Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Trolljegeren - Norsk film filmat i doku-stil typ Blair witch eller Cloverdale. Handlar om en hnisse som jagar Troll. Lite roligt koncept och Trolllen är rätt coola men lite för mycket bilåkande för min smak. 6/10

Tron Legacy - Snygga effekter. I övrigt inte så mycket att ha. Mest för att handlingen är så lam, det som händer i början anknyter på inget sätt till själva filmens handling och en del saker förklaras dåligt eller inte alls. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte så stora förväntningar på Dario Argentos senaste giallo-slasher med namnet Giallo. Skräckmästaren förnyade genren på 70-80-talet men efter det har hans filmer i mina ögon inte varit mycket att hänga i granen. Men med den här rullen var han tillbaka på banan igen och fansen längtade... Hur var den då? Ja inte speciellt bra i alla fall....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

White men can´t jump
Ingen höjdare men man fick lite 90-tal känsla och tjejen var snygg

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

The Next Three Days

En bra rulle med lagom action och intressant handling.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

127 hours

En bra rulle, helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem

Jackass 3D - Ännu roligare än föregångaren

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

White men can´t jump
Ingen höjdare men man fick lite 90-tal känsla och tjejen var snygg

Säg vad du vill om filmen men Wesley Snipes och Woody Harrelson skapar en riktigt rolig stämning tillsammans. En riktigt underskattad komedifilm enligt mig! Filmen har inte så mycket annat än komedin men komedin är så rolig att det räcker för min del.

Money Train är en liknande komedifilm men samma duo och de spelar precis liknande karaktärer, Wesley Snipes som den smarte och Woody Harrelson som en fuck-up (vilket Woody förövrigt är bäst på då han har the face of a fuck-up).

Jag kom på nu att jag ser filmen minst 2 gånger om året då den alltid ska gå på TV av nån anledning, sent på natten också... skön nattfilm!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Exit trough the gift shop

Väldigt intressant film, dock synd att den handlade för mycket "Therry" (en minst sagt underlig person) och för lite om "Banksy" (en väldigt duktig konstnär och provokatör).

Sevärd dokumentär!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

Säg vad du vill om filmen men Wesley Snipes och Woody Harrelson skapar en riktigt rolig stämning tillsammans. En riktigt underskattad komedifilm enligt mig! Filmen har inte så mycket annat än komedin men komedin är så rolig att det räcker för min del.

Money Train är en liknande komedifilm men samma duo och de spelar precis liknande karaktärer, Wesley Snipes som den smarte och Woody Harrelson som en fuck-up (vilket Woody förövrigt är bäst på då han har the face of a fuck-up).

Jag kom på nu att jag ser filmen minst 2 gånger om året då den alltid ska gå på TV av nån anledning, sent på natten också... skön nattfilm!

Säkert lite nostalgikänsla för din del, själv var jag knappt 4 år gammal när den släpptes så jag kan inte leva mig riktigt in i filmen
Däremot har man en riktig fin nostalgikänsla när det gäller Terminator 2 och StarWars som jag fick se första gången runt 96-97 (fick inte för mina päron annars )... kommer ihåg att det var sommar, kväll, helt mörkt ute (sensommar) och man var ung och inte behövde bry sig om någonting

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Smokey and the Bandit (1977) 6/10
Två rednecks tar an ett bud att leverera en långtradare fylld med öl över statsgränsen inom en viss tid, på vägen tar en galen sheriff upp jakten. Klassiker man bör ha sett, inspiration till en lång rad trucker-filmer.

The Day of the Jackal (1973) 8.2/10
Filmen utspelar sig under 60-talet och handlar om hur en lönnmördare förbereder ett attentat mot Frankrikes president. Vi får följa polisens jakt efter "The Jackal" samt hans egen planering inför mordet. Gillades skarpt!

Vanishing Point (1971) 6.9/10
Kowalski jobbar åt en bilfirma, han tar på sig ett jobb att leverera en Dodge Challenger -70 från Denver till San Fransisco och kort därefter tar polisen upp jakten. Under resan träffar han på en rad olika människor medans han får hjälp av en blind radiopratare. Ett måste för bilfantaster.

Dawn of the Dead (2004) 7.7/10
Den näst bästa Zombiefilmen jag sett (Shaun of The Dead ligger några snäpp över) Samhällen och hela städer har blivit förvandlade till krigszoner med zombies överallt. Man följer en tjej som lyckas ta sig ifrån sitt hus och träffar fler överlevande vid ett shoppingcenter, dom börjar smida en plan på hur de ska fly.

In the Name of the Father (1993) 8.5/10
En halvkriminell irländare blir med sina vänner felaktigt anklagade och dömda för mord när de befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt då en pub sprängs i 70-talets England, man får följa deras kamp för upprättelse. Daniel Day Lewis och Pete Postlethwaite (RIP) är helt fantastiska i rollerna som far och son, filmen är baserad på en verklig händelse.

Invincible (2006) 6.5/10
"Standard" Disneysportfilm med Mark Wahlberg i spetsen, baserad på en verklig händelse om den då 30-åriga bartendern som blir äldst i amerikansk fotbolls historia att rekryteras till spel inom NFL.

Remember the Titans (2000) 6.5/10
"The Titans" är ett amerikanskt fotbollslag under 70-talet med endast vita spelare. En dag petas den ordinarie coachen och en ny färgad coach (Denzel Washington) blir anställd. Han försöker svetsa samman laget medans rasism och okunskap skapar osämja mellan spelarna.

The Hustler (1961) 7.8/10
Biljardfilmernas diamant, Paul Newman är en biljardspelare som driver runt och försöker spela av folk pengar.

The Color of Money (1986) 7.2/10
Uppföljaren till ovan, här agerar Paul Newman manager åt den nyfunna talangen Vincent Lauria (Tom Cruise). Målet är Atlantic City och att vinna mästerskapen i 9-ball, men det blir inte riktigt som de planerat.

Field of Dreams (1989) 7/10
Ray Kinsella (Kevin Costner) börjar höra en röst när han är ute på sin farm, rösten säger att han skall bygga en baseballarena där han bor - mitt ute i ingestans. Helt ok disneyfilm, lite speciell

Get Carter (1971) 7.7/10
Om ni undrar vart Guy Ritchie fått en del av sin inspiration till sina filmer (Lock Stock, Snatch, m fl) bör ni ta en titt på denna klassiker med Michael Caine, väldigt rå brittisk gangsterfilm.

Serenity (2005) 8/10
Ett extra långt avsnitt av Firefly med högre budget och intressant story sammanfattar denna kort, se dock serien före!

The Count of Monte Cristo (2002) 7.9/10
Här har vi en film som helt dykit under min radar. Äventyrsfilm med skatter, romantik, svek men framförallt hämnd. Filmen är regisserad av Kevin Reynolds som b la gjort Robin Hood: Prince of Thieves (1991) och filmerna är rätt lika varandra, något jag uppskattade då den sistnämde är en personlig favorit sen jag var yngre.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

5 senaste filmer jag kollat på

Once upon a time in america 1984 10/10
Min personliga favorit bland mafia/gangster filmer. Alla som inte har sätt den måste göra det snabbt

Raging Bull 1980 9/10
Grymm film. Robert de niro är boxar legend/komiker jake la motta.

Tropa de elite 2 2011 7/10
helt ok. absolut ingen dålig film men 1an var mycket bättre.

Blow 2001 8/10
Bästa knark filmen som finns, filmen handlar om George jung (johnny depp) som blir största dopedealern i usa.

Donnie brasco 1997 9/10
Undercover polis joe pistogne som blir en wise guy. bla johnny depp , al pacino , miheal madsen

Permalänk
Medlem

Till det som är vackert 1/10

Helt enkelt näe, dålig film.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Role Models
Alla gick rakt på sak liksom

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Säkert lite nostalgikänsla för din del, själv var jag knappt 4 år gammal när den släpptes så jag kan inte leva mig riktigt in i filmen
Däremot har man en riktig fin nostalgikänsla när det gäller Terminator 2 och StarWars som jag fick se första gången runt 96-97 (fick inte för mina päron annars )... kommer ihåg att det var sommar, kväll, helt mörkt ute (sensommar) och man var ung och inte behövde bry sig om någonting

Haha jo kanske det är nostalgin som kickar in igen för mig.

RottenTomatoes ger filmen ett mer rättvist betyg tycker jag, 76 % mot IMDb's 6.4/10. Ungefär det betyget jag hade gett filmen.

http://www.rottentomatoes.com/m/white_men_cant_jump/
http://www.imdb.com/title/tt0105812/

Senaste filmen jag såg var The King's Speech - 8/10

En film som jag trodde skulle vara bra men lite tråkig. Men det visade sig att filmen var bra och inte alls tråkig. Colin Firth gör en riktigt bra roll som Kung George VI. Lyssnar man på riktiga tal från den riktiga kungen och jämför med Colin Firth så är det inte mycket som skiljer sig. Sjukt bra gjort av Firth. Även Geoffrey Rush förtjänar credit för sin roll!

Jämför själva:
http://www.youtube.com/watch?v=DAhFW_auT20

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

En film som jag trodde skulle vara bra men lite tråkig.

Hur kan en film vara bra och tråkig? Eller menade du "En film som jag trodde skulle vara tråkig men som jag ändå hade påstått att jag tyckte var bra eftersom den fick flera Oscars och etablissemanget säger att det är så"?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Hur kan en film vara bra och tråkig? Eller menade du "En film som jag trodde skulle vara tråkig men som jag ändå hade påstått att jag tyckte var bra eftersom den fick flera Oscars och etablissemanget säger att det är så"?

Deer Hunter är en bra film men har vissa scener som är för långa, som t.ex. bröllopsscenen. 15-20 minuters bröllop är för mycket och man satt faktiskt lite uttråkad.

Apocalypse Now är också en bra film, men även den filmen har vissa tråkiga scener (tänker på Redux-versionen). Tänker på scenen där jänkarna äter middag hos fransmännen. Alldeles för lång. Nästan lite så att man önskade att man kollade på originalversionen först istället för Redux.

Jag menade inte att hela filmen skulle vara tråkig, utan jag trodde att filmen skulle innehålla vissa tråkiga bitar med långt meningslöst snack som kan kortas ner till 5 minuter max. Men nu gjorde inte filmen det.

Någon har vaknat upp på fel sida idag!

Förövrigt måste jag säga att Best Picture till The King's Speech känns lite overkill. Det är enligt mig inte Best Picture-material. Men mycket handlar väl om konkurrens...

Jag kom nyss på förra årets vinnare; The Hurt Locker. Det finns väl ingen som tycker den förtjänade priset?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

Förövrigt måste jag säga att Best Picture till The King's Speech känns lite overkill. Det är enligt mig inte Best Picture-material. Men mycket handlar väl om konkurrens...

Jag kom nyss på förra årets vinnare; The Hurt Locker. Det finns väl ingen som tycker den förtjänade priset?

Om du ställer de båda filmerna i relation till de andra nominerade så tyckte jag de båda var solklara vinnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Om du ställer de båda filmerna i relation till de andra nominerade så tyckte jag de båda var solklara vinnare.

Som sagt, konkurrens.

Men förra året tycker jag att Inglourious Basterds borde vunnit, så jävla klockren film. Kändes som att det var mest politik bakom The Hurt Locker's vinst.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

The King's Speech i all ära (fantastisk film) men om vi kikar på de som försöker komma med något nytt så borde Inception vunnit. Nu finns det givetvis inga sådana kriterier och det är ju faktiskt tidigare vinnare som röstar...
Skandalen med stort S är att Nolan ej var nominerad för bäste regissör samt att han förlorade för bästa manus.

Håller för övrigt med om Hurt Locker, bra film men knappast värd alla priser den vann.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Efter att ha postat "Silverado" på min topp-fem-lista i en annan tråd var jag tvungen att se om den.
Titta på den ni också, en riktigt (amerikansk) superwestern som har allt .. utom Clintan, förstås. 8/10.

Permalänk
Medlem

Dimman (1980)

http://www.imdb.com/title/tt0080749/

Var hemma hos kusin min och såg klassikern, John Carpenters "The Fog" från 1980. En skön spökhistora som har sina ljuva stunder.
Får 8 pluppar utav 10 möjliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

The King's Speech i all ära (fantastisk film) men om vi kikar på de som försöker komma med något nytt så borde Inception vunnit. Nu finns det givetvis inga sådana kriterier och det är ju faktiskt tidigare vinnare som röstar... Skandalen med stort S är att Nolan ej var nominerad för bäste regissör samt att han förlorade för bästa manus.

Personligen gillade jag inte alls Inception, så jag tycker det var helt ok att den inte fick någon Oscar eller blev nominerad i de kategorierna. Har inte sett True Grit ännu, den var väl stora förloraren på Oscarsgalan och fick ingen alls trots många nomineringar. Ska nog kolla in orginalet med John Wayne först igen.

Senast sedda film: Tangled - Riktigt bra feel good film. Disney hittar rätt igen och gör det de är bra på när det gäller egen animerad film. Det går ju att acceptera en stor mängd sockersött om filmen har den rätta känslan.

Permalänk
Medlem

Tron Legacy - Kändes som en blandning av Inception, fifth element och typ star wars, hehe. I sin helhet tyckte jag filmen var bra. Gillade animering/effekter och stämningen rakt igenom. Soundtracket är grymt. Handlingen kändes inte helt genomarbetad.6.5/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Personligen gillade jag inte alls Inception, så jag tycker det var helt ok att den inte fick någon Oscar eller blev nominerad i de kategorierna. Har inte sett True Grit ännu, den var väl stora förloraren på Oscarsgalan och fick ingen alls trots många nomineringar. Ska nog kolla in orginalet med John Wayne först igen.

Som jag skrev är jag mest besviken på att Nolan inte fått någon riktig recognition av Hollywood ännu, då han är en av de största regissörerna i modern tid.

Givetvis är Inception ingen film alla älskar, men ser vi till kritiker och pöbeln (imdb) har den ju uppenbarligen gjort något rätt. Att The King's Speech vann kändes lite tråkigt och väntat, men det är ju faktiskt så vi kan sammanfatta hela galan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Som jag skrev är jag mest besviken på att Nolan inte fått någon riktig recognition av Hollywood ännu, då han är en av de största regissörerna i modern tid.

Förväntar mig att Nolan får en oscar efter The Dark Knight Rises

Permalänk
Medlem

Jag kommer gråta blod om en Batmanfilm får en oscar.
Nolan är så jävla överskattad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Givetvis är Inception ingen film alla älskar, men ser vi till kritiker och pöbeln (imdb) har den ju uppenbarligen gjort något rätt. Att The King's Speech vann kändes lite tråkigt och väntat, men det är ju faktiskt så vi kan sammanfatta hela galan.

Jo, det stämmer, jag är bland minoriteten när det gäller Inception. Nolan lär få något tyngre pris längre fram, tom Peter Jackson har ju en Oscar för bästa film/regi/allt.

Permalänk
Medlem

True Grit - 7/10

Riktigt bra film men det var nånting som saknades, ska inte säga för mycket så jag spoilar. Överlag riktigt bra dock!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Jag kommer gråta blod om en Batmanfilm får en oscar.
Nolan är så jävla överskattad.

Överskattad enligt vem? Dig? Säger inte speciellt mycket

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Såg Paranormal Activity 2 innan idag. Helt ok men slutet blev lite skumt.
6/10

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!