haft 4 chars över lvl 170 i maplestory, hjälpte MALINKY, NxqueenNX och 3 till till lvl 200. Maple är grind och socialt chattande. har inte lirat maple på 3 år så det är nog massa ändringar... törs inte börja lira igen, grindrekordet på double exp event är 40h i sträck.. kul spel som kan bli statiskt om man har ett tråkigt guild..

Permalänk
Medlem

Age of Conan Unchained?
Bra grafik, stort spel, bra karaktärseditor, många quests och stort community.
Bara o köra på.

Permalänk
Medlem

Jag fann Age Of Conan klumpigt och jobbigt. Inte alls smidigt. Många begränsningar på gratis versionen också. Stridsmekaniken för melee är bra, det är allt. Champions Online har varit lite roligare och det har åtminstone varit enkelt att se vad som kostar.

Permalänk
Medlem

DDO: Eberron Unlimited jävligt beroendeframkallande...
Det är jävligt kul om du undviker speedruns och kör med en statisk grupp.

Sen kommer man till lvl 20 och då blir spelet lite tråkigare... Men har ju då alternativet att rolla om sin karaktär från lvl 1, med lite bonusar... Kräver dock rejält mycket mer exp för att komma upp till 20 igen... Är på 9:e livet på min main...

Definitivt värt att lägga ut några kronor på, för att få tillgång till lite roligare quests.

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

ConquerOnline är rätt kul, tar lång tid att komma i top bara.
Det är väl mainly ett PVP spel. Man levlar bara för att sen PVP i guildwar, PK arena och vanlig arena

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

anarchy online
Vill man ha expansionerna kostar det dock.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |