Permalänk
Medlem

Vilket Grafik kort?

Hej, jag ska köpa ett nytt system till datorn och jag vet inte vilket grafik kort jag ska köpa till det.
Komponenterna jag ska köpa är:

Moderkort: ASRock P67 EXTREME6

RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 eller 2x Corsair 4GB (1x4096MB) 1600MHz VENGEANCE

Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz

nätagget jag har är ett corsair tx 850w
Jag hade kanske tänkt mig ett sånt här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623947
Finns det kanske en bättre version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeaDee:

Hej, jag ska köpa ett nytt system till datorn och jag vet inte vilket grafik kort jag ska köpa till det.
Komponenterna jag ska köpa är:

Moderkort: ASRock P67 EXTREME6

RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 eller 2x Corsair 4GB (1x4096MB) 1600MHz VENGEANCE

Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz

nätagget jag har är ett corsair tx 850w
Jag hade kanske tänkt mig ett sånt här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623947
Finns det kanske en bättre version?

allt beror på vilken budget du har

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Det kortet är bra! Tycker du skall köra på det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

allt beror på vilken budget du har

är inte så viktig faktor i detta fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Det kortet är bra! Tycker du skall köra på det

ok, men det kommer vara bra ett tag framöver? för jag vill kunna spela det kommande total war shogun 2

Permalänk
Medlem

Kikade lite själv på det kortet men beslöt mig sedan för 2x6850 då det ger mer/krona. Nu har du ju ett agg som klarar mer än mitt så du kan säkert starta med ett 570 och sen dubbla om det krävs i framtiden.

Om du kör det moderkortet så kanske du ska införskaffa PC17000 minnen då mobot stödjer den hastigheten vid överklockning.

Hittar någon benchmarks för Gaiwards 570 standard kort så blir även jag glad. Hittade bara för GLH och Phantom edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winona2k:

Kikade lite själv på det kortet men beslöt mig sedan för 2x5850 då det ger mer/krona. Nu har du ju ett agg som klarar mer än mitt så du kan säkert starta med ett 570 och sen dubbla om det krävs i framtiden.

Om du kör det moderkortet så kanske du ska införskaffa PC17000 minnen då mobot stödjer den hastigheten vid överklockning.

Hittar någon benchmarks för Gaiwards 570 standard kort så blir även jag glad. Hittade bara för GLH och Phantom edition.

ger två 580 mer per krona?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Nu var det ju tänkt att jag skulle skriva 6850, inte 5850. Men båda ligger ju i topp? Du skrev 580 i din fråga. Men det har jag aldrig nämnt?

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

ger två 580 mer per krona?

Två 5850 sa han väl ändå? Vilket enligt din fina graf ger bättre prestanda per krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winona2k:

Nu var det ju tänkt att jag skulle skriva 6850, inte 5850. Men båda ligger ju i topp? Du skrev 580 i din fråga. Men det har jag aldrig nämnt?

såg det nu sorry

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Ingen fara, misstänkte att det var ett misstag. Har editerat mitt inlägg till 2x6850 i alla fall. Fördelen med det är hög prestanda/krona men ett 570 är mera framtidssäkert då du kan köra lägga till ett när det slutligen behövs. Annars känns det som om 2x6850 bör hålla en generation eller två i alla fall.