EVGA släpper vattenkylda Geforce GTX 590 Classified Hydro Copper

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper vattenkylda Geforce GTX 590 Classified Hydro Copper

Den som planerar att överklocka Nvidias nylanserade Geforce GTX 590 bör se sig om efter andra alternativ än luftkylning. EVGA står till tjänst och anpassar grafikkortet för vattenkylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Säga vad man vill om faktumet att nVidia fick stryk, men det där kortet är sexigt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Finns det några "nipplar" som gör att slangarna kan sättas rakt utåt mot chassieplåten så man får plats med 2st på PCI platser precis jämte varandra?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

Sjukt snyggt kort.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

"... did I also meantion that this card has an illuminated EVGA logo that lights up when you power up your computer? Awesome!"

haha sött

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Finns det några "nipplar" som gör att slangarna kan sättas rakt utåt mot chassieplåten så man får plats med 2st på PCI platser precis jämte varandra?

Ja om det är vanliga G:1/4" så har ju Bitspower en hel del olika varianter av krökta nipplar.

Permalänk
Medlem

Detta gillas starkt! Fler kort borde komma med vattenblock.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Helt sjukt att monteringskostnaden för vattenkylningsblocket ska vara så högt.

Köper man separat kort + block så sparar man in ganska mycket.

160 USD skiljer deras vanliga variant och denna med förmonterat block.

160 USD är i runda slängar 1000kr, och en snabb googling säger mig att det är runt det ett löst block kostar också, iaf om man ska tro Indomo eller Cooling Stuff.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

160 USD skiljer deras vanliga variant och denna med förmonterat block.

160 USD är i runda slängar 1000kr, och en snabb googling säger mig att det är runt det ett löst block kostar också, iaf om man ska tro Indomo eller Cooling Stuff.

Ja fast 1 dollar är inte värdet på börsen(sorgligt nog) utan tillkommer tull & moms så blir nog snarare 1500kr för 160 dollar i prisskilllnad

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Ja fast 1 dollar är inte värdet på börsen(sorgligt nog) utan tillkommer tull & moms så blir nog snarare 1500kr för 160 dollar i prisskilllnad

Fast nu är det ju monteringskostnaden som jag kommenterade, och den är 160 usd. Deras kunder i staterna får betala det priset. De kan ju inte hjälpa att vi har tull och moms när vi handlar därifrån.

Hade webbshopen varit Europabaserad så hade det bara varit den där tusenlappen.

Det är väl en tolkningsfråga om man vill räkna den högre tullavgiften samt momsen som monteringskostnad.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Fast nu är det ju monteringskostnaden som jag kommenterade, och den är 160 usd. Deras kunder i staterna får betala det priset. De kan ju inte hjälpa att vi har tull och moms när vi handlar därifrån.

Hade webbshopen varit Europabaserad så hade det bara varit den där tusenlappen.

Det är väl en tolkningsfråga om man vill räkna den högre tullavgiften samt momsen som monteringskostnad.

Det är inte en tolkningsfråga utan snarare hur mycket vi som slutkunder får betala.. Skiter fullständigt i om den är från norra indien eller stockholm sverige. Det är fortfarande priset som räknas.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Det står mini HDMI men jag tyckte att han på videon på förra artikeln sa mini display port och att adaptern till hdmi ser ut att vara mini DP eller är jag helt fel ute?

Permalänk
Medlem

Detta löser ju värmeproblemet med 590. Det kostar ju mer men köper man ett 590 eller 6990 tror jag inte att 1000kr hit eller dit spelar så stor roll

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

En i7 Hexacore och 3 av dessa skönheter på vatten, elräkningen aj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Det är inte en tolkningsfråga utan snarare hur mycket vi som slutkunder får betala.. Skiter fullständigt i om den är från norra indien eller stockholm sverige. Det är fortfarande priset som räknas.

Det enda jag menade var att EVGA inte tog ut någon större monteringskostnad än vad ett löst block kostar...

Vi får väl se hur stor prisskillnanden blir när de tas in i Europa

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

EVGA <3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Discokungen
Skrivet av fesen:

En i7 Hexacore och 3 av dessa skönheter på vatten, elräkningen aj.

SR-2 finns av en anledning. ;P

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Meh, hydrocopper är oftast flera tusen dyrare och sämmre än om man skulle köpa ett stock kort med separat vattenblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

SR-2 finns av en anledning. ;P

Jo, sen var jag lite mild också EVGA har ju ett fett moderkort med plats för dubbla Hexacores och 4 PCI-E 2.0 ajajajajajajaj

Permalänk
Discokungen
Skrivet av fesen:

Jo, sen var jag lite mild också EVGA har ju ett fett moderkort med plats för dubbla Hexacores och 4 PCI-E 2.0 ajajajajajajaj

Mjo, 600W + det från grafikkorten. Det blir nog fint.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

En i7 Hexacore och 3 av dessa skönheter på vatten, elräkningen aj.

frågan är vad man skulle tjäna på 3st, då det blir effektivt 1.5GB VRAM hur man än gör... men ja, elräkningen blir nog skön

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Finns det några "nipplar" som gör att slangarna kan sättas rakt utåt mot chassieplåten så man får plats med 2st på PCI platser precis jämte varandra?

Det måste väl funka att sätta anslutningarna på baksidan av det övre kortet och på framsidan av det nedre? Då är det ju bara blindpluggarna som är mellan korten, och de sticker ju inte ut så mycket.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dalton Sleeper:

frågan är vad man skulle tjäna på 3st, då det blir effektivt 1.5GB VRAM hur man än gör... men ja, elräkningen blir nog skön

Man tjänar ju ingenting på det när det gäller spel, i alla fall.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Detta gillas starkt! Fler kort borde komma med vattenblock.

Det finns. T.ex mitt ett år gamla 5870 köptes med förmonterat kylblock av just den anledningen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Helt sjukt att monteringskostnaden för vattenkylningsblocket ska vara så högt.

Köper man separat kort + block så sparar man in ganska mycket.

Glöm inte att man får garanti vid köp av ett sånt här kort! Det får man räkna in i den extra kostnaden! Och då känns det nästan prisvärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det finns. T.ex mitt ett år gamla 5870 köptes med förmonterat kylblock av just den anledningen

Ja jag vet att det finns men det är ju inte direkt vanligt. Tycker det borde finnas en hyfsad marknad för det.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

frågan är vad man skulle tjäna på 3st, då det blir effektivt 1.5GB VRAM hur man än gör... men ja, elräkningen blir nog skön

Dessutom skalar Nvidias fler gpu lösningar sämre än AMD för tillfället om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Finns det några "nipplar" som gör att slangarna kan sättas rakt utåt mot chassieplåten så man får plats med 2st på PCI platser precis jämte varandra?

Skrivet av bjjb:

Det måste väl funka att sätta anslutningarna på baksidan av det övre kortet och på framsidan av det nedre? Då är det ju bara blindpluggarna som är mellan korten, och de sticker ju inte ut så mycket.

Du har ju fortfarande DVI-kontakten som effektivt gör detta kort till dubbelslot, hur mycket du trixar med vattenanslutningarna tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Downside:

Ja jag vet att det finns men det är ju inte direkt vanligt. Tycker det borde finnas en hyfsad marknad för det.

Det är mycket man tycker. Jag håller med dig men det är inte så sannolikt. Powercolor och EVGA gör ju lite för marknaden, om inte annat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

EVGA <3

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x