Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Okej tack för svaret, Och Seasonic är en bra tillverkare Samt mycket kvalité för pengarna?

Men herregud, JA det är det. Finns ju länkar till tester på kompletts sida, bara att skumma igenom. Och med en 50% rabatt-prislapp är väl matematiken inte på kvantfysiknivå?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broder Truck:

Men herregud, JA det är det. Finns ju länkar till tester på kompletts sida, bara att skumma igenom. Och med en 50% rabatt-prislapp är väl matematiken inte på kvantfysiknivå?

Men ursäkta. Man vill ju vara utrustad med info innan man beställer från en ny tillverkare. Jag tycker själv att det är en bra deal. Men jag har hört så grymt mycket skit om SilverPower så ville vara säker på att detta inte är ett av deras mindre bra produkter, Men eftersom det är en produkt från Seasonic så ska det väll vara lugnt, Fattar bara inte varför det då står SilverPower som namn på Nätagget.

Tack för alla svar till er alla. Uppskattas

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

vad folk är löjliga här inne.."bla bla frakten är så dyr"...herrejösses..kolla på totala priset istället.. spela roll om varan kostar 5kr o frakten är på 200 så länge den totala summan är lägre än på andra sidor!? just nu är komplett billigast på tex mx518..dom andra sakerna har jag inte kollat upp då det inte intresserar mig.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Okej tack för svaret, Och Seasonic är en bra tillverkare Samt mycket kvalité för pengarna?

En av de bästa.

Seasonic gör både sina egna nätaggregat och tillverkar andras. Bland annat Corsairs AX-serie(utom AX1200)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeF.Typh00n:

En av de bästa.

Seasonic gör både sina egna nätaggregat och tillverkar andras. Bland annat Corsairs AX-serie(utom AX1200)

Härligt

Tack, svaren uppskattas

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Med frakt och allt slutar köpet på ~650kronor, Är det fortfarande mer värt det än att köpa ett http://www.inet.se/artikel/6900306/fractal-design-tesla-650w-..., (+ gratis frakt) Och det från Inet är icke modulärt, Jag har haft att göra med Komplett's Urusla support förut och vill helst inte bli det igen om jag får hem en defekt vara.

Du tvivlar, får svar och tvivlar fortfarande? Heter du månde Tomas?

Läs här själv så hoppas jag du blir övertygad om att det är vida mycket bättre kvalitet än Fractals Tesla (går inte att jämföra egentligen): http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/silver_power_...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MultiMan:

Du tvivlar, får svar och tvivlar fortfarande? Heter du månde Tomas?

Läs här själv så hoppas jag du blir övertygad om att det är vida mycket bättre kvalitet än Fractals Tesla (går inte att jämföra egentligen): http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/silver_power_...

Jag har läst igenom det redan, Efter jag skrev inlägget du just Citerade..

Tack för svaret.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vad folk är löjliga här inne.."bla bla frakten är så dyr"...herrejösses..kolla på totala priset istället.. spela roll om varan kostar 5kr o frakten är på 200 så länge den totala summan är lägre än på andra sidor!? just nu är komplett billigast på tex mx518..dom andra sakerna har jag inte kollat upp då det inte intresserar mig.

Precis, det du betalar är det intressanta.
Lämnar man 70% rabatt kan man inte subventionera frakten för tro det eller ej,
posten jobbar inte gratis.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Precis, det du betalar är det intressanta.
Inte om posten jobbar gratis.

Touché!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det ÄR ett mycket bra aggregat. Jag tipsade själv om detta i november 2010, och har ägt ett sedan dess. Ohörbart, och svalt med stabila spänningar.

Ett bra pris för tusenlappen, ett klipp för 750 - som jag köpte det för -, och ett helt osannolikt supererbjudande (cheesy, jag vet, men det ÄR det) för 500 spänn. HALLÅ? Kolla vad för andra aggregat ni får för en femhundring...

Permalänk

Två MX518 och ett Silver Power beställt, haha!

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

bara jag som inte hittar MXn?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Nä, kampanjen redan slut.

De har +1000st men nu kostar de 289kr.

Permalänk
Medlem

Blev ett nätagg istället. 1000tack för detta tips!

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

hehe den musen försvann riktigt fort:) märks ju att den är populär

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

behöver inte riktig agget just nu men jag är väldigt sugen på att beställa pga det underbara priset

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bygga en dator inom ett år så jag plockade på mig detta SilverPower, tack för tipset! Jag hoppas att det inte försämras när det ligger oanvänt, tappar ju några månader på garantitiden iaf.
En fråga: PSU:s verkar inte utvecklas tekniskt som t ex CPU:s och GPU:s, betyder det att priset per watt inte sjunker nämnvärt med tiden?
Tänkte köpa en mus till laptopen men de verkar som sagt ovan vara slut nu. För rea-priset så hade jag kunnat köpa tio MX-möss istället för den jag har nu : (.

Permalänk
Medlem

Oj den är redan skickad, här går det undan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burbank:

Jag tänkte bygga en dator inom ett år så jag plockade på mig detta SilverPower, tack för tipset! Jag hoppas att det inte försämras när det ligger oanvänt

Ska inte vara några problem (såvitt jag vet)

Skrivet av Burbank:

En fråga: PSU:s verkar inte utvecklas tekniskt som t ex CPU:s och GPU:s, betyder det att priset per watt inte sjunker nämnvärt med tiden?

Jag håller nog generellt med: priset per watt sjunker inte så speciellt mycket med tiden på nätagg... Fast visst kommer det ju däremot bättre effektivare agg med tiden, och lite då och då sker ju faktiskt små förändringar på standardern (tex 6pins pci-e som blev 6+2 osv) så man kan få en bättre produkt senare. Men det är ju en klart mindre risk än de flesta andra datorkomponenter som GPU, CPU, moderkort osv!

...

Mycket gnäll om Kompletts fraktpriser förresten... Jag håller i och för sig egentligen med, men nu har de ju iallafall utlämningsställen lite här och var, så man kan kringgå det problemet (plus att med just de här reapriserna så lönar det ju sig iallafall trots den dyra frakten, som nämnts)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Jäkla gnäll på frakten 39 kr! Köp mer rea varor så känns det bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Jäkla gnäll på frakten 39 kr! Köp mer rea varor så känns det bättre

Det är inte 39 spänn i frakt om du kör postpaket hem för lite större paket, så mycket är säkert
(snarare nästan 10ggr så mycket)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Det är inte 39 spänn i frakt om du kör postpaket hem för lite större paket, så mycket är säkert
(snarare nästan 10ggr så mycket)

Nej, då blir det såklart dyrare :P. Men jag tror inte att t.ex. Inet har gratis hemleverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Nej, då blir det såklart dyrare :P. Men jag tror inte att t.ex. Inet har gratis hemleverans

Med "hem" menar jag närmsta postutlämningsställe förstås.

För att superförtydliga om det nu är oklart:
Komplett tar inte 39kr i frakt för tex ett postpaket för ett chassi som FT02... Snarare 300+ spänn!
Inet har fri frakt för postpaket för Swecare. Visst är det en skillnad värd att anmärka?

Komplett har förvisso ett fåtal egna hämtställen som kostar 39 spänn, vilket är klart mycket bättre än inget och kompenserar en del, men jag sätter pengar på att en förkrossande majoritet har närmre till närmsta postutlämning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Vad skulle ni tro om jag sålde mit Silent pro :P?

och köpte det där nätagget för 500kr

Hur mycket skulle man få för mitt silent pro ?

Mennar om man skulle sätta ut det på tradera tex? Där folk vet knappt hur mycket dom bjuder för

EDIT:Hur länge varar rean på nätagget?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Med "hem" menar jag närmsta postutlämningsställe förstås.

För att superförtydliga om det nu är oklart:
Komplett tar inte 39kr i frakt för tex ett postpaket för ett chassi som FT02... Snarare 300+ spänn!
Inet har fri frakt för postpaket för Swecare. Visst är det en skillnad värd att anmärka?

Komplett har förvisso ett fåtal egna hämtställen som kostar 39 spänn, vilket är klart mycket bättre än inget och kompenserar en del, men jag sätter pengar på att en förkrossande majoritet har närmre till närmsta postutlämning

Okej, jag har bara köpt saker som har varit 39 kr på så jag trodde det var max :/

EDIT: Kollade nyss vad det skulle bli för t.ex. en tv eller ett chassi och det stod 39 kr för pickup point i stockholm :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

EDIT: Kollade nyss vad det skulle bli för t.ex. en tv eller ett chassi och det stod 39 kr för pickup point i stockholm :P.

Hmm, läser du illa? (eller skriver jag otydligt?)
Alla bor inte i Stockholm, eller ens i Göteborg, Malmö och Uppsala som är de ställen med pickup point.

Prova välj ett postpaket istället och se vad du får för pris då. För mig vill de ha tex 140 spänn i frakt för endast en CPU-kylare, och 300+ kr för ett chassi.

Pickup point systemet är bra att det finns, men det passar inte alla, och ursäktar inte fullt ut Kompletts postfraktpriser IMHO.

*edit*
Filipcombat, rean gäller över helgen... Fast kan väl möjligen ta slut tidigare om de säljer slut på rea-lagret. (så som hände med mx518 erbjudandet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Pickup point har inget med normal posthantering att göra.
Ska man göra en sådan korkad jämförelse kan man ta Collect@Store på elgiganten för 0kr (gäller även om dom skickar mellan olika Elgiganten om varan är slut osv)

Frakten på komplett är snordyr och har alltid varit.

Permalänk

Haha vafan Andra gången jag ser en tråd på Sweclockers med toppenerbjudande (förra var 5850 för 1000:-) och missar det. Min MX518 har sett bättre dagar, hade varit perfekt med en ny. Aja, bra trådstart iaf och grattis till er som var snabba nog.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Blir ett nytt headset g930, verkar riktigt bra

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Jahapp, har man impulshandlat ett nätagg trots att man inte behövde det

Får hoppas att man hinner uppgradera/byta ut resten av burken med under årets lopp så man får nytta av det