Permalänk
Medlem

Köpråd: Tangentbort

Tjena! Jag söker ett nytt tangentbord, huvudsakligen för spel men också för att skriva skolarbeten, som ibland innebär ett otal timmar med i princip oavbrutet skrivande. Just nu har jag ett trådlöst från Logitech som har ett par år på nacken, så det börjar bli dags att byta ut det. Det skulle vara bra med inbyggd USB-hubb, och ännu hellre 3,5mm-uttag (om det nu inte är något man kan sätta dit själv). Egna knappar för mediaspelare är att betrakta som ett stort plus. Det här med mekaniskt och rubber-dome har jag ingen vidare koll på, så den biten låter jag vara osagd.

Budget ligger på runt tusenlappen, men självklart kan jag gå upp lite om det behövs

Permalänk
Medlem

logitech g110 låter som något för dig. har alla dem egenskaper du är ute efter.

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

logitech g110 låter som något för dig. har alla dem egenskaper du är ute efter.

Min personliga åsikt (vilket iofs är en smaksak) är att det inte ser speciellt snyggt ut, väldigt plastigt om man säger så. Finns det några andra alternativ?

Permalänk
Medlem

Om du ska skriva mycket ska du inte välja mekaniskt med svarta switchar. Jag har ett sånt nu (SteelSeries 6GV2). Jävligt skönt till CS och sånt men är ett helvete att skriva med då det är steglöst

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Om man skippar 3,5mm-uttag, vad finns det för alternativ?

Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinder x4 är mycket bra och är billigt

http://www.inet.se/artikel/6606143/microsoft-sidewinder-x4

Permalänk
Medlem

Jag har ett Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 både hemma och på jobbet. Kan inte vara mer nöjd. Det jag har på jobbet är ett kit med mus och är trådlöst, det jag har hemma är trådbundet.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinder x4 är ett helt underbart tangentbord.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Microsoft sidewinder x4 är ett helt underbart tangentbord.

Måste säga att sidewinder x4 är ett av d äckligaste tangentborden jag använt. har suttit med mitt i ca 1v nu och har inte vant mig.. det känns bara fel.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

kan starkt rekomendera mitt steelseries 7G...

men det är en smaksak. åk till mediamarkt åh klämm lite på dom;)

PS. tycker det är väldigt härligt att skriva på 7G.. trots svarta switchar=)

MvH/fatfredd

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Jag och svarta cherry går inte ihop så bra, spela är väl ok men tycker dom är för tröga, att skriva mycket på dom är inte att tänka på. men har man väl fått smak på mekaniska är det väldigt svårt att gå tillbaka till rubberdome, dom känns alla ungefär som att skriva med hjälp av fuktiga tvättsvampar ungefär.

Dom blå cherry är trevliga att skriva med, men inte perfekta till spel, och så låter dom ganska mycket, men låter trevligt, Razer Black widow tangetbord är lyckad för att vara "razor" och innehåller blå switchar.

Bäst för spel tycker jag dom bruna cherry är, och dom är trevliga att skriva mycket på också, dom är lätta låter inte mycket och har svag trykpunkt, kan nog bara rekommendera Filco tangentbord här men springer iväg i pris lite

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Microsoft sidewinder x4 är ett helt underbart tangentbord.

+1 bästa T-bordet någonsin

Permalänk
Medlem

Har Sidewinder USB-hubb då? Visserligen har jag redan en i skärmen, men det är ju bra att veta!

Edit: upptäckte att jag hade ett extra trådlöst tangentbord i garaget, så om mekaniska nu är obekväma att skriva på är det inget problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Har Sidewinder USB-hubb då? Visserligen har jag redan en i skärmen, men det är ju bra att veta!

Edit: upptäckte att jag hade ett extra trådlöst tangentbord i garaget, så om mekaniska nu är obekväma att skriva på är det inget problem

Mekaniska är betydligt mer bekväma än vanliga, dock är de svarta cherry switcharna ganska tröga, är de trögaste som finns om man bortser från IBM Model M...
Dock är det lite svårt att få tag på något mekaniskt som inte har svarta swichar med svensk layout.
Keyboardco har Filco Majestouch, dock är det ingen USB-hub och annat. Är bara ett avskalat tangentbord egentligen.

Permalänk
Medlem

Har sneglat lite på Razer Black Widow ultimate, men har det handledsstöd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Har sneglat lite på Razer Black Widow ultimate, men har det handledsstöd?

Nej men finns ju gel handledsstöd för inte många kronor

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Sitter med mitt nyköpta steelseries 6gv2 och hittills är jag jättenöjd!
Otroligt bra kvalité, men jävlar vad tungt det är.

Och förstår inte folk som tycker att svarta switchar är hårda, för det tycker jag verkligen inte.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Mekaniska tanegentbord är oerhört hypade men det är absolut inget för mig, tycker dom är riktigt överskattade men det finns ju folk som uppskattar dom, så det är liksom allt en smaksak

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Mekaniska tanegentbord är oerhört hypade men det är absolut inget för mig, tycker dom är riktigt överskattade men det finns ju folk som uppskattar dom, så det är liksom allt en smaksak

Jo, förväntade mig lite mer.

Men känns verkligen som kvalité i alla fall, och är skönt att skriva på.
Gillar även skillnaden på det jag hade innan och mitt 6gv2.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Sitter med mitt nyköpta steelseries 6gv2 och hittills är jag jättenöjd!
Otroligt bra kvalité, men jävlar vad tungt det är.

Och förstår inte folk som tycker att svarta switchar är hårda, för det tycker jag verkligen inte.

Själv sitter jag och väntar på att mitt 6g v2 ska anlända, förhoppningsvis imorrn
Blev helt såld då jag testade det på närmsta lokala elektronikkedja!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X