Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualIntent:

Och det är därför som läsaren heter FirePanda?

Nej, det är därför den heter Firefox, vilket betyder röd panda på svenska. Och det är även därför den har en röd panda som ikon.

On topic: När jag designar hemsidor så kollar jag alltid mot opera och lynx.
Ser det bra ut i båda så vet man att man är på rätt spår.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Musikälskare

Firefox 4, utan tvekan. Finns inget annat.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Firefox 4. Carrier has arrived!

Permalänk
Medlem

Använder och har så gott som alltid använt Firefox(nu 4.0). Har även Opera och Chrome installerade och om jag ska vara helt ärlig så märker jag ingen större skillnad på de tre överhuvudtaget. Tycker allihopa är riktigt snabba och när man testar gå in på en hemsida samtidigt med två st så är de i princip exakt lika snabba.

Alla 3 FTW, Firefox av gammal vana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Nej, det är därför den heter Firefox, vilket betyder röd panda på svenska. Och det är även därför den har en röd panda som ikon.

Firefox = Eldräv
Eldräv = Röd panda på kinesiska enligt BBC
Eldräv = Rödräv

Firefox-ikonen har inte en röd panda som ikon. Det är en brinnande orange rödräv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

http://i478.photobucket.com/albums/rr146/blinky182_2008/StarT...

Firefox = Eldräv
Eldräv = Röd panda på kinesiska enligt BBC
Eldräv = Rödräv

Firefox-ikonen har inte en röd panda som ikon. Det är en brinnande orange rödräv.

[ursäkt]
Om det står röd panda under en bild som mycket väl liknar en röd panda, så trodde jag naivt att det var en röd panda... Vilket det inte var... mybad.
[/ursäkt]

[upprättelse]
Firefox betyder fortfarande röd panda.
För att citera skaparen av ikonen:

Citat:

A firefox is actually a cute red panda, but it didn’t really conjure up the right imagery. The only concept I had done that I felt happy with was this, inspired by seeing a Japanese brush painting of a fox:

http://hicksdesign.co.uk/journal/branding-firefox
[/upprättelse]

Så ja, firefox är en röd panda. Ikonen är en räv.
För övrigt tycker jag det känns onödigt med facepalm bilder, speciellt när man själv kanske har fel.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

[ursäkt]
Om det står röd panda under en bild som mycket väl liknar en röd panda, så trodde jag naivt att det var en röd panda... Vilket det inte var... mybad.
[/ursäkt]

[upprättelse]
Firefox betyder fortfarande röd panda.
För att citera skaparen av ikonen:
http://hicksdesign.co.uk/journal/branding-firefox
[/upprättelse]

Så ja, firefox är en röd panda. Ikonen är en räv.
För övrigt tycker jag det känns onödigt med facepalm bilder, speciellt när man själv kanske har fel.

Ber om ursäkt för facepalm bilden om du tog åt dig. Tyckte bara att den var lite småkul eftersom att det var en gif.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

nu så ligger firefox i topp ^^