Uppgradering gamingrigg [Ca. 5000:-]

Permalänk
Medlem

Uppgradering gamingrigg [Ca. 5000:-]

Hej

Sökt och letat någon dag på forumet efter bra uppgraderingstips utan att hitta något som direkt faller mig i smaken, eller så känner jag att just min rigg är så speciell

Det jag har i dagsläget är följande utrustning, inköpt för ca. 10 månader sedan och var till stor belåtenhet, fick såklart även då hjälp från er

Det jag direkt vet att jag vill spendera pengar på är en ny SSD-disk (för OS samt kanske Steam-mappen/spel) men sedan är jag lite osäker. Har ingen direkt uppsatt budget men kalaset ska helst inte sluta på över 5000:- Det jag vill kunna göra med datorn är att kunna lira t.ex. BF3, Shogun 2 Total War, Dragon Age 2 etc samt gärna Crysis 2 utan några problem med högre inställningar.

Är det någon som kan hjälpa mig? Eller finns det inget egentligt behov av uppgradering?

Permalänk
Medlem

Du kan lira alla dom spelen med din nuvarande rigg. Kanske uppgradera GFX i slut ändan för att kunna maxa BF3. Så allt som återstår är la att lägga till en SSD. Har likvärdig rigg fast i amd, med 2gig mindre minne och sämre GFX och jag kan spela crysis 2 på väldigt fin graffe utan problem.

Permalänk
Medlem

Ett till Grakkort kanske?

Permalänk
Avstängd

Hålelr med, köp ett till 5870 så får du en grym dator :). Kanske mer fläktar till chassit och en 120GB ssd (typ intels nya för 2500kr). Det bör räcka

Permalänk
Medlem

Har knappt tänkt på att kära crossfire men det kan vara en idé. Behöver bara hitta ett ställe som fortfarande säljer 5870s till ett bra pris. Ny SSD blir det helt klart. Kan även behöva titta på lite fler chassifläktar då två gfx kan skapa mycket värme.

Är det så att "problemen" med att spel var för dåligt optimerade för crossfire är borta nu?