Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Jag skulle gissa på en summa mellan 100-150.

Det kommer nog kosta lika mycket som DLC till MW2 på Steam, dvs. 13,99€ ≈ 125 kr beroende på växelkursen.

Om det släpps med samma fördröjning som DLC till MW2 så kommer det nån gång i mars.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av brajonk:

när kommer dom här mapsen som ja såg en video om ? står ju typ i videon 1a februari eller nåt men kanske kommer senare till pc som vanligt.. kommer det kosta ???

1 feb var för XBOX, 1 mars verkar det bli för PC och PS3.
Som ovan nämnt så är det ganska troligt att det blir något i stil med 13.99€ med tanke på att XBOX-priserna (1200 points) varit samma både nu med First Strike och paketen till MW2.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Vad har ni för längsta killstreak? (Playercard, weapons)

20

--

Snart dags för dubbel XP då! Hoppas på att nå prestige 15 (alltså inte levla hela vägen upp på 15). Är i slutet av prestige 12 (lvl 45) och snittar ungefär 17,5h per prestige. De senaste omgångarna har dock rullat på lite snabbare känns det som. Jag hoppas kunna trycka en prestige på iallafall 8-9h. Så prestige 13 och 14 på 16-18 timmar totalt. Utsmetat på tre dygn blir det väl i runda slängar 6-7h speltid per dygn.

Nörd? Javisst. Men också förkyld utan ork att göra annat höhö

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Har hela tiden tyckt att Josh Olin varit ett riktigt asshole, men det här tar priset: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8512093.ab
Att han har mage att klaga på spelarna för att de klagar på att spelet är ospelbart. Det roliga är att han själv bara suttit med sin äckliga Xbox och uppdaterat på twitter hur bra han spelar osv. Värre människa får man leta efter.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Har hela tiden tyckt att Josh Olin varit ett riktigt asshole, men det här tar priset: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8512093.ab
Att han har mage att klaga på spelarna för att de klagar på att spelet är ospelbart. Det roliga är att han själv bara suttit med sin äckliga Xbox och uppdaterat på twitter hur bra han spelar osv. Värre människa får man leta efter.

Men han har ju rätt i det han säger.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ja, jag känner likadant, riktigt surt Snart är det nog lika billigt som MoH som floppade totalt.

Okej, nu jämför vi bara med Black Ops singelplayer campagnen vs MOHA campagnen.

Allt är bättre i MOHA. Grafiken, känslan, ljud, känns inte alls lika "konsoll-aktig" mm.

Vet dock inte hur multiplayern är men efter en första test borde MOHA vunnit enligt mig. Black ops är sjukt överhajpat!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Har hela tiden tyckt att Josh Olin varit ett riktigt asshole, men det här tar priset: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8512093.ab
Att han har mage att klaga på spelarna för att de klagar på att spelet är ospelbart. Det roliga är att han själv bara suttit med sin äckliga Xbox och uppdaterat på twitter hur bra han spelar osv. Värre människa får man leta efter.

Josh är riktigt nasty asså, tror satans högt om sig själv och verkar inte bry sig det minsta om communityn.

Pcdev är den enda på 3arc som verkar give a crap.

Permalänk
Moderator
Moderator

Aftonbladet är som vanligt.

Citat:

What, in your mind, is the biggest problem facing the games industry today, and if you had the power, how would you fix it?
Personally, as a community manager who lives in the media or social media world every day, I think the social culture of video games is moving in a more negative direction as technology and social media continues to grow. Rather than growing with it, the trend seems to be devolving. More and more gamers seem to forget what this industry is all about.

It’s a creative industry – the most creative form of entertainment in existence. Too many developers who try new things are getting burned by “pundits” and angry entitled fans who look to be contrarian, sometimes simply for the sake of being contrarian. The only thing this attitude aims to achieve is stunt that creativity and innovation even further, which is something that no rational gamer looking to be entertained would want to do.

Han har rätt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Aftonbladet är som vanligt.

Han har rätt.

Ja, det där var ju inte riktigt vad som stod i Aftonbladet. Men tycker fortfarande han är en riktigt dålig community manager. Det är inte mycket man hör av honom annat än att Xbox får nya maps etc. inte för att fourzerotwo var bättre men men...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har probs med att det ibland inte kommer upp servrar?
Står en massa inom parantes dock (har inga filters på).. Börjar funka igen efter ett tag

Permalänk

Kommer jag slippa stuttering och freezes med datorn i sign?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Okej, nu jämför vi bara med Black Ops singelplayer campagnen vs MOHA campagnen.

Allt är bättre i MOHA. Grafiken, känslan, ljud, känns inte alls lika "konsoll-aktig" mm.

Vet dock inte hur multiplayern är men efter en första test borde MOHA vunnit enligt mig. Black ops är sjukt överhajpat!

Word !

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Bara jag som har probs med att det ibland inte kommer upp servrar?
Står en massa inom parantes dock (har inga filters på).. Börjar funka igen efter ett tag

tror iof ej det är samma för mig men alltid då ja kommer in då kommer typ ingen server, händer inget så ja trycker på refresh å då pumpar det in servrar å hela baletten

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Downfall233:

Kommer jag slippa stuttering och freezes med datorn i sign?

Även om du skulle klara dig från det så kommer det nog tyvärr aldrig flyta på särskilt bra med det grafikkortet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Men han har ju rätt i det han säger.

Klart han har rätt! men jag tror dom flesta inte klagar på handling och andra nya saker i spelet! utan att spelet inte funkar som det ska!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Det kommer nog kosta lika mycket som DLC till MW2 på Steam, dvs. 13,99€ ≈ 125 kr beroende på växelkursen.

Om det släpps med samma fördröjning som DLC till MW2 så kommer det nån gång i mars.

Kosta w00t? Det är ju gratis för PC och PS3 spelare!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Kosta w00t? Det är ju gratis för PC och PS3 spelare!

Gratis?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Kosta w00t? Det är ju gratis för PC och PS3 spelare!

Du tänker nog på Call of Duty: World at War eller kanske det första Modern Warfare? De hade gratis DLC till PC. Till Xbox och PS3 så har extrakartorna alltid kostat.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Vilket jäkla skitspel. Ligger runt 100-30 fps som går upp och ner hela tiden, så fort man kommer in i mitten i banan...PANG 30FPS.

Vet att man bör ha en bra Quadcore prolle, men varför liksom? BC2 är snyggare och flyter bättre på min prolle.

Tycker att det småhackar vid 100fps endå..

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Tycker att det småhackar vid 100fps endå..

Hur kan du tycka det? Trodde inte din skärm klarade av mer än 75 Hz på sin höjd?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Vilket jäkla skitspel. Ligger runt 100-30 fps som går upp och ner hela tiden, så fort man kommer in i mitten i banan...PANG 30FPS.

Vet att man bör ha en bra Quadcore prolle, men varför liksom? BC2 är snyggare och flyter bättre på min prolle.

Tycker att det småhackar vid 100fps endå..

Uj vilken stor skillnad på max o minimum fps där:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Hur kan du tycka det? Trodde inte din skärm klarade av mer än 75 Hz på sin höjd?

Vad spelar det för roll?
Även om han hade haft 500fps så ska han inte känna av hackandet...

Skrivet av Larsson95:

Vilket jäkla skitspel. Ligger runt 100-30 fps som går upp och ner hela tiden, så fort man kommer in i mitten i banan...PANG 30FPS.

Vet att man bör ha en bra Quadcore prolle, men varför liksom? BC2 är snyggare och flyter bättre på min prolle.

Tycker att det småhackar vid 100fps endå..

Som sagt så vill Black Ops ha en Quad Core processor för att kännas helt smooth, tråkigt men sant.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Det kan man väl säga att det enda som var bra med MW2 nu i efterhand är att det flöt på det mesta och såg relativt snyggt ut...

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Även om du skulle klara dig från det så kommer det nog tyvärr aldrig flyta på särskilt bra med det grafikkortet.

Provade innan och det flöt på riktigt fint!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Downfall233:

Provade innan och det flöt på riktigt fint!

Innan vadå? xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Ska nog dualboota XP och titta om det flyter bättre som det har gjort för några.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Vad spelar det för roll?

Bildskärmens uppdateringsfrekvens begränsar ju maximal FPS. Om din bildskärm inte kan uppdateras mer än 60 gånger i sekunden t.ex. (vilket är den vanligaste frekvensen) så kan ju inte skärmen visa 100 FPS överhuvudtaget, även om grafikkortet klarar av att producera så många bilder. Således så kan man inte känna av "småhackande" i 100 FPS på en skärm som inte kommer i närheten av att uppdateras så fort. Jag utgår från att "småhackande" inte är >50%-iga FPS-drop.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Bildskärmens uppdateringsfrekvens begränsar ju maximal FPS. Om din bildskärm inte kan uppdateras mer än 60 gånger i sekunden t.ex. (vilket är den vanligaste frekvensen) så kan ju inte skärmen visa 100 FPS överhuvudtaget, även om grafikkortet klarar av att producera så många bilder. Således så kan man inte känna av "småhackande" i 100 FPS på en skärm som inte kommer i närheten av att uppdateras så fort. Jag utgår från att "småhackande" inte är >50%-iga FPS-drop.

Jag vet hur det fungerar med skärmens uppdaterings frekvens osv, men han ska ändå inte ha ryckigt gameplay vid dessa framerates.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Innan vadå? xD

Förut. Två timmar sedan?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Vilken level är ni på black ops?

Själv är jag på 45 fast ingen prestige då jag inte spelat så mycket plus att man blev bannad på favoritserver gör det inte bättre.

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!