Permalänk
Medlem

Boxee Box eller HTPC?

Ja det är den stora frågan...

Har kollat på Boxee och den verkar kanon för mitt ändamål, det jag är mest ute efter är 1080p och HD-Ljudet från DTS och Dolby.. klarar verkligen Boxee av att öppna en 50 GB ISO med DTS-HD MA och spela upp den? med en hög bitrate?

Det andra jag kollat på är att jag köper mig en enkel C2D, minne och ett graffe, för allt annat har jag liggandes..

Frågan är nu vilket graffe jag ska ta? helst passivt för att få en tyst maskin..

Kom med tips och gärna även hur er setup är

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Ta en titt på AMD fusion system annars, ska vara något extra när det gäller HTPC byggen tydligen

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Boxee box är bekväm men jag tror du kommer känna dig begränsad rätt fort. En HTPC gör allt du vill att den ska. Boxee box bara vad utvecklarna tillåter dig.

Permalänk
Avstängd

Xtreamer har en billig htpc.
för 199 euro får du den senaste atom, 4gb ram, wirleless network, senaste realtek hd audio cjhipset nvidia io2.
Helt klart prisvärt för en snabb htpc.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Ta en titt på AMD fusion system annars, ska vara något extra när det gäller HTPC byggen tydligen

Skrivet av airhead:

Boxee box är bekväm men jag tror du kommer känna dig begränsad rätt fort. En HTPC gör allt du vill att den ska. Boxee box bara vad utvecklarna tillåter dig.

Fusion... men då måste det in operativ och en mediaspelare, powerdvd och xbmc, så då är jag kvar på ruta 1

På vilket sätt är Boxee begränsad?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Fusion... men då måste det in operativ och en mediaspelare, powerdvd och xbmc, så då är jag kvar på ruta 1

På vilket sätt är Boxee begränsad?

Nej, du kan köra xbmc live och på så sätt inte ha något operativ. Boxeebox kan inte göra mycket mer än att spela upp film och göra det som det står att den kan göra. Xbmc har mängder av plugins och olika teman. Satsa på fusion

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Nej, du kan köra xbmc live och på så sätt inte ha något operativ. Boxeebox kan inte göra mycket mer än att spela upp film och göra det som det står att den kan göra. Xbmc har mängder av plugins och olika teman. Satsa på fusion

Har XBMC fått stöd för HD-ljuden nu? läst lite om att dom inte har license?

"HD ljuden är de "nya ljudformaten" som finns på BluRay diskar, med mycket bra kvalitet, framförallt DTS-MA och Dolby True HD. Dessa format kräver korrekta licenser osv... Visst Xtreamer Ultra har detta, men... det har inte mjukvaran för tex XBMC... så det kommer bli lite rörigt.. "

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Tror att det bara är tidsfråga innan xbmc stödjer hd audio

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Nej, du kan köra xbmc live och på så sätt inte ha något operativ. Boxeebox kan inte göra mycket mer än att spela upp film och göra det som det står att den kan göra. Xbmc har mängder av plugins och olika teman. Satsa på fusion

Bara hoppas dom fixar så att man kan köra XBMC på boxee

Permalänk
Medlem

det kan man idag vad jag läst mig till, men det är fortfarande på betastadiet tror jag