Crucial RealSSD C300 256GB REA

Permalänk
Medlem

Crucial RealSSD C300 256GB REA

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=590483
3795kr just nu (-17% på 4595kr)

Sitter och dregglar på priset då jag har hört att det skall vara en av dem bästa SSDs ute.
Dock så hade jag tänkt att köpa ny dator i slutet på juni och kanske borde vänta istället då den kanske gå ner så långt tills dess iallefall eller ta en G3 SSD istället då?

Några SSD snillen som skulle kunna säga varför jag borde köpa direkt eller varför jag borde vänta tills jag köper allt nytt i juni?

/MvH

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Det är ett helt okej pris som komplett satt där, men att svara på om man skall vänta på G3 är svårt då det inte direkt kommit några bra test än på G3 varianten. Bara 510 (tror jag den heter) som har blivit testad och den presterar ju sämre än Intel G2 så hmm ja. Sen väntar ju folk på att se hur nya OCZ Vertex kommer att prestera med. Så är lite ovisst inom SSD marknaden nu. Men har du 3795:- att lägga och är i stort beroende av en SSD i dagsläget så är det en helt okej affär så sett.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Hade inte tänkt på prisjakt först... aning om dem är nått att lita på? verkar som det på kommentarer iallefall även om lite seg leverans och kass support.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Det är ett helt okej pris som komplett satt där, men att svara på om man skall vänta på G3 är svårt då det inte direkt kommit några bra test än på G3 varianten. Bara 510 (tror jag den heter) som har blivit testad och den presterar ju sämre än Intel G2 så hmm ja. Sen väntar ju folk på att se hur nya OCZ Vertex kommer att prestera med. Så är lite ovisst inom SSD marknaden nu. Men har du 3795:- att lägga och är i stort beroende av en SSD i dagsläget så är det en helt okej affär så sett.

Är inte i behov just nu nej det är mest ifall liknande kommer vara dyrare när man köper i juni. Verkar luta mer på att bara vänta helt enkelt då när G3 har varit ute ett tag så tycker man ju att ifall G2 är kvar att dem skall komma ner i pris en del om inte iallefall där denna crucial är nu. Var mest att dem nya intel låg på 5000kr... så mycket vill man inte lägga ut på 250GB~ allt under 3500kr för den mängden är ju underbart iallefall.

Tack för svar!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5