PROBLEM PÅ HÖG NIVÅ! väldigt segt att tabba från tex spel till windows

Permalänk
Medlem

PROBLEM PÅ HÖG NIVÅ! väldigt segt att tabba från tex spel till windows

Nyss byggt ihop min nya speldator som har väldigt bra komponenter , nu ere så att när jag tex tabbar från Cs 1.6 till windows osv så tar de väldig tid , kan också höra att ljudet hackar upp sig lite imellan tabbningen, tar kanske 7-8sekunder+ att tabba, så här segt var det inte på min gamla dator som också var hyffsat snabb / bra

Kan detta bero på att jag har crossfire atm eller något annat? tycker en tabb från spel till windows eller dylikt ska gå instant med tanke på vad jag har i burken.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Medlem

Låter som om du glömde installera om Windows efter att du byggde färdigt datorn.

Permalänk

På min dator tar det 0,5 sek och tabba ut i windows från t.ex SC 2 , men tar 50 sek och tabba sig in igen

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggiz89:

Nyss byggt ihop min nya speldator som har väldigt bra komponenter , nu ere så att när jag tex tabbar från Cs 1.6 till windows osv så tar de väldig tid , kan också höra att ljudet hackar upp sig lite imellan tabbningen, tar kanske 7-8sekunder+ att tabba, så här segt var det inte på min gamla dator som också var hyffsat snabb / bra

Kan detta bero på att jag har crossfire atm eller något annat? tycker en tabb från spel till windows eller dylikt ska gå instant med tanke på vad jag har i burken.

MW2 och BC2 är det samma sak för mig, tar ca 5 sek innan man tabbar ner, mw2 är ännu värre.
Men allt annat funkar jättebra, kan du säga datorns specifikationer?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

2x 5870 i crossfire , i7 3.4ghz sandybridge, , maximus IV exreme rev b3 ,

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Medlem

Ja fy fabian... TF2 ut / in + starten är så jefla segt! Man blir sjukt irriterad ifall nått popup tabbar ner spelet när det lätt tar 30sek att få upp det. Jag sitter inte heller på nån crap dator liksom.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggiz89:

2x 5870 i crossfire , i7 3.4ghz sandybridge, , maximus IV exreme rev b3 ,

Ah, jag ser felet. Du har varken primärt eller sekundärt minne. Inte undra på att det går långsamt
Har inte installerat CS på min "nya" dator, men vill minnas att jag fick ned växlingstiden på gamla datorn när jag konfigurerade mina hårddiskar i raid 0. En SSD kanske är vad du behöver?

Ja, så har vi det här med installerade drivrutiner och inställningar i BIOS. Är allt installerat och konfigurerat korrekt?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

dd

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Medlem

Till Twister 86
Du fixar detta genom att köra i windowed mode. Du kommer inte få se en windowsruta undertill, det blir som sc2 e ditt skrivbord tyar ca 0.1 sek o tabba upp då. Drar något mer grafik men e värt de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ah, jag ser felet. Du har varken primärt eller sekundärt minne. Inte undra på att det går långsamt
Har inte installerat CS på min "nya" dator, men vill minnas att jag fick ned växlingstiden på gamla datorn när jag konfigurerade mina hårddiskar i raid 0. En SSD kanske är vad du behöver?

Ja, så har vi det här med installerade drivrutiner och inställningar i BIOS. Är allt installerat och konfigurerat korrekt?

du kan läsa mina specs, osv , tror dock allt är som de ska vara

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Medlem

Finns det något anledning till att du vägra svara om du installerade om Windows efter att du byggde färdigt datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Finns det något anledning till att du vägra svara om du installerade om Windows efter att du byggde färdigt datorn.

Ja det gjorde jag.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Medlem

Nån annan som har ett humm om vad det kan vara?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk

"CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz"

Kanske inte överklocka datorn d1rrmode.

Ominstallera annars datorn, jag har absolut inga problem med att tabba ur mina spel.

Antingen har du byggt den dåligt, kanske blivit strul vid installationen eller bara dåliga drivrutiner.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk

Om du kör SB i stock klock (3.4 ghz) så prova klocka upp till 4 ghz, hjäplte mig avskyvärt mkt med lagg problem och alt+tabbing etc.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080