Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Går du dagis, eller vad är problemet? Du kanske skulle kunna tjafsa med folk via pm istället för att deraila trådar?

Derail var väl det sista jag gjorde då jag förde tråden framåt med en bild? Nu var jag väl överkänslig just då men det kändes som en ganska onödig kommentar då det varken var appreciation eller "konstruktiv" kritik?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av fratey:

Derail var väl det sista jag gjorde då jag förde tråden framåt med en bild? Nu var jag väl överkänslig just då men det kändes som en ganska onödig kommentar då det varken var appreciation eller "konstruktiv" kritik?

Hade jag tagit bilden hade jag tagit det som konstruktiv kritik. Tydligen är det som Hanks försöker förmedla med bilden inte tillräckligt tydligt för de flesta. De flesta här på SweC t.ex. verkar tro att det finns något intressant till höger i bild och på BDB vare någon som tänkte på hur simultant personerna går.

Själv ser jag symboliken i att de tittar bort från den hemlösa och att det blir som en... sanning eller vad man ska säga och jag tror att det är det Hanks vill förmedla. Men tydligen är detta inte tillräckligt tydligt för väldigt många och då får Hanks helt enkelt se tillbaka till bilden och fundera på vad han kan ändra. T.ex. titeln eller inte förutsätta att alla förstår.

Hursomhelst, sluta vara så bitter fratey. Jag valde att inte ta diskussionen om 5D med dig men nu i efterhand känns det nästan som att du behövts. Du behöver inte ha taggarna ut och reagera på allting (Speciellt inte mot det som inte ens är riktat mot dig.)

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Derail var väl det sista jag gjorde då jag förde tråden framåt med en bild? Nu var jag väl överkänslig just då men det kändes som en ganska onödig kommentar då det varken var appreciation eller "konstruktiv" kritik?

Uppenbarligen har ju du och haxmannen nåt otalt från nån annan tråd som du känner är viktigt att ta upp även i andra trådar. Så ja, du är "överkänslig".

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

14032010-DSCF1014 by aleksander.toimi, on Flickr

Nu tycker jag att vi lägger allt bakom oss och återgår till tråden. Förlåt om jag har skrivit något som har uppfattas elakt eller spydigt det var inte min avsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Nä, jag ser inte vad som händer

Skrivet av plutoachilleus:

Vad är det som "faktiskt händer"?

Skrivet av dumbo:

Nu vet jag inte om det är det Hanks syftar på, men det verkar vara något väldigt intressant i skyltfönstrat till höger utanför bild, eller så kanske det är något på andra sidan som de flesta av oss helst inte vill se...

Skrivet av plutoachilleus:

Ja, nu när du säger det.

Skrivet av Son of Qwerty:

Själv ser jag symboliken i att de tittar bort från den hemlösa och att det blir som en... sanning eller vad man ska säga och jag tror att det är det Hanks vill förmedla. Men tydligen är detta inte tillräckligt tydligt för väldigt många och då får Hanks helt enkelt se tillbaka till bilden och fundera på vad han kan ändra. T.ex. titeln eller inte förutsätta att alla förstår.

Antingen är ni bara dryga eller så missar ni det helt enkelt. Tycker hur som helst att 'Son of Qwerty' summerade ihop det ganska bra. Verkar som att jag inte var tydlig nog med det jag menade iaf, får se över det till nästa gång. :3

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Hade jag tagit bilden hade jag tagit det som konstruktiv kritik. Tydligen är det som Hanks försöker förmedla med bilden inte tillräckligt tydligt för de flesta. De flesta här på SweC t.ex. verkar tro att det finns något intressant till höger i bild och på BDB vare någon som tänkte på hur simultant personerna går.

Själv ser jag symboliken i att de tittar bort från den hemlösa och att det blir som en... sanning eller vad man ska säga och jag tror att det är det Hanks vill förmedla. Men tydligen är detta inte tillräckligt tydligt för väldigt många och då får Hanks helt enkelt se tillbaka till bilden och fundera på vad han kan ändra. T.ex. titeln eller inte förutsätta att alla förstår.

"Intressant till höger" är inte densamma som att det inte finns något av värde alls. Hade personen uppfattat något intressant till höger finns det ingen anledning att fråga, inte sant? (:

Skrivet av Son of Qwerty:

Hursomhelst, sluta vara så bitter fratey. Jag valde att inte ta diskussionen om 5D med dig men nu i efterhand känns det nästan som att du behövts. Du behöver inte ha taggarna ut och reagera på allting (Speciellt inte mot det som inte ens är riktat mot dig.)

Hade du försökt ta en diskussion där din huvudsakliga poäng är att ett 50/1,8 är ett dåligt objektiv hade hela fotografisverige skrattat ut dig. Enda anledningen att du inte valde "att ta diskussionen" (vilket du f.ö. gjorde) var att din poäng inte existerade överhuvudtaget.Ta det via PM om du tycker det är ett problem.

Skrivet av kode:

Uppenbarligen har ju du och haxmannen nåt otalt från nån annan tråd som du känner är viktigt att ta upp även i andra trådar. Så ja, du är "överkänslig".

Jag har inga problem med personen i fråga men tyckte det var dumt med en relativt arrogant kommentar av en person som uppenbarligen inte har en vänligt inställd relation till fotografen i fråga.

Jag ber om ursäkt för väggen av text och känner för att bidra med en spontanbild.

alva by Stephen Kirk, on Flickr

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Relik 📜

Chilldags!

Det här är en tråd för att visa bilder och diskutera foto, inte för att småtjafsa om allt möjligt. Lämna diskussionen om Hanks bild och efterföljande minikrig nu, vill ni envist tjöta vidare finns det en PM-funktion.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Syster.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Passar på att värma upp lite med en solbild i det kalla vintermörkret. Tagen den 20:e.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

135-film i en mellanformatskamera kändes intressant, jobbigt att få negativet att hållas platt nog i scannern bara...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Enkelt enkelt.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild till!

DSC_0589 by miFFhoe, on Flickr

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Passar på att värma upp lite med en solbild i det kalla vintermörkret. Tagen den 20:e.

[IMG]

Använde du gråfilter eller hur gjorde du för att kunna fota mot solen?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Använde du gråfilter eller hur gjorde du för att kunna fota mot solen?

Undrar jag också!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Norrsken relativt långt ner i landet.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Passar på att värma upp lite med en solbild i det kalla vintermörkret. Tagen den 20:e.

http://www.pzyber.net/sc/jn_thesun_2011-02-20.jpg

Wow, bra! Riktigt snyggt utbrott du fick med!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Använde du gråfilter eller hur gjorde du för att kunna fota mot solen?

Har ett dedikerat solteleskop med etalon filter som enbart släpper igenom ljus i Ha-våglängderna. Använder även en modifierad Canon 40D som släpper igenom mer ljus i dessa våglängder.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Här kommer jag igen (två fototrådar senare). Varit lite upptagen med studierna men hoppas kunna bidra med lite mer aktuella bilder.

Permalänk
Medlem

Otålig som jag e, så kunde jag inte vänta med nästa bild. xD

NeoCube

Permalänk
Medlem

TM M14, med äkta M14-träkolv från Vietnam

Visa signatur

---

Permalänk

Måste komma ihåg att ta med mig kameran oftare, det har var första gånger på flera år...

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Använde du gråfilter eller hur gjorde du för att kunna fota mot solen?

Skrivet av miFFhoe:

Undrar jag också!

Passade på att ta några bilder på utrusningen innan jag började testa olika barlow (extender) lösningar idag (vill utnyttja hela kamerasensorn framöver). Var rätt höga täta moln ivägen så var ingen idé att försöka få någon solbild idag. Använde ingen följning idag då jag bara testade lite så är på vanligt kamerastativ.
Bild 1, Bild 2, Bild 3, Bild 4

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Fotat med Nikon 3000 vidvinkelobjektiv

Permalänk
Medlem

kobbe92: saknar lite kontrast, spec nr2 skulle må bra av det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

Artsy-fartsy

Från en liten studiofotosession i torsdags.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Sharpness by belorios, on Flickr

Är riktigt förtjust i mitt gamla Zuiko 50mm f 1.8! Trots att det egentligen inte är så värst skarpt och att brännvidden är smått krånglig på en crop kamera, så blir nästan varje bild man tar med det smått magisk.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

En semla sitter ju aldrig fel, troligtvis 20:e semlan i år.

Visa signatur