[Diskussion] Sony Ericsson xperia arc

Permalänk
Skrivet av Aure:

Ja hostar man upp 5000 spänn för att spela då hade jag def. inte lagt de på en mobiltelefon, då hade jag lagt de på en Xbox eller PS3.

Vem har sagt nåt om att köpa en lur för att spela på?(förutom du) Jag menar på att det kan va värt att tänka på att hårdvaran i skiten är halvgammal redan nu.

Iofs blir det lite halv svårt att lira på Arc eftersom det finns typ 300Mb för apps så får man in ett par spel sen är den ju full mer eller mindre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Vem har sagt nåt om att köpa en lur för att spela på?(förutom du) Jag menar på att det kan va värt att tänka på att hårdvaran i skiten är halvgammal redan nu.

Iofs blir det lite halv svårt att lira på Arc eftersom det finns typ 300Mb för apps så får man in ett par spel sen är den ju full mer eller mindre.

Ja, du pratar om GPU-accelerationen i inlägget innan, mkt annat än spel kan jag inte tänka mig. Möjligtvis hårdvaruavkodning men inte annars. Till för 8-9 mån sedan var dual core helt ointressant för the average user, tillverkarna såg sin chans och nu är allt som inte är dual core "gammalt" enligt hardcore fans. Det är roligt att följa den debatten och inte minst väldigt parodisk.

Upplevelsen är så mycket mer än hårdvaran - se på iPhone!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Vem spelar på annat än en dator/xbox egentligen?
Sitta och köra 3D spel i mobilen
Nja skulle inte tro det
Däremot enklare flashspel sure

Permalänk
Skrivet av Aure:

Ja, du pratar om GPU-accelerationen i inlägget innan, mkt annat än spel kan jag inte tänka mig. Möjligtvis hårdvaruavkodning men inte annars. Till för 8-9 mån sedan var dual core helt ointressant för the average user, tillverkarna såg sin chans och nu är allt som inte är dual core "gammalt" enligt hardcore fans. Det är roligt att följa den debatten och inte minst väldigt parodisk.

Upplevelsen är så mycket mer än hårdvaran - se på iPhone!

Jag pratar om att gpu'n i Arc inte pallar med dom nya android spelen, vilket är värt att tänka på om man ska köpa en "high-end" lur. Jag argumenterade mot påståendet att adreno 205 skulle vara i klass med SGX540, helt enkelt för att det inte alls är fallet. Vill inte lura i nån stackare det, vedebörande lär bli grovt besviken när han ska testa senaste spelet och det inte är spelbart.

SE och användarupplevelse är ju inte direkt synonymer, tvärt om. Vet inte om du sett förhandstitten på Arc och det nya SE UI't, förvisso var det inte den färdiga versionen men att dom ens tänker tanken att visa upp ett så sjukt laggigt UI är ju skrämmande. Där kan vi prata allvarliga frys-lagg.

Köp en iphone då

Blomkungen: Det händer lite då och då, och många spelar en hel del(även om jag inte hör till den kategorin själv) Flashspel funkar inte, flash är så sjukt tungdrivet så det är inget vidare. Ska visst funkar helt ok på Cortex A9MPCore baserade soc's dock.

Permalänk
Medlem

Med enklare spel menade jag typ angry birds osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Med enklare spel menade jag typ angry birds osv

angry bird e coolt, inga nya liknade spel pa G?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Jag pratar om att gpu'n i Arc inte pallar med dom nya android spelen, vilket är värt att tänka på om man ska köpa en "high-end" lur. Jag argumenterade mot påståendet att adreno 205 skulle vara i klass med SGX540, helt enkelt för att det inte alls är fallet. Vill inte lura i nån stackare det, vedebörande lär bli grovt besviken när han ska testa senaste spelet och det inte är spelbart.

SE och användarupplevelse är ju inte direkt synonymer, tvärt om. Vet inte om du sett förhandstitten på Arc och det nya SE UI't, förvisso var det inte den färdiga versionen men att dom ens tänker tanken att visa upp ett så sjukt laggigt UI är ju skrämmande. Där kan vi prata allvarliga frys-lagg.

Köp en iphone då

Blomkungen: Det händer lite då och då, och många spelar en hel del(även om jag inte hör till den kategorin själv) Flashspel funkar inte, flash är så sjukt tungdrivet så det är inget vidare. Ska visst funkar helt ok på Cortex A9MPCore baserade soc's dock.

Jag leker med SE's lurar ett par månader innan de kommer ut på marknaden! Anledningen till det behöver jag inte ange men det finns sina förklaringar. Jag kan iallafall tala om för dig att både Xperia arc och Xperia Neo, som jag också förhandstestat, inte alls gett upphov till något nämnvärt lagg i menyerna. Dessutom har du förmodligen (precis som de jag testat) sett en pre-production unit med debug-mjukvara som samlar in ev. fel som kan uppstå. Det enda som jag märkt är att den nya Timescape-applikationen är ganska kraftig så om man rullar sidled och byter hemskärm så kan det se ut som det 'laggar' till innan den bytt skärm. I övrigt ingenting. Vill man så tar man bort appen.

PS. Var inte så negativ innan du faktiskt har testat eller sett den i verkligheten.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Skrivet av Aure:

Jag leker med SE's lurar ett par månader innan de kommer ut på marknaden! Anledningen till det behöver jag inte ange men det finns sina förklaringar. Jag kan iallafall tala om för dig att både Xperia arc och Xperia Neo, som jag också förhandstestat, inte alls gett upphov till något nämnvärt lagg i menyerna. Dessutom har du förmodligen (precis som de jag testat) sett en pre-production unit med debug-mjukvara som samlar in ev. fel som kan uppstå. Det enda som jag märkt är att den nya Timescape-applikationen är ganska kraftig så om man rullar sidled och byter hemskärm så kan det se ut som det 'laggar' till innan den bytt skärm. I övrigt ingenting. Vill man så tar man bort appen.

PS. Var inte så negativ innan du faktiskt har testat eller sett den i verkligheten.

Jag har bara sett filmer, typ swedroids förhandstitt av Arc. Och det är ju fan så oroande att dom ens vill visa en sån laggig version öht.

No offence men jag lägger mer vikt vid det än nån random lirare på ett forum som hävdar att han/hon leker med SE lurar några mån. innan dom kommer ut.

Givetvis använder man inte timescape eller annat skräp som tillverkare skickar med. Men tror ganska många andra gör det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Jag har bara sett filmer, typ swedroids förhandstitt av Arc. Och det är ju fan så oroande att dom ens vill visa en sån laggig version öht.

No offence men jag lägger mer vikt vid det än nån random lirare på ett forum som hävdar att han/hon leker med SE lurar några mån. innan dom kommer ut.

Givetvis använder man inte timescape eller annat skräp som tillverkare skickar med. Men tror ganska många andra gör det.

Du får/skall göra vilken bedömning du vill. Jag har testat pre production units i 5 år, om du då anser mig vara en lirare får stå för dig. Min uppfattning är fortfarande att Arc är en riktigt bra telefon som absolut inte gör bort sig, men som inte heller har den värsta hårdvaran (Som tydligen säljer).

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644 är väl bättre än arc på alla sätt och vis?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644 är väl bättre än arc på alla sätt och vis?

Det är en LG, så nej, Lucky Goldstar går bort.

Permalänk
Avstängd

Arc kommer efter kvällens/veckans lanseringar inte vara någon toppmodell, men, det är heller inte med hårdvaran denna säljer. Den säljer förmodligen för att den oerhört annorlunda gentemot alla iPhonekopior där ute. Se på Galaxy S, LG O2X, Galaxy S2 osv osv som alla ser ut som bleka kopior av iPhone.

SE vågar stå ut med sexig design och sjysst hårdvara - gå sin egen väg.

BTW: LG har ett klart bättre track record än vad SE har, det bör man ha i åtagande när det gäller den diskussionen.

Själv lägger jag vantarna på en hyffsat billig och rapp Xperia Neo.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Grymt hitta detta om batteritid verkar mycket lovande.

•Video playback time 7 hours 25 min

saxat från.

http://www.tracyandmatt.co.uk/blogs/index.php/sony-ericsson-x...

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag har bara sett filmer, typ swedroids förhandstitt av Arc. Och det är ju fan så oroande att dom ens vill visa en sån laggig version öht.

No offence men jag lägger mer vikt vid det än nån random lirare på ett forum som hävdar att han/hon leker med SE lurar några mån. innan dom kommer ut.

Givetvis använder man inte timescape eller annat skräp som tillverkare skickar med. Men tror ganska många andra gör det.

För att citera gsmarena´s preview:

"the XPERIA Arc feels as smooth as butter. Even at these early stages of its development the handset didn’t treat us to any irritating lags or nasty holdups, which is really promising to say the least."

Visa signatur

.

Permalänk

är tveksam...

Jag har funderat på att köpa en Sony Ericsson Xperia arc när den lanseras, Telia börjar ju sälja den snart. Jag har kört Nokia de senaste åren, N95 8GB och senast N97 och varit nöjd men är ute efter något som känns nytt och modernt. Nu börjar dock dessa telefoner se sitt sista dagsljus och det jag nu funderar över är om man ska "våga" ta steget över till Sony Ericsson, vad jag kan säga nu är väl att jag i alla fall inte kommer att få en mycket sämre telefon, så mycket är ju klart men man vill ju veta lite om det är värt att skaffa en Xperia arc eller om man ska satsa på en av Nokias senaste flaggskepp. All feedback uppskattas, så länge det är konstruktiv sådan!

Permalänk
Medlem

Nice om detta stämmer

[UPDATE 2]

I’ve just been informed that in addition to the standard retail package consisting of the phone transceiver, battery, USB cable, charger, wired headset and 8GB micro SD card, the following are also present:

■Hi-Fi Wireless Headset with FM radio (MW600)
■HDMI Cable (IM820)
■Screen protector (ET912)
■Car charger (AN401) + USB cable

Saxat från
http://mytechnews.info/b/2011/03/review-sony-ericsson-xperia-...

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Låter ju helgrymt, man får ju hoppas att detta är sant. Klart som fasen att det blir en Xperia Arc i så fall!

Permalänk
Medlem

När jag såg detta klipp så funderar jag inte längre på om den är seg i menyerna.

http://www.swedroid.se/swedroid-packar-upp-sony-ericsson-xper...

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Man blir lite smått sugen...

Man blir allt lite smått sugen att köpa en Xperia Arc. Det är ju som sagt riktigt snyggt.

Permalänk

hämta ut min arc imon, hoppas verkligen den inte gör mig besviken. skulle dö om jag fick leva med en mobil i två år utan att ens gillar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av mullvaden13:

hämta ut min arc imon, hoppas verkligen den inte gör mig besviken. skulle dö om jag fick leva med en mobil i två år utan att ens gillar den

Vilken operatör?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Så har man beställt sin Sony Ericsson Xperia Arc från Telia! Valde Telia då jag haft så mycket problem med 3 som jag haft innan, alla tjänster jag haft från Telia hittills har fungerat tillfredsställande så då blev det en mobil ifrån dom också. De säger att den skeppas den 2011-03-31 så jag borde ha den inom några dagar! Hoppas att man kommer att älska den, det blir ju iofs bara bättre i mitt fall, har en Nokia N97 nu som börjar bli rätt gammal!

Permalänk
Medlem

Enligt The Phonehouse så finns den på lager i deras internetshop samt även i flertalet butiker.
Har fuderat o jämfört dom större nyheterna till oändlighet nu bland telefonmarknaden och kan verkligen säga att jag fastnat för Arc som tusan dom sista dagarna. Är ganska så säker på att jag hämtar ut en imorgon. Den är aningen för stor för min del egentligen. Var egentligen säker på att jag skulle ha en HTC incredeble S ända tills fler och fler tester på Arc dök upp dom senaste dagarna.
Bättre batteritid, bättre skär, mycket bättre kamera samt en rätt så häftig design. Även 2.3 redan från start är ju ett plus.
Tror den blir ganska så trevlig ändå även om hårdvaran inte ligger på topp. Är man inte ute efter dom senaste 3D spelen utan en bra kamera och en skärm som fungerar någorlunda i dagsljus utan att välja Samsung så tror jag Arc är det bästa valet.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av club01:

Enligt The Phonehouse så finns den på lager i deras internetshop samt även i flertalet butiker.
Har fuderat o jämfört dom större nyheterna till oändlighet nu bland telefonmarknaden och kan verkligen säga att jag fastnat för Arc som tusan dom sista dagarna. Är ganska så säker på att jag hämtar ut en imorgon. Den är aningen för stor för min del egentligen. Var egentligen säker på att jag skulle ha en HTC incredeble S ända tills fler och fler tester på Arc dök upp dom senaste dagarna.
Bättre batteritid, bättre skär, mycket bättre kamera samt en rätt så häftig design. Även 2.3 redan från start är ju ett plus.
Tror den blir ganska så trevlig ändå även om hårdvaran inte ligger på topp. Är man inte ute efter dom senaste 3D spelen utan en bra kamera och en skärm som fungerar någorlunda i dagsljus utan att välja Samsung så tror jag Arc är det bästa valet.

Japp, har också haft ett mindre helvete med att välja rätt mobil. Det är ju en riktig djungel därute nu när så många telefoner har liknande funktioner och mjukvara. Jag fastnade för Xperia Arc för att den har allt det jag behöver, samt att den är gudomligt snygg. Något som jag värderar är faktiskt FM-radio, blir mycket lyssnande i mitt yrke. Jag vet inte om det finns Internet-radio appar till Android, har aldrig kört det innan men det finns till min Nokia N97 och det är najs att kunna strömma sådan radio också. Det enda jag blev lite plutt på var att de inte valde att lansera telefonen med det utökade retail-paketet som det ryktades om. Jag fick dock valet att lägga till t.ex. Hi-Fi Wireless Headset with FM radio (MW600) till min beställning, kollade nu och den tycks vara borttagen från beställningen av någon anledning. Man kan väl alltid hoppas att man får mer än man beställt men man ska nog inte hoppas allt för mycket, hehe!

Permalänk
Skrivet av Fraggel:

Vilken operatör?

telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av VanguardX79:

Japp, har också haft ett mindre helvete med att välja rätt mobil. Det är ju en riktig djungel därute nu när så många telefoner har liknande funktioner och mjukvara. Jag fastnade för Xperia Arc för att den har allt det jag behöver, samt att den är gudomligt snygg. Något som jag värderar är faktiskt FM-radio, blir mycket lyssnande i mitt yrke. Jag vet inte om det finns Internet-radio appar till Android, har aldrig kört det innan men det finns till min Nokia N97 och det är najs att kunna strömma sådan radio också. Det enda jag blev lite plutt på var att de inte valde att lansera telefonen med det utökade retail-paketet som det ryktades om. Jag fick dock valet att lägga till t.ex. Hi-Fi Wireless Headset with FM radio (MW600) till min beställning, kollade nu och den tycks vara borttagen från beställningen av någon anledning. Man kan väl alltid hoppas att man får mer än man beställt men man ska nog inte hoppas allt för mycket, hehe!

Internetradio appar finns det gott om till android så ingen fara där. Men inte alltid mobilt internet fungerar på jobbet. Speciellt inte om man inte bor i någon storstad. Så en vanlig FM-radio är alltid att föredra utifall att.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Jaha, så sitter man här med sin SE Xperia Arc... Jag har suttit och pillat med den i några timmar nu, konfigurerat saker och sånt där. Än så länge så är jag mäkta imponerat av den här luren. Ljud, bild och användbarhet är fan på topp. Gå och köp en så snart ni kan!

Permalänk
Medlem

Var och kände på en i butik idag. O jävlar vad överaskad jag blev då jag har varit helt emot skärmar större en 4" då telefonen blir så jävla stor. Men denna kändes väldigt liten och väldigt behaglig att navigera med. Så för alla er som har för små händer för tex Desire HD ska absolut ta en extra titt på denna. Jag kan inte använda en Desire HD smidigt med en hand men det gick utmärkt med en SE Arc.
Tyvärr så hade dom ju slut på allt förutom visningexet i butiken så jag får vänta tills imorgon då dom skulle få in fler:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Eller så beställer man en hos telia, hehe... Jag har fått till några halvbra bilder från uppackningen av min mobil. Jag la upp dom på min nyinstallerade wordpress blogg, ni kan ju ta en titt här: http://www.robertforslund.com/?page_id=11

Nåt som jag gillar är skinnfodralet man får med, det är jävligt användbart. Najs att kunna skydda telefonen utan att behöva köpa till en massa prylar som knappt passar. Ni kan se fodralet på sidan två av albumet.

Jag kommer med mer info lite senare!

Permalänk
Medlem

Synd att man köpte ny mobil i sommras.