Google introducerar +1-funktion

Permalänk
Melding Plague

Google introducerar +1-funktion

Sökmotorjätten Google vill att användare ska dela med sig av intressanta länkar genom en ny gilla-knapp, direkt i sökresultaten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

+1

Höhöhö.

Nej men, det blir säkert en bra grej, iallafall om de sätter dit en -1-knapp också, kan man se vilka grejer som är bra eller dåliga.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tycker vi kan införa något liknande här på SweC faktiskt.
Som tex om man håller med om eller bara uppskattar ett inlägg så kan man klicka på tex tack eller liknande knapp.

Tror detta kan bli en bra funktion för att solla bort onödiga sökresultat som kanske inte direkt har med saken man sökt efter att göra.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av RainesX:

Tycker vi kan införa något liknande här på SweC faktiskt.
Som tex om man håller med om eller bara uppskattar ett inlägg så kan man klicka på tex tack eller liknande knapp.

Tror detta kan bli en bra funktion för att solla bort onödiga sökresultat som kanske inte direkt har med saken man sökt efter att göra.

Det är på gång en riktigt funktion för det! Har diskuterats i "Feedback" ett flertal gånger, bland annat här:
http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/998012-forslag-p...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är på gång en riktigt funktion för det! Har diskuterats i "Feedback" ett flertal gånger, bland annat här:
http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/998012-forslag-p...

Sweet
Ursäktar den halvt of topic kommentaren ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag ser inte meningen med det. Det kommer bara kladda ner skärmen med högst opålitlig statistik.

I teorin låter det bra, men på Internet kommer det aldrig att fungera.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

+1

typ
Det blir lite som facebooks Like/Gilla?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag ser inte meningen med det. Det kommer bara kladda ner skärmen med högst opålitlig statistik.

I teorin låter det bra, men på Internet kommer det aldrig att fungera.

Tror inte heller på detta, folk kan inte hantera en +1 funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

+1

typ
Det blir lite som facebooks Like/Gilla?

Jag tycker facebooks Like/Gilla är lite väl lik +1. Och skillnaden mellan Googles +1 och gilla är att Googles ser du bara när du letar efter liknande saker.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan visas bara statistiken över de man "känner" sas det ju, dvs se till att bara ha pålitliga personer med i listan över +1statistiken

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet att "gilla" saker.

Bra att ni tar fram en sådan funktion här också SweC!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt också konceptet. Men att ha det på Google känns lite överdrivet.

Permalänk
Medlem

Det borde finnas en tumme upp knapp som på youtube här på sweclockers!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ungefär som Xmarks stjärnor *****

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Tycker vi kan införa något liknande här på SweC faktiskt.
Som tex om man håller med om eller bara uppskattar ett inlägg så kan man klicka på tex tack eller liknande knapp.

Tror detta kan bli en bra funktion för att solla bort onödiga sökresultat som kanske inte direkt har med saken man sökt efter att göra.

"+1 Overclock"
"-1 Declock"

Permalänk
Medlem

Genertellt sätt vet man väl vad ens vänner gillar eller inte gillar. Jag känner också att funktionen blir värdelös i och med avsaknaden av en "ogilla"-knapp. På facebook är det precis samma problem.

"Min mormor tog precis sina sista andetag".
-- 114 people like this

Innebär det att de gillar att mormodern är död, eller visar de sympatier, eller vad? Förvirringen är total.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag är lite skeptisk mot detta. Kan lätt missbrukas, och göra att helt fel saker hamnar högst upp bland resultaten... :-\

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Företag kommer antagligen att skapa massa google-konton och spamma +1 på just sin hemsida bland sökresultaten.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Piece of Cake:

Företag kommer antagligen att skapa massa google-konton och spamma +1 på just sin hemsida bland sökresultaten.

Vad gör det för nytta när det bara var ens vänner och bekanta som tog del av ens röstningar?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vad gör det för nytta när det bara var ens vänner och bekanta som tog del av ens röstningar?

Jaha, jag tolkade det lite fel såg jag. Trodde att vänner och kontakter kunde se vad just du har röstat på men att alla kan se statistik på hur folk har röstat allmänt för att få fram bra sidor.
Men om det är så att bara kontakter kan se de så anser jag att hela idén är helt meningslös.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta. Hoppas man även lägger till en -1. Därimot tror jag det kommer fungera dåligt om man inte kräver en motivering vid betygsättning. Det blir då lite genomskinligare om ett företag + spammar sin site. Självklart måste där också finnas en ip begränsning. Nackdelen är väl att man kommer behöva +1a varje gång man vill ta del av någon förmån. Som det är på smartson nu (gilla oss på facebook för att direkt se vilka som blir uttagna till testare).

Permalänk
Hjälpsam

Ang +1 funktion i forum. Sett en del självsanerande forum, dvs där det knapp eller inte alls finns moderatorer. Om någon postar skräp och tillräckligt många röstar ner posten eller tråden så försvinner den helt.

Kan vara bra för relevans på trådar som sagt.

Nu saknas det bara en [First!] knapp på Google så folk kan stoltsera med att hittat en given sökning först o.0

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vad gör det för nytta när det bara var ens vänner och bekanta som tog del av ens röstningar?

"Friends, family and the rest of the world" tolkar jag som att alla tar del av röstningen.

Jag kan inte riktigt släppa känslan av att det här skulle egentligen ha presenterats imorgon istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vad gör det för nytta när det bara var ens vänner och bekanta som tog del av ens röstningar?

Skrivet av phrusher:

"Friends, family and the rest of the world" tolkar jag som att alla tar del av röstningen.

Jag kan inte riktigt släppa känslan av att det här skulle egentligen ha presenterats imorgon istället...

Nu när jag såg filmen så är det precis som phrusher säger och som jag trodde först.
Det står dock fel i artikeln. Men då tror jag fortfarande på att företag kommer att missbruka detta. Det räcker ju att alla anställda och deras familjer får "+1:a" hemma så hjälper inga ip-begränsningar.

Apropå i morgon så måste jag hitta på nåt jävulskt att lura folk med i morgon

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

+/- på kommentarerna här på swec är jag lite tveksam till, kan leda till väldigt infekterade trådar om nVidia/AMD, PC/Mac och Intel/AMD (även om jag tycker att de sistnämnda har hållit sig ganska lugna senaste tiden).

Däremot skulle man kunna ha den funktionen på nyheter och notiser.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Tror också detta kommer missbrukas till max. Däremot här på sweclockers låter det som en skitbra idé

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Skrivet av Knaris:

Tror inte heller på detta, folk kan inte hantera en +1 funktion.

Haha! The can't handle the truth!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Hur som kan vara en bra funktion så länge folk ser till att rösta upp vettiga länkar. På så sätt kan man strunta i sidor utan inne som endast är fyllda med reklam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

Företag kommer antagligen att skapa massa google-konton och spamma +1 på just sin hemsida bland sökresultaten.

För att inte nämna diverse porrsajter/hoax-sidor som fyller datorn med skräp så fort man besöker sidan (popups och liknande). Guldfarmare i spel får ett extraknäck!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av phrusher:

"Friends, family and the rest of the world" tolkar jag som att alla tar del av röstningen.

Jag kan inte riktigt släppa känslan av att det här skulle egentligen ha presenterats imorgon istället...

Såg inte videon, läste bara artikeln och där stod det inte så... :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.