Pengar dragna rån konto?

Permalänk
Medlem

Pengar dragna rån konto?

Tjena.
Kollade just på mitt kontoutdrag och såg en avgift som jag inte visste vad det var.
Det var draget 40 dollar på mitt konto under cybersolcs.com
Aldrig ens hört talas om sidan.
Någon som vet något om denna minst sagt skumma sida?

Permalänk
Avstängd

Låter skumt...:S Men antar att du har gett ut ditt kreditkortnummer till en sida och så har de dragit för att de har alla uppgifter? Eller, (den risken finns också även om man inte tänker på den), har du betalat något över nätet och så har någon "kikat över axeln på dig", skrivit ner uppgifterna och handlat för kortet.:P

Hade jag varit dig hade jag gått till banken och *omedelbart* gått och bett om ett nytt kort med ett nytt kontokortsnummer kopplat till ditt konto.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, kontakta din bank.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Googlade "cybersolcs.com" och första träffen innehöll följande text:

"You have recently purchased an online service through one of our pay sites. We provide service to a variety of sites."

Du har inte handlat på något annat ställe då för den summan?

Permalänk
Medlem

Som Mögel sa, du har inte gjort något annat inköp för den summan?

Annars kontakta din bank så fort du kan och be dem kolla vart pengarna har blivit dragna om det är utomlands eller över nätet.

Permalänk
Medlem

hur gick det med det här? Jag har nämligen blive drabbad av exakt samma sak och har inge minne av att jag gjort nått köp. vart draget 39,49 dollar söndagen den 27/3 klockan 09:31 på morgonen. Verkar mycket suspekt!

Permalänk
Medlem

Bara för att pengarna är dragna en viss dag betyder det inte att köpet gjordes den dagen. Tänk tillbaka vad du köpt på nätet dom senaste 14 dagarna.

Permalänk
Medlem

har kontaktat banken och enligt som så var det vid den tiden. enligt min internetbank vart de draget dagen efter. Och nej. Jag har inte köpt nån "telefontjänst" som banken såg att de var för den summan. Cybersolcs finns inte att hitta igen på nätet heller.

Permalänk
Skrivet av X101:

Bara för att pengarna är dragna en viss dag betyder det inte att köpet gjordes den dagen. Tänk tillbaka vad du köpt på nätet dom senaste 14 dagarna.

behöver inte ens vara 14 dagar, kan vara bra mkt längre än så
7 månader har det blivit som längst för mig, men det var för att jag glömde bort det och dom försökte dra pengar som inte fans då, sen försökte dom inte igen förens efter ca 7 månader

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Spärra kortet och reklamera kortköpet hos din bank, klappat och klart.

Permalänk