Permalänk
Permalänk
Skrivet av Sephinator:

a det där var nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Haha, kul video

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara hur man installerar zans minimap? Man skulle visst ha nån modloader men jag fattar inte hur man gör.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Väldigt imponerande

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Kan nån förklara hur man installerar zans minimap? Man skulle visst ha nån modloader men jag fattar inte hur man gör.

Tja!

Jag följde denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=gaKfusO3h2M

Där han ber dig ladda ner dessa filer:

Zan´s minimap: http://bit.ly/gSdqtq
ModLoader: http://dl.dropbox.com/u/20629262/Latest/ModLoader.zip

Sedan ska du in och ändra i minecraft.jar och ta bort en liten fil, samt kopiera över allt(både modloader och zan´s minimap) till .jar-filen. Du kan öppna den med winrar eller 7-zip

Filen minecraft.jar ligger enligt sökvägen: C:\Users\<DITT WINDOWSNAMN>\AppData\Roaming\.minecraft\bin

Du högerklickar bara på minecraft.jar och trycker på typ "Open Archive", och sen är det bara Drag´n Drop från de nedladdade filerna. Tänk på att du inte kan föra över från .zip direkt till .jar , utan du måste extrahera filerna till en mapp först, och sen är det bara att dra filerna rätt

Lycka till!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Hamzta:

Det går inte att skylla på att 'det bara är en beta'.
Den är buggigare än Alfan. Och brukar det inte vara under BETA som man arbetar SOM MEST på spelet?
Eller ska man arbeta på spelet när det är släppt?

Notchs dagliga dag: 12 sömn, 3h mat, 3h freemans mind, 3h mat, 1h java, 2h twitter.

u mad bro?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Tja!

Jag följde denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=gaKfusO3h2M

Där han ber dig ladda ner dessa filer:

Zan´s minimap: http://bit.ly/gSdqtq
ModLoader: http://dl.dropbox.com/u/20629262/Latest/ModLoader.zip

Sedan ska du in och ändra i minecraft.jar och ta bort en liten fil, samt kopiera över allt(både modloader och zan´s minimap) till .jar-filen. Du kan öppna den med winrar eller 7-zip

Filen minecraft.jar ligger enligt sökvägen: C:\Users\<DITT WINDOWSNAMN>\AppData\Roaming\.minecraft\bin

Du högerklickar bara på minecraft.jar och trycker på typ "Open Archive", och sen är det bara Drag´n Drop från de nedladdade filerna. Tänk på att du inte kan föra över från .zip direkt till .jar , utan du måste extrahera filerna till en mapp först, och sen är det bara att dra filerna rätt

Lycka till!

är det bara till singleplayer eller funkar det till mp också
?

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

är det bara till singleplayer eller funkar det till mp också
?

Funkar i MP sitter på Xtralarge-servern med kartan, och det är en fröjd

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Trodde inte jag skulle säga detta men fyfanken va roligt spel!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Funkar i MP sitter på Xtralarge-servern med kartan, och det är en fröjd

nice ! får testa det någon dag!

kan också passapå att rekomendera servern jag kör på, inte lika stor som xtralarge men endå trevlig!

Mc.plumblum.se

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

nice ! får testa det någon dag!

kan också passapå att rekomendera servern jag kör på, inte lika stor som xtralarge men endå trevlig!

Mc.plumblum.se

Gr8! Ska rulla in och testa någon gång

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leqher:

Trodde inte jag skulle säga detta men fyfanken va roligt spel!

Visst är det?

Gillar speciellt hur verkligt allt känns, trots att grafiken inte skulle kunna vara sämre

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Någon som har problem med att ansluta till minecraft nu ikväll?
Kommer inte in.

Permalänk

sitter här ensam och minar obsidian i en ännu till hälften (vad vet jag, kanske större) oexplorad grotta som jag precis hittat, grottan är sjukt stor och har skitmånga monster i, är skitskraj och har wallat in my själv där jag minar bara för att inte få creepers på mig :<

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Tja!

Jag följde denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=gaKfusO3h2M

Där han ber dig ladda ner dessa filer:

Zan´s minimap: http://bit.ly/gSdqtq
ModLoader: http://dl.dropbox.com/u/20629262/Latest/ModLoader.zip

Sedan ska du in och ändra i minecraft.jar och ta bort en liten fil, samt kopiera över allt(både modloader och zan´s minimap) till .jar-filen. Du kan öppna den med winrar eller 7-zip

Filen minecraft.jar ligger enligt sökvägen: C:\Users\<DITT WINDOWSNAMN>\AppData\Roaming\.minecraft\bin

Du högerklickar bara på minecraft.jar och trycker på typ "Open Archive", och sen är det bara Drag´n Drop från de nedladdade filerna. Tänk på att du inte kan föra över från .zip direkt till .jar , utan du måste extrahera filerna till en mapp först, och sen är det bara att dra filerna rätt

Lycka till!

Tack, nu funkar det

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Gr8! Ska rulla in och testa någon gång

du är så välkommen så vi håller just på att flytta om spawnen och lite dyligt för att det ska vara lättare för nya spelare att hitta rätt osv, lite som xtralarge.

vi har en fin karta med på http://mc.plumblum.se/
även en IRC kanal SFG-gaming på quakenet

/Diio

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Någon som har problem med att ansluta till minecraft nu ikväll?
Kommer inte in.

Samma här :l

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Skrivet av laggarbacken:

Samma här :l

notch skrev att dom hade problem så vi får vänta och se .. är inloggad och kommer då inte logga ut!

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Det har ju varit svårt att komma in på minecraft flera dagar i rad under kvällarna nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Sitter o funderar om man ska köpa spelet.

Testat det i offline mode eller va det är för något..Verkar som ett helt okej tidsfördriv då man inte har nått vettigare för sig

Men vad är det specifikt man tjänar på att köpa det? Vet att man kan spela MultiPlayer åtminstone, men vet inte riktigt om det är något för mig. Skulle nog vara skoj, men känns som att det enkelt skulle kunna vara folk som förstör, vilket inte är så roligt.

Vet inte riktigt hur det är heller, men blir det inte "för mkt" som blir förstört på världen? Eller finns det mycket utrymme till en själv?

Permalänk
Musikälskare

Söker 2 st till min MC server, vi är just nu 3 st och håller på att bygga en stad

Vi kör helt original när det kommer till modds och vi spawnar inga blocks, servern har whitelist

- Ni måste vara över 20
- Ni måste ha skype
- Ni måste vara seriösa
- Ni måste kunna prata engelska (En från Danmark och en från Tyskland som är med)

PMa om det finns intresse så prova vi på!

/ flashen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Det har ju varit svårt att komma in på minecraft flera dagar i rad under kvällarna nu

Deras servrar har överbelastats enligt Notchs blogg men nu bör det funka. Fast det lär förmodligen bli segt igen ikväll då den nya uppdateringen förhoppningsvis kommer idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holydwarf:

Sitter o funderar om man ska köpa spelet.

Testat det i offline mode eller va det är för något..Verkar som ett helt okej tidsfördriv då man inte har nått vettigare för sig

Men vad är det specifikt man tjänar på att köpa det? Vet att man kan spela MultiPlayer åtminstone, men vet inte riktigt om det är något för mig. Skulle nog vara skoj, men känns som att det enkelt skulle kunna vara folk som förstör, vilket inte är så roligt.

Vet inte riktigt hur det är heller, men blir det inte "för mkt" som blir förstört på världen? Eller finns det mycket utrymme till en själv?

Du har antagligen bara testat Classic som man kan spela gratis. Det riktiga spelet är mycket större och har en hel del mer "substans".

Så länge du spelar på en seriös MP-server såsom mc.xtralarge.se så kommer du nog aldrig få saker förstörda.

Vidare till utrymme kan jag säga att det finns så extremt mycket plats att du inte kan föreställa dig. Jag har t.ex en borg som täcker ett stort berg, och bredvid det berget finns en stooor sjö, men när jag kollar på kartan ser jag inte ens sjön, på grund av att det är en ännu större sjö som ligger för nära, och om jag hade kunnat se min sjö hade den ändå varit så liten i proportion till resten att jag bara skulle bli mörkrädd. Tog mig ca två timmar att ta mig dit från huvudstaden, och då åkte jag båt största sträckan.

Det är upp till var och en att avgöra om de vill spela, men min rekommendation är att du testar, för du kommer tycka att det är mycket roligare online än SP

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tjenare alla minecraft Glada människor!

Har startat en temporär vanilla server som ni kan spela på tills alla mods blir uppdaterade ;D

62.220.170.226:25565

Ni är välkomna

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk

tills bukkit har uppdaterat till 1.3 så vi väntar på uppdate.. vet ej hur lång tid det tar men så fort det är klart så är allt som vanligt igen

vi kör vanilla så länge...

northland.no-ip.org

Permalänk

väntar bara på world guard och lite andra moddar så vi kan dra upp servern igen.

mc.plumblum.se

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Spelar det riktigt ofta nu

Här är mitt hus som jag håller på med nu: http://www.youtube.com/watch?v=XTZVb7kqy4o

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem"
- Ken Olsen 1977

Permalänk

Har för tillfället lyckats tappa bort mig i en grotta.
Grävde ner mig ganska långt och använde mig av stegar, efter att utforskat grottan ett bra tag så har jag nu tappat bort mig ;P

Precis börjat gräva mig upp igen, får väll se vart man hamnar!