Program för att styra annan dator?

Permalänk
Medlem

Program för att styra annan dator?

Hej, finns det ett program som tillåter mig att se och styra en annan dator(vad jag är speciellt intresserad av är att skriva i spel och dokument från min bärbara). Sitter ofta och gör läxor i bärbara med musik i stationära som har bra ljud och det är lite jobbigt att gå fram hela tiden. Jag vet att MSN har fjärrstyrning men jag kan inte starta en konversation med mig själv.

Tips?

Permalänk
Medlem

Logmein

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Teamviewer

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Rekordmedlem

fjärrskrivbord och vnc

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Logmein funkar men det hackar VÄLDIGT mycket, klickar jag fram ett fönster i en dator kommer det upp i andra, men ser inte det. Och musen hackar

Permalänk
Skrivet av SolidGamer92:

Teamviewer

Teamviewer använder jag med, funkar till och med till android/iOS.

Permalänk
Medlem

Jag använder också teamviewer

Permalänk
Medlem

Remote Desktop ("Anslutning till fjärrskrivbord") finns inbyggt i Windows och fungerar bra.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Teamviewer funkade utmärkt, tack igen!

Permalänk
Medlem

Du kan ju köra igång fjärrskrivbordet på den dator du vill styra och ansluta. Fungerar dock inte med alla Windowsversioner. Annars vnc eller teamviewer. Men kom och tänka på att ljudet kanske klipps vid fjärrskrivbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av googleye:

Jag vet att MSN har fjärrstyrning men jag kan inte starta en konversation med mig själv.

För framtida referens så ska du använda Windows Live Mesh, inte Windows Live Messenger för att starta kontrol av någon av dina egna datorer. Programmet kan ochså användas för att synka filer mellan datorerna automatisk, samt lagra på en gratis 5GB lagrings yta. Händigt för skolarbete, specielt då dessa synkroniserade filer även kan laddas ner via en vanlig webläsare när du loggar in på ditt Live/Hotmail konto.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt intressant med synk, särskilt om man kan välja enskilda mappar som synkas. Men skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett live konto

Permalänk
Medlem

Själv kör jag RealVNC, finns till de flesta platformar och system. Perfekt att VNCa in från ipaden eller iphonen när man inte är hemma och behöver göra något på burken.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Om jag fõrstått det rätt så ska du kunna använda Input Director. Med den kan du använda ett tangentbord och mus för att styra flera datorer. Det amvänds ofta av administratörer. Det är väldigt enkelt att använda. Det kräver att datorer som ska styras sitter i nätverket. Kan vara värt att kolla upp. Lycka till.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Om jag fõrstått det rätt så ska du kunna använda Input Director. Med den kan du använda ett tangentbord och mus för att styra flera datorer. Det amvänds ofta av administratörer. Det är väldigt enkelt att använda. Det kräver att datorer som ska styras sitter i nätverket. Kan vara värt att kolla upp. Lycka till.

Underbart litet program. Önskar jag känt till det tidigare när jag suttit med 3-4 tangentbord o möss på skrivbordet.

Tack för tipset!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

realvnc funkar bra för mig!