Skarpa Firefox 4 på Mozillas FTP-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ja men finns fler saker jag stör mig på i Chrome som gör det omöjligt att surfa

Tex att när man klickar på vissa länkar öppnas de i en ny flik, helt galet enligt mig... Med Tab Mix Plus till Fx öppnas de alltid i nuvarande

Och här trodde jag att flikar var hela grejen med de nya läsarna. Så man slipper trycka back hela tiden. Kanske någon gammal version av IE vore att föredra?

Nej skämt å sido, själv kan jag inte surfar utan flikar. Gammal skada från Firefox (var ju därför jag iaf bytte över till firefox till och börja med), som bara blivit större med Google Chrome.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Eltarion:

Och här trodde jag att flikar var hela grejen med de nya läsarna. Så man slipper trycka back hela tiden. Kanske någon gammal version av IE vore att föredra?

Nej skämt å sido, själv kan jag inte surfar utan flikar. Gammal skada från Firefox (var ju därför jag iaf bytte över till firefox till och börja med), som bara blivit större med Google Chrome.

Blir galen på det efter ca 30 min har man ju 20+ flikar :S

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kass version, fortfarande buggad.

Min mamma har sin mail hos spray.se och hon kan inte öppna ett mail och klicka på svara, för att allt som händer är att det öppnas en ny tom flik.
Det fungerar felfritt i Firefox 3.6xxx dock.

Edit: Jävla skit gjort av satan. Denna tog bort 3.6xxx som min mamma använder. Tidigare hade jag både 4.0 och 3.6xxx så fick vi använda olika versioner. Nu tog de bort den andra, jävla klantskallar. Chrome har aldrig krånglat på min laptop och jag är ändå Firefox-fanboy men Chrome är snabbare på laptopen.

Mozilla är inte störst, bäst och vackrast längre...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Det är fortfarande lite suddigt efter att jag har stängt av hårdvaruacceleration, hur ska jag fixa det ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Hej
Hur kan alla andra ha problem med text och så vidare, jag har inga som helst problem med det, raderade det gamla och tog hem senaste från mozilla firefox hemsida, här flyter det på utan några som helst problem, jag kör på en extern skärm kopplad till min hp dv6 1110eo

Permalänk
Hedersmedlem

Genom att justera browser.tabs.animate och browser.showQuitWarning, installera https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/status-4-evar/ och https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/custom-tab-wid... samt justera diverse inställningar för att flytta flikfältet, aktivera menyraden etc. har jag fått Firefox att se någorlunda ut igen.

Det finns dock ett problem som jag inte har lyckats lösa. Numera verkar det som att dialogrutan för inställningar inte längre får ett eget fönster på riktigt (Downloads syns ju exempelvis i aktivitetsfältet i Windows, men det gör inte Options nu längre, vilket jag har för mig att det gjorde tidigare). Det här är mycket irriterande eftersom det leder till att man inte kan använda flikarna i sitt nuvarande fönster samtidigt som man har Options öppet. Finns det något sätt att lösa detta?

Permalänk
Testpilot

Nån som vet vad bokstaven längst till vänster i adressfältet innebär? (till vänster om faviconen). På vissa sidor är den ett frågetecken men har även sett den vara ett A (här på swec), ett I, ett litet n och ett G. Har försökt googla fram svaret men inte hittat nått, jag kan själv inte hitta nått mönster för vilka sidor den är en speciell bokstav.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hur fixar jag mitt problem?

"Min mamma har sin mail hos spray.se och hon kan inte öppna ett mail och klicka på svara, för att allt som händer är att det öppnas en ny tom flik.
Det fungerar felfritt i Firefox 3.6xxx dock."

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltarion:

Som gammal firefox användare hoppades jag att denna versionen skulle bli bättre än Google Chrome, då den ju faktiskt lånar en hel del från tidigare nämnd läsare. Men icke. Snabbare uppstart nästan lika fort som Google Chrome, texten gillar jag inte. Sen så fullständigt äger Google Chrome denna nya Firefox 4 i Peacekeeper Benchmark. 9926 för Google Chrome mot Firefox 4:as 5152.

Håller med. Det är ren utklassning ju.

PS: Den längst ner är från "Perfect Browser", en alternativ browser till iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

När får vi x86-64 till windows?

http://nightly.mozilla.org/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast

Får man vackert vänta till FF 5 innan det kommer som officiell version? Vill inte riktigt pilla med beta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

"Firefox Nightly Builds
These builds are for testing purposes only."

När kommer en skarp version?

Permalänk
Medlem

Det går väl bra att installera direkt över RC1 så man slipper ominstallera plugins med mera?
Jag gjorde det men märker ingen skillnad, det stod inte RC1 under Help->About Firefox innan skarpa släpptes.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med att när du tex går in på SweClockers så poppar e ny flik på med jävla tradedoubler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nån annan som har problem med att när du tex går in på SweClockers så poppar e ny flik på med jävla tradedoubler?

Ja. Extremt irriterande.

Samma sak (eller liknande) när man går in på PC För Alla, då deras Facebook skit poppar upp i en ny flik.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att spara flikgrupperna? och om det går att ha flikgrupperna som startsida? Jag har skapat några nu 4 ggr men likförbannat är dom borta efter att jag stängt ner ff och startat upp dem

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nån annan som har problem med att när du tex går in på SweClockers så poppar e ny flik på med jävla tradedoubler?

Skrivet av Cable:

Ja. Extremt irriterande.

Samma sak (eller liknande) när man går in på PC För Alla, då deras Facebook skit poppar upp i en ny flik.

Jag har inte det problemet, låter som ni har malware på datorn.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Jag har inte det problemet, låter som ni har malware på datorn.

Blev när jag installerade FF4, har noscript men reklamen på sweclockers öppnar en ny flik och hoppar till det fönstret.

EDIT: Installerade Chrome nu för att testa iaf för jag blev dum i huvve av texten.

Permalänk
Medlem

Hej
Har inga sådana problem och jag sitter med senaste, när skall folk sluta med tester är så trött på det nu, säger halva sanningen, alla webbläsare är enbart någon millisekund snabbare och vem orkar bry sig om det. Den ena saken är den andra mer skummare om hur folk säger att det dyker upp problem här och där med firefox senaste, kanske folk har installerat en dålig uppdate vem vet eller så har man virus eller något annat skräp som spökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Kass version, fortfarande buggad.

Min mamma har sin mail hos spray.se och hon kan inte öppna ett mail och klicka på svara, för att allt som händer är att det öppnas en ny tom flik.
Det fungerar felfritt i Firefox 3.6xxx dock.

Edit: Jävla skit gjort av satan. Denna tog bort 3.6xxx som min mamma använder. Tidigare hade jag både 4.0 och 3.6xxx så fick vi använda olika versioner. Nu tog de bort den andra, jävla klantskallar. Chrome har aldrig krånglat på min laptop och jag är ändå Firefox-fanboy men Chrome är snabbare på laptopen.

Mozilla är inte störst, bäst och vackrast längre...

Och det är såklart deras fel att du valde att installera FF4 i precis samma mapp som du hade 3.6 installerat i tidigare. Betan installerades i en annan mapp, det var därför du kunde ha den samtidigt som 3.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Och det är såklart deras fel att du valde att installera FF4 i precis samma mapp som du hade 3.6 installerat i tidigare. Betan installerades i en annan mapp, det var därför du kunde ha den samtidigt som 3.6.

Jag vill ändå inte ha båda dock. Förstår inte varför denna ses som skarp när flikarna buggar ur i mitt fall och de ovanför med problem med reklam som öppnas i flikar osv. Buggbrowser.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag vill ändå inte ha båda dock. Förstår inte varför denna ses som skarp när flikarna buggar ur i mitt fall och de ovanför med problem med reklam som öppnas i flikar osv. Buggbrowser.

Troligen är det ovanliga buggar (kanske inte den suddiga texten), men om ni hade kört betan/RCs så hade dom kanske kunnat fixa det innan releasen. Alla buggar jag upplevde under betan är iallafall helt borta nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade testat att tanka ner den från mozilla homepage, http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/ för som tråden säger tanka via ftp, jag testade först via FTP länken och då var det exakt som innan väldigt buggit, medan efter jag hade tagit från mozilla hemsidan så funkar allt och jag har inga som helst problem med något.

Permalänk
Medlem

Innan ni klagar, har ni testat göra en ren installation först. Inte helt ovanligt att nåt addon ställer till knas, även gamla conf filer kan möjligt spöka (nu vet jag inte hur installationen ser ut).

Jag valde bara "kolla efter ny uppdate" å allt funkar kanon bra, har tillochmed min flik på översta nivån å inte på nivå2 som sweclocker´s bild är.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Lite OT, men när jag kör FF och trycker på en tråd jag har läst förut så hoppar det till sista lästa kommentaren, men i Chrome så hoppar det till OP.
Vet nån varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Får man vackert vänta till FF 5 innan det kommer som officiell version? Vill inte riktigt pilla med beta.

Jag har använt nightly builds i flera år, dom fungerar jätte bra för mej.

Skrivet av swahnroger:

"Firefox Nightly Builds
These builds are for testing purposes only."

När kommer en skarp version?

Vet inte.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag har kört firefox 4 sedan första betan... Har aldrig krånglat för mig under någon betaversion. Eller jo... Flash har kraschat hela tiden... Men nu när stabila versionen 'är här så kraschar de inte längre.... Men det spelar ingen roll för uppspelningen hackar ändå på os x och spelas upp dåligt... Men det är väl inget som Adobe tänkt fixa heller... Å snart är väl html5 vanligast och då kan vi säga adjö till flash 4-ever (iaf. för youtube/play-kanaler osv)....

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Snusfri

Nyss uppgraderat till FF4 och det flyter finfint här än så länge, inte upptäckt några direkta buggar och texten är inte det minsta suddig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

installerade RC2 häromdagen (samma som Final tror jag?) men ett drygt problem har uppstått. Körde 3.6 innan (eller vad den senaste versionen var) då hade jag inte detta problem

när jag går in på vissa sidor som har reklam, så öppnas en ny flik med ett reklamobjekt.

t.ex på SweC öppnas ibland en ny flik med Tallink reklamen
på Break.com öppnas en ny flik med Facebook-Gilla knappen

extremt irriterande. installerade 4.0 Final över RC2:an nyss men det löste inget

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av EpicBoobs:

Nyss uppgraderat till FF4 och det flyter finfint här än så länge, inte upptäckt några direkta buggar och texten är inte det minsta suddig.

Samma här, flyter på bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?