Hörlurar för house-musik, ca 1.5-2k

Permalänk
Medlem

Hörlurar för house-musik, ca 1.5-2k

Är ute efter ett par fina hörlurar som kan leverera när det kommer till house-musik. Med detta menar jag alltså att basen är viktig, men att det ska finnas en god balans och i överlag så ska det vara bra ljud.

Jag har redan spanat in en hörlursförstärkare som passar min prisklass bra:
ARGON HA1
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/argon_...

Hur viktig är det med att skaffa ett nytt ljudkort? Sitter redan med inbyggt ljudkort just nu (modell okänd). Skulle ett Asus Xonar DX vara värt att införskaffa?

Tack på förhand!

(skriver tråden åt min kompis, jag lyssnar inte på sån skit )

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk

Dumpa hörlursförstärkaren och köp ett Asus Xonar STX som har inbyggd hörlursförstärkare.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Dumpa hörlursförstärkaren och köp ett Asus Xonar STX som har inbyggd hörlursförstärkare.

Hade visserligen varit väldigt smart då man eventuellt slipper köpa hörlursförstärkare OCH ljudkort. Men hur mäter sig STX gentemot förstärkare ämnat för hörlurar i samma prisklass?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Jämfört med en överprisad lurförstärkare mäter den sig troligtvis väldigt bra iaf. Kör på STX eller en Nforce dac.

Permalänk
Skrivet av KURT1:

Hade visserligen varit väldigt smart då man eventuellt slipper köpa hörlursförstärkare OCH ljudkort. Men hur mäter sig STX gentemot förstärkare ämnat för hörlurar i samma prisklass?

Den är oftast bättre. Ska tydligen kunna motsvara hörlursförstärkare upp mot 10 000 kr, av texter från det här forumet att döma!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

nja head-fi som är lite mer insatta i just hörlurs ljud brukar säga att de motsvarar de bästa "budget" förstärkaren i prisklassen 2-3000:- som är jävligt bra då man måste skaffa en DAC eller ljudkort även ifall man har hörlursförstärkare plus STX kostar ca 1600:- och det går inte få någon vettig lurförstärkare + ljudkort för dessa pengar (ifall man inte är ett företag som Asus ).

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Den är oftast bättre. Ska tydligen kunna motsvara hörlursförstärkare upp mot 10 000 kr, av texter från det här forumet att döma!

Låter nästan lite för bra för att vara sant

Skrivet av sinned89:

nja head-fi som är lite mer insatta i just hörlurs ljud brukar säga att de motsvarar de bästa "budget" förstärkaren i prisklassen 2-3000:- som är jävligt bra då man måste skaffa en DAC eller ljudkort även ifall man har hörlursförstärkare plus STX kostar ca 1600:- och det går inte få någon vettig lurförstärkare + ljudkort för dessa pengar (ifall man inte är ett företag som Asus ).

Då är STX ett bra alternativ med andra ord
Tackar!

Tillbaka till hörlurar, någon som har ett förslag?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Jag tycker mig minnas att det var någon hi-fi tidning som hade dissat Argon lurförstärkarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://www.hifiklubben.com/files/Test/Argon/ARGHA1_HifiOchMus... blir rätt dissad via hi-fi klubbens egna uppläggning haha
Står ifall man kan läsa mellan raderna "budget förstärkare, byt ut vissa delar i den annars är det inget att ha"

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

http://www.hifiklubben.com/files/Test/Argon/ARGHA1_HifiOchMus... blir rätt dissad via hi-fi klubbens egna uppläggning haha
Står ifall man kan läsa mellan raderna "budget förstärkare, byt ut vissa delar i den annars är det inget att ha"

Haha, så sant så sant
Jag tror det var just den där jag läste, tycker mig känna igen texten

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare