Permalänk
Medlem

Jävlar! vad hostar du för sida? Hela facebook's datacentral eller? Trevligt att du hade kvar crt:n till 2010 också =D

Permalänk
Medlem

Underbart! Det här måste jag visa sambon när hon klagar på att jag sparar för mycket gammal skit

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk

Gött mos! Jag ligger i lä med mina 4 matx system. Jag håller med det här trenden med LCD-skärmar är bara en fluga, CRT is the shit

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle få damp på alla sladdar, men utöver det bra jobbat!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av FearsomeSwede:

Först tänker jag jäklar vad prylar, sen tänker jag undra vad din elräkning ligger på.

Heh det där med elräkningen var det första som slog mig oxå =P

Visa signatur

HAF 922 | Phenom II X6 1055T @ 3.3GHz | Gigabyte GTX 680 WF | Gigabyte 870A-UD3 | Seagate Barracuda 1TB | Crucial RealSSD 64GB | Corsair Vengance 16GB 1600Mhz | 2xBenQ GL2440 | Razer Blackwidow | Steelseries Guild Wars 2 Mouse

Permalänk
Medlem

Nostalgi på djupskärm? Minns vilket projekt det var när man drog iväg på LAN, i ungdomens dagar

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Fan vilka flashbacks man fick till studie-tiden osv när man satt med ett gäng beiga burkar och kände sig elite.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk

Att en person kan ha så många datorer är nästan obegripligt. En dator som benäms "kluster" vet inte ens vad det innebär. Fräck hur som haver! Hoppas elen ingår i hyran!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

retro!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Skrivet av Arvidsson11:

Heh det där med elräkningen var det första som slog mig oxå =P

Den ingick i hyran!

Permalänk
Hedersmedlem

Helt underbart galleri, en transformering från gammal datorskrot till sexig rackhårdvara! Har gjort samma transformering själv, har försökt behålla mycket av det gamla men det mesta ligger på vindar, förråd och magasin.

Datornerderi på hög nivå - sjukt trevligt! Tummen upp till dig!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Såg inte helt fy skam ut detta
Gissar dock på att du inte bryr dig så mycket om alla kablar som ligger över allt?

Men men, fick mig att tänka på när jag hade besök av en vaktmästare till huset jag bor i.
Han hade varit inne hos en som hade en hel hög med servrar/datorer i vardagsrummet, inte helt olikt ditt kan jag tänka mig

Permalänk
Medlem

Jäklar vad imba, i alla fall mot min lilla hörna.

Men du skulle ju kunna minska rejält på skärmar och tangentbord med en virtuell KVM-switch eller ssh:a in i din server tex.

Annars ser det rätt coolt ut med all hårdvara.

Visa signatur
Permalänk

Driver du google eller? ^^ Vad lagrar du på alla diskar? Riktigt najs iaf. Tur elen ingår i hyran.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Riktigt sköna bilder!;) Gillas skarpt!

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk

Är det ett korridorrum på Sparta i Lund?!
Jag fick starka flashbacks från studenttiden.

Permalänk

Måste bara fråga
Vad studerade du? Vad jobbar du med? Varför alla dessa servrar och lagring?
Kanske dum fråga men jag är mer en wannabe-nörd snarare än nörd

Permalänk
Medlem

Det är nästan så att du behöver försvara dig onödigt mycket här.
Men vad är den egentliga användningspunkten för den här lådan, men ungefärliga 279 portar på? ^^

Även om jag dreglar över det så verkar det som att ditt behov av olika sorters hårdvara har övergått i en liten besatthet^^

Permalänk

Chillla med livet mannen ^^

hahaha behöver man köpa något begagnat vet man var man ska fråga någonstans ^^

Permalänk
Medlem

Imponerande, men vad skulle du med alla datorer till?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av acer78:

såg att du har ett bra chassi i albumet

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/03/20/Dsc_0147....

hur ser det ut på baksidan och i chassi

Titta på: http://www.norcotek.com/item_detail.php?categoryid=1&modelno=...

Skrivet av ponti:

Vem är det nu som leder nu i mest HDD?

20x2tb=40tb är riktigt najs kan jag tänka mig!

Ingen aning faktiskt, antalet har ökat lite sedan sist för min del

Skrivet av _NsMs_:

Det där ser dyrt ut Hur mycket kostade allt? Min första tanke var inte att det skulle bli vart eller nåt. Den var: Vad fick han alla pengar ifrån när har var student?

Under studietiden fick jag många datorer gratis, eller för billig peng (blocket/tradera). Men de "bättre" av dem (hårddiskar osv.), köpte jag för egen peng. Jobbade extra på sommaren osv.

Skrivet av raz0rblade:

Underbart galleri, älskar sådant som detta.

Föresten vad är det för chassi/kabinett du använder dig utav?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/03/20/Dsc_0147....

http://www.norcotek.com/item_detail.php?categoryid=1&modelno=...

Skrivet av Taentreo:

Hehe såg nåt som jag känner igen! Just den där nokia ip330 fwn är i min ägo nuförtiden Hade fortfarande dom där kluddade 2:orna med spritpenna och merkantil data klistermärket när jag bytte till mig den har du btw någon login till nokia voyager som ligger på originaldisken?

ha ha ha, ja, jag hade ju redan en schyst firewall (Netscreen 100), så jag behövde inte än till. Även om det hade varit ett kul modd-projekt (som du gjort), fast jag gick för att virtuallisera den extra brandväggen. Nej, jag har tyvärr inga sådana uppgifter alls

Skrivet av EpicBoobs:

Mycket vacker hårdvaruporr
Var själv i liknande position för ett gäng år sedan, hade väl som mest runt 35st burkar hemma då, köket såg inte riktigt klokt ut
Nu ligger dom på tippen istället

Du har inge bilder / planer på att skapa något liknande galleri? Vad gjorde du själv med alla datorer - cluster?

Permalänk
Skrivet av znii:

Såg inte helt fy skam ut detta
Gissar dock på att du inte bryr dig så mycket om alla kablar som ligger över allt?

Men men, fick mig att tänka på när jag hade besök av en vaktmästare till huset jag bor i.
Han hade varit inne hos en som hade en hel hög med servrar/datorer i vardagsrummet, inte helt olikt ditt kan jag tänka mig

Nja....inte direkt Men jag har planer på att köpa ett rackskåp och på så sätt kanske få bort de flesta kablarna från golvet. Och möjliggöra enklare städning

Skrivet av chila:

Jäklar vad imba, i alla fall mot min lilla hörna.

Men du skulle ju kunna minska rejält på skärmar och tangentbord med en virtuell KVM-switch eller ssh:a in i din server tex.

Annars ser det rätt coolt ut med all hårdvara.

Nu har jag bara 3 skärmar kvar. 2 för vardaglit bruk, och en extra för alla servrar - som sällan är igång. Jo, jag kör för det mesta bara ssha och olika former va vnc/nx men det fungerar sisådär ibland där jag försöker skriva in specialtecken i en virtuellbox som jag kört upp. Och ja, ibland behöver jag också felsöka (om datorn inte startar upp som den skall).

Skrivet av gagamelll:

Är det ett korridorrum på Sparta i Lund?!
Jag fick starka flashbacks från studenttiden.

Yes, Sparta E-korridor 2004-2009 Spartabo du med? Sparta var ju en av de bättre studentplatserna gällande internethastighet när man fick internetaccessen från LU Få boende, men snabb knytpunkt.

Skrivet av Bublanski:

Måste bara fråga
Vad studerade du? Vad jobbar du med? Varför alla dessa servrar och lagring?
Kanske dum fråga men jag är mer en wannabe-nörd snarare än nörd

Studerade industriell ekonomi, men jobbar inom IT (inom system integration).

Skrivet av Anzen:

Det är nästan så att du behöver försvara dig onödigt mycket här.
Men vad är den egentliga användningspunkten för den här lådan, men ungefärliga 279 portar på? ^^
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/03/20/Dsc_0145....

Även om jag dreglar över det så verkar det som att ditt behov av olika sorters hårdvara har övergått i en liten besatthet^^

Det är en switch

Permalänk

Fy fan vad najs, skulle vilja ha en stuga eller "hemlig" källare och bara samla hårdvara i på det här viset. Påminner lite som bär jag var som värst.och hade 23 stationära datorer samt 8 laptops. Idag har jag lärt mig att 5 ordentliga stationära och 4 bra laptops klarar man sig ganska långt med. Kan tänka mig att din flickvän klagar rätt mycket på röran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Riktigt fett!

Permalänk

Borde ha varit ett jävla helvete med alla dessa datorer och servrar

Det nuvarande var riktigt fräscht!

Visa signatur

Everybody makes mistakes once in a while. The trick is learning to live with it.

Permalänk
Medlem

tror jag hittat min själsfrände!:) starkt jobbat

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Jag kan inte förstå VAD det är du lagrar? varför alla dessa servrar, datorer, och allt i en enda röra?
Hade jag suttit på all detta hårdvara skulle det sorteras och städas. Skulle aldrig kunna leva med sladdarna överallt!

MEN - det ser jävligt cosy ut. Alla dessa vita burkar oc dammiga prylar! Retro på hög nivå!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Skrivet av Puppetfreek:

Tja,

Tänkte jag skulle lägga upp hur jag tidigare hade mitt system, kortare beskrivning om det, och hur jag nu har det.

Bilderna börjar från 2002 med 3 datorer och runt 1TB, till att komma upp i över 30 datorer totalt, till nu med under 10 datorer och 68TB.

Hmm...textern försvann från de flesta bilderna

From past to present

Vore kul o se en liten uppdatering på ditt galleri?

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt trevligt galleri, man känner definitivt igen sig! Om du har lust får du gärna lägga upp lite mer detaljerat kring ditt rackskåp, alltid intressant att se hur andra har löst sina rackskåpsproblem!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+