Videoövervakning med inspelningsmöjligheter?

Permalänk
Medlem

Videoövervakning med inspelningsmöjligheter?

Hej
Ska bygga ihop ett villalarm / videoövervakning men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Kraven jag har är.
Inspelningsfunktion vid rörelse
Klara minst 8st kameror
Hade tänk mig ha en dator som sköter inspelningen.
Men vad jag behöver för utrustning att koppla in alla kamerorna osv?

Hade även velat att man kunde få ett sms vid rörelse och att man kan ansluta via internet och se dem olika kamerorna.

Någon som har byggt eller köpt något liknande ?
eller har några idéer på utrustning?

/ Mvh Micke

Visa signatur

[size="1"]System1: | T-Bird 1200 | Abit KT7-A | 2x 256Mb Pc 133 | IBM 60GB | IBM 120GB | IBM 46GB |
System2: | P4 Northwood 2.53GHz C1| GIGABYTE SINXP-1394 | 2st 256 TwinMOS-Winbond PC3200 (Dual) | Hercules ATI Radeon 9700PRO |
[/size]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Zoneminder

Permalänk
Medlem

Hej
Nu är sakerna införskaffade.
Blev 2st trådlösa ip kameror till att börja med.
En Dell optiplex som video server
och en netgear router.

Undrar om någon har något tips hur jag ska starta systemet när man åker hemifrån?
Video servern kommer ju vara undangömd och fjärrstyras.
Helst hade jag velat haft typ en knapp elller switch vid ytterdörren när man går.
Vill helst inte att man ska starta allt via datorn vid på och av slagning.
Någon som har några tips?

Visa signatur

[size="1"]System1: | T-Bird 1200 | Abit KT7-A | 2x 256Mb Pc 133 | IBM 60GB | IBM 120GB | IBM 46GB |
System2: | P4 Northwood 2.53GHz C1| GIGABYTE SINXP-1394 | 2st 256 TwinMOS-Winbond PC3200 (Dual) | Hercules ATI Radeon 9700PRO |
[/size]

Permalänk
Medlem

Det beror på vad som ska startas, är det bara själva datorn eller måste du göra någon inställning i kamerorna? Förresten vad är det för märke på kamerorna, dom kanske har SNMP och då kan man ju via write community isåfall skicka kommandon för att slå av och på diverse funktioner.

Om det bara är datorn om ska startas så kan du ju lösa det med WOL (Wake On Lan) och om du har en iphone eller liknande så finns det massor med lika program som bland annat innehåller funktionen att skicka WOL paket.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --