Permalänk
Medlem

Tjena allaihopa! Har börjat känna mig väldigt ensam i single player mode och letar efter en svensk server. Har spelat väldigt mycket creative mode innan och är väldigt fantasirik såå jag bygger gärna allt möjligt 24/7! Och för er som har åldesgråns så är jag 15 år ^^ Har letat runt över internet efter svenska servrar överallt och alla är bara fulla... Tänker mig gärna en ny startad server så man kan bygga upp något riktigt från början Tackar för mig nu!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

du är så välkommen så vi håller just på att flytta om spawnen och lite dyligt för att det ska vara lättare för nya spelare att hitta rätt osv, lite som xtralarge.

vi har en fin karta med på http://mc.plumblum.se/
även en IRC kanal SFG-gaming på quakenet

/Diio

Vilket verktyg är det ni kör som exporterar kartan, till google-maps format?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Vilket verktyg är det ni kör som exporterar kartan, till google-maps format?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tectonicus

varsegood

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man kommer kunna logga in igen? Mitt beroende är väldigt högt just nu har försökt hela dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Någon som vet när man kommer kunna logga in igen? Mitt beroende är väldigt högt just nu har försökt hela dagen

det funka för mig efter jag startade om datorn ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Någon som vet när man kommer kunna logga in igen? Mitt beroende är väldigt högt just nu har försökt hela dagen

Saxat från Notchs blogg:

"I don’t know what happened exactly, as I’m currently on a fight and seated far away from the other guys. But it seems that as soon as the entire company sat down on a cross Atlantic flight, the minecraft.net servers went down. This is frustrating.

We are working on improving server stability and uptime."

http://notch.tumblr.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hockey Stick:

Saxat från Notchs blogg:

"I don’t know what happened exactly, as I’m currently on a fight and seated far away from the other guys. But it seems that as soon as the entire company sat down on a cross Atlantic flight, the minecraft.net servers went down. This is frustrating.

We are working on improving server stability and uptime."

http://notch.tumblr.com/

Semester igen?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Semester igen?

Nej. Minecraft är nominerat i sex kategorier på Game Developers Conference (GDC) så hela gänget åker till San Francisco för att medverka, vilket är förståeligt. One in a lifetime opportunity liksom

Permalänk

Hmf ._.'
Kan logga in på Minecraft sidan, men lyckas inte logga in med launchern.
Jag som ville fortsätta spela MP :/

Permalänk
Medlem

Kan ju passa på att göra lite smygreklam

vi på mc.plumblum.se kör vanlig survivalmode med skyddszoner för lite större-projekt och även för alla husen i staden (man får en egen lite plätt yay)
allt skoj som zombies och tnt är på slaget vi har ju inte stött på någon grefing änn iaf hoppas vi får behålla det

vi har en del plugins för att göra minecraft så roligt som möjligt (administriva verktyg, tåg plugins för att kunna göra lättanvända stationer osv)

för er som är nyfikna så finns det en karta : mc.plumblum.se

Så det är bara att hoppa in och börja bygga

/plumblum

Permalänk

Det är åt helvete för mycket reklam å för lite Minecraft i den här tråden!

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med vagnsystem. Hur gör man enklast för att konstruera ett fungerande tågnät med växlar etc? Ta följande som exempel:
Jag kommer i full fart och har en t-korsning framför mig. Jag kan sätta upp en knapp/spak för att koppla om men jag ställs inför problem. Dels går det för fort för att säkert kunna se hur växeln ligger och hinna trycka på spaken innan jag passerat växeln, dels kanske jag vill att växeln ställer tillbaka sig till ursprungsläget efter att jag passerat.

Vilka förslag har ni? Går det att lösa på ett bra sätt utan mods? Går det att lösa på ett bra sätt med mods?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

det som är svårt i "vanliga" är ju att du måste ha aktiva boosters det du då kan göra är släng dit en platta så du stannar och sen en spak och en knapp, då spaken väljer riktning och sen knappen släpper ut boosters karts som puttar igång dig igen.

med mods är det ung likadant, bara att du slipper ha boosterkarts då det finns block som kan stanna/stoppa dig med redstone system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plumblum:

det som är svårt i "vanliga" är ju att du måste ha aktiva boosters det du då kan göra är släng dit en platta så du stannar och sen en spak och en knapp, då spaken väljer riktning och sen knappen släpper ut boosters karts som puttar igång dig igen.

Gött, det ska testas.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Avstängd

http://www.gametrailers.com/news/minecraft-devs-dig-up-new/30...

Nu går Notch över till nytt projekt med Mojang!
Minecraft beta forever.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

http://www.gametrailers.com/news/minecraft-devs-dig-up-new/30...

Nu går Notch över till nytt projekt med Mojang!
Minecraft beta forever.

notch kommer inte arbeta på de, det är jacob. läs hans blogg. och tror nog han hade varit smartare än att överge minecraft ska du se lille pojkvask.:)

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

http://www.gametrailers.com/news/minecraft-devs-dig-up-new/30...

Nu går Notch över till nytt projekt med Mojang!
Minecraft beta forever.

Yeah! Inte mig emot egentligen. Jag tycker att minecraft är så pass fullfjädrat att det räcker Men dessvärre tror jag nog att ingen kommer överge projektet innan det är lanserat

Undrar om dom kommer släppa någon Limited Edition

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Yeah! Inte mig emot egentligen. Jag tycker att minecraft är så pass fullfjädrat att det räcker Men dessvärre tror jag nog att ingen kommer överge projektet innan det är lanserat

Undrar om dom kommer släppa någon Limited Edition

Visst är spelet bra men det finns MYCKET att fixa innan spelet funkar som det skall.
Just nu så kan man tex inte ha monster igång på en stor server utan att servern crashar pga en stor bugg i spelet som endast uppstår om man har en stor server.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Visst är spelet bra men det finns MYCKET att fixa innan spelet funkar som det skall.
Just nu så kan man tex inte ha monster igång på en stor server utan att servern crashar pga en stor bugg i spelet som endast uppstår om man har en stor server.

Men jag spelar ju på mc.xtralarge.se och visst har det varit lite bökigt, men nu fungerar det ju som det ska, så det kan inte varit en allt för stor bugg...

Hostar själv en 10-mannaserver med Bukkit och lite roliga pluggar, och jag har inte märkt att mobs skulle göra att servern crashar?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Hostar själv en 10-mannaserver med Bukkit och lite roliga pluggar, och jag har inte märkt att mobs skulle göra att servern crashar?

Nu senast (1.3+bukkit) hände detta två gånger; http://pastie.org/1628287
Sen om det är bukkit eller vanilla som buggen uppstår i är lite oklart, innan 1.3 så var iallafall
http://bit.ly/fXdT6j anledningen till att mobs inte fungerade (vanilla bugg).

Dock verkar inga problem uppstå med färre än 30 spelare online. Dessutom händer det inte konstant, utan kanske 1-2 ggr per dag.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

Nu senast (1.3+bukkit) hände detta två gånger; http://pastie.org/1628287
Sen om det är bukkit eller vanilla som buggen uppstår i är lite oklart, innan 1.3 så var iallafall
http://bit.ly/fXdT6j anledningen till att mobs inte fungerade (vanilla bugg).

Dock verkar inga problem uppstå med färre än 30 spelare online. Dessutom händer det inte konstant, utan kanske 1-2 ggr per dag.

Hoppsan! Du har helt rätt, det där ser verkligen inte bra ut ^^

Får hoppas att Notch sköter sig och får spelet fullt fungerande innan han överger det

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E_maN:

notch kommer inte arbeta på de, det är jacob. läs hans blogg. och tror nog han hade varit smartare än att överge minecraft ska du se lille pojkvask.:)

Nej, Notch är inte smart. Nyrik och dum som en vante, han är ju även Gud!

Skrivet av Deathdancer:

Men jag spelar ju på mc.xtralarge.se och visst har det varit lite bökigt, men nu fungerar det ju som det ska, så det kan inte varit en allt för stor bugg...

Hostar själv en 10-mannaserver med Bukkit och lite roliga pluggar, och jag har inte märkt att mobs skulle göra att servern crashar?

Spelade du på xtralarge så hade du varit medveten om problemen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Precis skaffat Minecraft och gillar det faktiskt, inte vad jag trott. Men har uppstått ett problem. Jag har Kaspersky Internet Security 2011. Från början gick det inte att starta Minecraft.exe pågrund av att Kaspersky blockerade, men sedan satte jag Minecraft.exe som Trusted istället för Untrusted i en egen liten grupp som heter Minecraft. Jag får nu upp Minecraft launcher där man loggar in men när jag kommit så långt så får jag endast : Can't connect to minecraft.net . Någon som har någon lösning? Har verkligen försökt men ända lösningen jag hittat hittils är att stänga av hela Kaspersky. Jag har både provat att stänga av endast Firewall, Application Control och Proactive Defence utan att det hjälpte. Jag har även satt som ''Kör som Adminstratör'' utan att det hjälpt.

Bild: http://data.fuskbugg.se/skalman02/minecraftprob.png

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

@sskludde:
Det händer för alla lite titt som tätt att Minecraft.net lägger ner ett tag. Beror förmodligen på Minecraft-servrarna och inte på dig. Vänta någon timme eller så, eller om du har fått ner hela spelet redan kan du spela i offline mode så länge.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min minecraft-server är nu uppdaterad med lite ny hårdvara, den flyter på oförskämt bra Monster är på, bara att komma in och spela!

Välkommna till fulafisken.no-ip.com

Den körs nu på en intel i7 2600k, 8 GB minne, Ubuntu server 10.10

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

vad är det med minecraft nu? mitt beronde börjar ta över!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

någon som vill joina min server?

vanlig bygg server, vi bygger en stad, och en massa annat grejs!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Hej vi har en seriös super bra svensk server om nån känner att dem vill bygga i en värld med trevligt folk och bara svenskar.

Vi heter "minecraft northland gaming" på Facebook

Vi är totalt 65 st på servern och det är totalt lagg fritt och vi kör utan mobs

northland.no-ip.org

Stadsprojekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Hej vi har en seriös super bra svensk server om nån känner att dem vill bygga i en värld med trevligt folk och bara svenskar.

Vi heter "minecraft northland gaming" på Facebook

Vi är totalt 65 st på servern och det är totalt lagg fritt och vi kör utan mobs

northland.no-ip.org

http://img651.imageshack.us/img651/3741/javaw2011021820431774...

Stadsprojekt
http://data.fuskbugg.se/skalman02/pi.jpg

WIN på Deadmau5 byggnaden

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD