Permalänk

Drömde nåt riktigt rörigt. Konstiga ospecificerade ljud överallt, kända och okända ansikten som flög förbi. Röster. Tankar om allt och alla.
Minns att jag tänkte "Har jag blivit galen?", sen vaknade jag med kraftigt illamående och kunde inte somna om. Mår fortfarande illa.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

Drömde att jag var vid tandläkaren och han hade precis börjat borra i en titanskruv i käken på mig (detta ska göras på riktigt snart) så går strömmen (jag är elektriker...) Min hjärna hittar på alla möjliga sätt att jävlas i sömnen

Permalänk
Medlem

Hade nog den sjukaste drömmen på länge, drömde att jag spelade tetris med huvudet. Alltså jag vaknade när jag höll på att flytta huvudet sidleds på kudden för i drömmen fick jag bort rader på det sättet. Helt sinnes...

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Drömde att jag skulle måla om här hemma. Men mina händer var så torra att när jag spacklat och det hade torkat så kunde jag slipa väggarna med händerna :).

Permalänk
Hedersmedlem

Drömde att jag var ute i något träsk med lite bekanta. Vi hade byggt några egna motordrivna flottar och i träsket fanns det alligatorer/krokodiler varav vissa var levande döda och jag brottades med nån.

Permalänk

Drömde nåt väldigt konstigt och osammanhängande inatt. Har dessutom glömt det mesta.

Datumet stämde nästan (Kommer ihåg att en dag i drömmen var första april) *Edit: Blir ju fan en månad fel. Oh well*. Jag och min far promenerade vid nån sjö i närheten av Skövde. Jag klagade på att det var jävligt kallt och tyckte att det borde ha blivit lite värme nu i april. Han varnade mig för att inte trampa i "groparna" på bottnen då nakna japaner hade suttit där(?). Groparna vad väldigt stor och tydligt utformade efter 2 skinkor.
Jag försökte också ta kort på nåt djur som befann sig ganska långt borta och klagade på att jag bara hade vidvinkelobjektivet med mig och inget tele.
*Blankt*
Plötsligt befinner jag mig på vad jag tror är högskolans nollning. Folk gör mat, grillar konserver (?) osv.
Tror det händer mycket här som jag har glömt.
*Blankt*
Facebook buggar sig.
*Blankt*
Jag befinner mig i nåt sorts fps, liknande Doom. En stor blek zombie/alien är påväg emot mig. Jag skjuter mot den med ett par rejäla puffror, men de buggar så jag tvingas byta vapen till 2 små pistoler. Jag backar snabbt och skjuter skott efter skott på monstret. Tillslut slår jag till den jäveln i ansiktet och han dör. Sekunden senare kommer ett litet snabbt monster springande mot mig. Börjar skjuta på den och dess mun öppnas plötsligt extremt stort, jättesnabbt, för att sedan stängas igen. Jag tänker att "Fuck! Det där är ju ingen fleshling, det är en flashling". Sedan ringde klockan ^^

Permalänk
Medlem

Jag drömmer ofta att jag faller. Känns oroväckande verkligt.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Jag hade en knepig dröm för nån natt sedan. Minns den relativt bra. Annars brukar jag aldrig komma ihåg drömmarna. Beror ju på när man vaknar om man kommer ihåg de eller inte. Hursomhelst, såhär gick det till:

Jag och resten av min familj (föräldrar och syskon) skulle åka till nån guds-tjänst. Varför vi skulle dit vet jag inte då vi aldrig gjort det. När vi kommit fram och gått in och satt oss så kom en annan familj som vi känner. Pappan i den familjen går fram till podiet och vill hålla ett tal. Han börjar tala och säger enormt kränkande saker för den där kyrkans tro. Tillslut så går han av podiet och han och hans familj åker därifrån i rask takt. Eftersom vi känner den här familjen rätt bra så tyckte vi att han hade precis rätt i det han sa. Så vi börjar få en olustig känsla av att det kan utbrista rejält med bråk i den där kyrkan, för prästerna där verkar väldigt uppretade och ser nästan mordiska ut..

Efter att vi suttit där i nån minut så bestämmer vi oss för att sticka därifrån. Vi skyndar oss ut till bilen, men jag stannar kvar eftersom jag inte kan hitta min jacka. Jag letar och letar och hör hur nån bakom mig laddar en hagelbössa. Tillslut springer jag ut iaf och struntar i jackan. När jag kommer till bilen och ska hoppa in så frågar jag mamma om de vet vart jackan min är. Hon tar då fram den och säger att de tog med sig den ut. Jag blev så lycklig att jag bara skrek.

Efter att ha dragit på mig jackan igen sätter jag mig i bilen. Vi börjar rulla mot utgången. Av nån anledning så var kyrkan byggd på en kulle, så vägen därifrån var nerför kullen, men längst ner fanns en stor mur med en stor metallgrind. När vi nått halvvägs nerför backen ser vi 2 arga präster står med gevär på varsin sida om den där grinden och siktar mot oss. Så vi backar tillbaka en bit uppför backen igen. Då får jag en bra idé. (tyckte jag själv i drömmen iaf) Eftersom jag och lillbrorsan spelat mycket Quake 3, Counter Strike etc, så bestämmer vi oss (jag och brorsan) att vi ska köra den hårda stilen för att ta oss ut därifrån. Så jag ber pappa köra bilen så nära grinden som möjligt utan att bli beskjuten.

Innan han hade kört iväg bilen så hade jag och brorsan hoppat ut redan. Jag smög upp bakom en präst (många präster på det här stället...) som stod vid nåt uthus utanför kyrkan. Tror det var nåt sånt här hus där de har lite trädgårdsredskap för kyrkogården.. Jag vrider iaf nacken av prästen och tar hans gevär. Sedan gömmer jag mig bakom det där uthuset då jag hör en till präst kommer springande från själva kyrkan. Jag skjuter han i ryggen och tar hans gevär och ger till lillbrorsan. Sedan ber jag brorsan att springa runt på höger sidan om gården så vi kan göra en flank-manöver på vakterna vid grinden. Väl framme så skjuter vi en varsin vakt och ropar på pappa att han ska köra fram bilen. Vi öppnar grinden och hör då en massa skott komma mot oss från kyrkan. Jag ber pappa flytta sig från förarsätet så jag själv får köra då jag alltid tycker han kör så mesigt och inte törs gasa på. Så jag börjar köra iväg och det spricker rutor överallt på bilen. Tillslut lyckas vi dock undkomma utan att nån blev skadad, och sen vaknar jag utvilad och hur lugn som helst.

Finns många andra drömmar oxå, men det tar tid att skriva ner de, så det får bli framöver. Hoppas ni orkade läsa igenom allt. Blev visst lite längre än jag trodde. hehe.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Jag drömde ingenting i natt som jag minns, men i många många år har jag drömt att jag blir förlamad, när jag går på något övergångsställe, efter rulltrappor och i skolan :S

Lite orolig är man då jag brukar få rätt många fullträffar (och inga fel) om sådant som skall hända, jag brukar berätta för dom här hemma vad jag drömmer så dom inte kan säga "det säger du bara" som förr när man var yngre. Många gånger har dom blivit förvånade då jag på morgonen sagt vem som kommer eller vad som händer, ofta händer det samma dag eller några dagar efteråt men ibland längre. Ofta är det saker som gamla släktingar som inte besökt oss på evigheter som kommer, eller att jag sitter framför ett bord med fika hos någon efter att blivit hämtad hemifrån och att dom vart och ätit i närmaste kiosken precis innan. Tokigt nog så ser jag det inte alltid ur mina egna ögon... Fungerar heller inge vidare att drömma när man är stressad eller pluggar, måste vara lugnt & skönt...

Hur eller om det fungerar? Ingen aning men det stämmer iaf, ni får tolka om det är tur eller icke.
Har alltid tyckt sådana grejer vart lite kul, när jag var väldigt liten lyckades jag gissa rätt kort på tv, samt hjärter dam i kortlekar etc, men någon tur ska man ha, right? Samt dessa drömmar så klart. Brukar också känna till platser, tex ute i skogen eller vid vägar vart jag aldrig har vart. Kanske finns något i luften som kan snappas upp, radiovågor eller liknande, eller kanske att vi inte lever i nuet utan att det finns en delay av nån sort bara att vi uppfattar det som nu, eller så är det bara tur...

Permalänk
Medlem

Drömde att jag hade ett bröd kvar i skafferiet så jag hade något att äta till frukost på jobbet.
Naturligtvis så hade jag inte det när jag vaknade så det fick bli en sväng om macken på morgonen :D.

Permalänk
Medlem

Att jag var på jobbet och kämpade.. Hade problem igår med att få fram förstabit i en maskin jag jobbade med.

Gött å vara ledig idag så jag kan slappna av och tänka på annat.

Visa signatur

BAAH

Permalänk

Drömde att jag sov över hos en vacker flicka och på något vänster så hade nog typ sin säng i köket på diskbänken.. wierd var det iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Drömde att en polare hade lagat min bil, men när jag kom ut på parkeringen så startade den inte

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Kollat för mycket på anime. Jag drömde att jag var en mahou shoujo, fast i helt vardagliga situationer -.-
Läskigt hur naturligt polarna tog att man var en tjej

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Vi män brukar skämta om ett de hör hemma i köket. Men där gick nog gränsen :).

Haha.. mjo. jag tyckte det var rätt sött ändå. trokigt nog var det ju inte sant när man vaknade upp ensam

Drömde förövrigt om E10 inatt tror jag vilket jävla skit det var att det luktade illa som spya och såg ut som någon partydrinkt typ och att gräsklipparen gick illa som fan med det

Undra vad man går på egentligen..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Att jag satte på en porrstjärna, vet inte vem det var men stora bröst och brunnet.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Inatt hade jag en kakafoni av konstiga drömmar. Jag drömde att en polare och jag skulle köpa kebabtallrik men det var kallt så han gick hem. Jag drömde att en tjej på jobbet hade gjort slut med sin pojkvän och skulle ringa mig, och av nån anledning så jobbade hon på en goth-klubb och var ledsen och bitter?
Men konstigast av alla drömmarna var ändå denna: Ett motorcykelrace av något slag pågår. Racet är på en bana och i drömmen följer jag det hela på teve. Motorcyklarna är inte vanliga motorcyklar utn typ sidvagnar fast med bara en förare på. väldigt låga och slimmade. Racet pågår ett tag och en av förarna närmar sig sakta en annan förare under ett par varv. Till slut kommer han så pass när aatt han kan hoppa upp på en annan förares rygg och börjar....analpenetrera denne! Detta pågår under några varv under höga hejarop från kommentatorerna och kamerorna zoomar in på vad som händer, väldigt väldigt noga. Den stackars föraren som blir analpenetrerad försöker desperat skaka av sig sin agitator.
Så, vad tror ni, för mycket porr och MC?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sjukt bara. Gick och drog en palltruck genom en massa folkmassor. Till slut så hade man fått in rutinen så det gick fort som fan :).

Sen så hände något av det som brukar vara jobbigast.
Man behöver gå på toaletten.

Och då:

-Går det ej att låsa.
-Inget lyse.
-Det finns klara fönsterrutor inne på toaletten med gardiner som bara täcker hälften.
-Toaletten kan vara mitt ute på golvet i t.ex ett köpcenter med endast korta murar som väggar.
-Oerhört skitigt.
-Miljön skiftar när man går in på toalettavdelningen t.ex att det övergår från en fin restaurang till Doom 3 toalettmiljö.

Permalänk
Medlem

Har väll inte drömt något "anmärkningsvärt" på länge men drar upp ett par konstiga drömmar mest för att dela med mig och skriva av mig lite

Drömmer till och från att jag bryter ena lårbenet och vaknar av att det gör ont men sen när man vaknar e allt bra igen, borde ha med att jag bröt detta för 4 år sedan och det är alltid samma scenario.

Har även haft en hel del deja vu liknande drömmar dvs drömmer om en sak sedan händer samma sak när man är vaken, inte dagen efter men runt 1-4 veckor senare men det nedanför är det jag minns bäst.

Drömde att jag är på ett ställe och jobbar och pratar med diverse personer som jag aldrig träffat eller sett, sen 2-3 månader senare får man jobb på det stället och då vet man redan namnen på dom man pratade med i drömmen. Detta har iofs hänt 2 ggr både om förra arbetsplatsen och nuvarande.

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haaken:

Har väll inte drömt något "anmärkningsvärt" på länge men drar upp ett par konstiga drömmar mest för att dela med mig och skriva av mig lite

Drömmer till och från att jag bryter ena lårbenet och vaknar av att det gör ont men sen när man vaknar e allt bra igen, borde ha med att jag bröt detta för 4 år sedan och det är alltid samma scenario.

Har även haft en hel del deja vu liknande drömmar dvs drömmer om en sak sedan händer samma sak när man är vaken, inte dagen efter men runt 1-4 veckor senare men det nedanför är det jag minns bäst.

Drömde att jag är på ett ställe och jobbar och pratar med diverse personer som jag aldrig träffat eller sett, sen 2-3 månader senare får man jobb på det stället och då vet man redan namnen på dom man pratade med i drömmen. Detta har iofs hänt 2 ggr både om förra arbetsplatsen och nuvarande.

Jag har haft liknande
Mest om skitgrejer, men ändå.

Permalänk

Haha inatt, helt sonica kommer farsan och säger vi ska börja sälja ved, och då börjar jag grina och säger att jag inte vill jobba. haha fan den sjukaste drömmen på länge

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vet inte hur konstig den här är men iaf..

Min lärare från grundskolan (som f.ö flyttat uppåt i landet) träffade jag och en polare på.. I början var jag på skolan, 5 minuter senare är jag i solna med en polare (vi gick i samma grundskoleklass) och vi ska käka lunch men då lunchstället inte finns nå mer då det blivit söndersprängt bestämde vi för att ta bussen till typ malmö eller nåt, så vi hoppar på nån random buss, träffar på lärarern igen och vi alla börjar gulla å skratta som fan, helt plötsligt är vi framme i gta iv.. (där man sparar första gången)

Där vaknar jag.. som tur var.

Permalänk
Medlem

Drömde skitkonstigt. Skulle duscha efter gymnastiken. Det var bara det att duscharna var direkt uppe på översta läktaren. Och när man väl duschade så kom det in en massa folk.

Sen plötsligt mitt i allt så hittade man en BigMac samt en påse pommes med dricka på en läktare som man bara började äta. Men när man väl skulle dricka läsken så dök det upp en barbershop-grupp som konstant sjöng: ''Ska du inte dricka COCO till colan, COCO till colan, COCO till colan, lalalalala''. :).
Skitjobbigt, tur man vaknade.

Permalänk
Medlem

drömde men "vaknade"(sanndröm eller vad det heter) i drömmen. kände att jag inte ville sova längre så jag funderade på om jag skulle hoppa ut genom en ruta i drömmen men tänkte: tänk omd et INTE är en dröm. men jag bestämde mig för att skaka på mig istället och det fungerade. vet inte riktigt vad drömmen handlade om men jag var i ett fint hus iallafall.

hade en riktigt jobbig dröm för ett tag sen, jag grät i sömnen helt sjukt. drömde att jag var med i idol men blev arg på min "tränare" för jag inte fick gå på toaletten innan jag skulle sjunga så jag gick hem, på vägen möter jag en kompis och han undrar om vi ska hem till hans morsa som jag aldrig träffat(inte ens på riktigt). väl där så möter vi massa poliser och det visar sig att hans syster blivit skjuten och dött. det var så otroligt hemskt hela grejen. vet inte varför jag gick in. kände att jag inte skulle vara där så jag beklagade sorgen men hittade inte utgången. välte ett glas och hans mor kom och berättade hur allt kändes så overkligt medan hon plockade upp glasplittret. allt kändes så verkligt, inga konstiga konversationer eller så. va riktigt hemskt. önskar jag vaknat tidigare...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna drömma varje natt, tycker det är skit kul att drömma för då kan man göra vad man vill i den.
Det enda som jag tycker är lite episkt det är att när jag väl drömmer så vet jag om efter ett litet tag att jag bara drömmer.

Permalänk
Medlem

Här om natten drömde jag en fantastisk dröm, mindes allt när jag vaknade, alla detaljer i fullo.

Here goes

Jag och ett gäng vänner (min sambo inkluderad) bodde i en lagerlokal inne i en stad som såg ut som den var krigshärjad sedan en längre tid tillbaka. Inne i vår lagerlokal fanns det rinnande vatten och en dieselgenerator som gick hela tiden, behövde inte fylla på bränsle till den någon gång under drömmen.

Det fanns 3 ingångar till vår lagerlokal. En stor port (som f.ö. var ca 3 meter tjock i solitt stål) med en gångdörr som zick-zackade genom porten. En utgång på det övre planet och sedan en bakdörr.

Varje natt var flera av oss tvungna att springa ut i staden för att samla ihop olika saker som vi kunde tänkas behöva för att överleva vårt dagliga liv i lokalen, men det fanns ett problem. Staden var nämligen befolkad av robotiserade zombiesar som var elaka som fan och de ville naturligtvis döda oss människor som fortfarande fanns kvar.

Vi sprang alltid ut i par för att underlätta ev. möten med zombiesarna, vilket var smart för de var massvis av dem utanför. När turen kom till mig för att springa ut i staden (jag skulle leta efter m8 bultar) som mötte jag och min kompanjon på 10 st zombiesar som vi var tvungna att nedkämpa, vilket gick alldeles utmärkt, men under allt tumult så kom vi ifrån varandra och jag fann mig springa i ett stort, ja kalla det ghetto med kilometerhöga tegelbyggnader. Byggda i någon form av labyrint.

Till råga på allt var jag jagad av en gigantisk blomma som jagade mig med sina rankor, som längst fram öppnade sig och ut kom det ormhuvuden med huggtänder i stål ( )

Jag lyckades ta mig ifrån blomman, även om det var nära ett par gånger och när jag var tillbaka i lagerlokalen så hade de andra kommit överens om att vi skulle infiltrera ett skitstort kryssningsfartyg som svävade över staden. Inne i fartyget fanns resterande del av mänskligheten i denna del av världen.

När väl skeppet var nära vår lokal (ca 500 meter upp i luften) så kastade vi alla upp våra änterhakar upp på fartygets däck och vi klättrade upp.
Väl uppe på båten så klädde vi ut oss för att smälta in bland de andra på båten. Vårt uppdrag var att komma in i konferensrummet där presidenten och kaptenen och alla andra av rang befann sig för att sedan få dem att låta oss vara på båten för evigt.

Min förklädnad bestod av en doktorsrock med två stycken namnskyltar. Den ena var grön till färgen och på den stod det att jag var en doktor, vilket alla som såg den trodde på. Den andra var svart och på den stod det att jag var en hemlig agent. Lite motsägelsefullt, men ok. Det var en dröm.

När vi alla sprang runt där uppe på båten kom jag på den briljanta idén att förråda alla mina vänner, så jag gick till skeppets kapten, som f.ö. var hon som spelade mamman i filmen "Ensam hemma" och berättade att alla mina kompisar satt inne i ett rör som ledde ånga.

Men innan jag fick chansen att visa vilket rör de befann sig i blev jag tvungen att gå till sjukhuset, jag var trots allt doktor, för att assistera med en patient som hade fått svart färg på armen och hade otroliga smärtor av detta. Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra men jag lyckades hjälpa mannen och han blev jätteglad.

Efter detta gick jag och kaptenen till det rum där röret befann sig och när vi var där slog jag på ångan i röret, utan att det var någon inne i röret, för det var inte mer än två decimeter i diameter, men alla var övertygade om att jag hade räddat skeppet från angreppet, som var mina vänner. Detta ledde till att jag fick komma in i konferensrummet där alla viktiga personer befann sig och lagom när jag satte mig ner i stolen så vaknade jag.

Saken hör till det hela att jag mindes verkligen ALLA detaljer från drömmen när jag vaknade. Allt från hur väggarna i lagerlokalen såg ut, till hur det luktade när jag blev jagad av blomman till hur ont mannen med färgen hade.

Det var den hittills mest "levande" dröm jag upplevt och jag önskar att jag får många liknande drömmar i min framtid. Det bästa som finns

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Drömde om att jag var på en utflykt i jungel med hela min familj och någon konstig snubbe som kunde väggen till ställe som vi skulle besöka. Det vissade sig att väggen var i själva verket gjort av massor med kilometer långa trägrenar som elefanter använde för att ta sig genom jungeln. Nodarna där grenarna möttes var farligast även med tanke på att dom var tunnast så elefanter inte skulle klara av att ta sig dit på riktigt
Hastigheten med vilken vi förflyttade oss ökade hela tiden och plötsligt befann vi oss under en bro gjort av järn vilken var en ganska lätt föremål att lokalisera när vi skulle anropa på helicopter men det verkade som att resten av familj inte var överens om det verkligen var en bro eller 2 fiskburkar
Eftersom jag inte höll med dom så skickades jag till lägger för olydiga ungdomar där någon redan har förberret sig för att fly därifrån genom att stjäla massor med cyklar och ställa dom untanför ingången på en stor hög. Så jag tog en cykel och cyklade dom där 300 km sträcka till min hemstad som vissade sig ligga på andra sidan av det område där lägret befann sig på men när jag kom hem så hade redan föreståndarna för lägger ringt mina föräldrar och jag var redan på vägg tillbaka då jag förstod att dom bara ville hjälpa mig genom att vissa hur dålig och värdelös människa jag var
I lägret mötte jag en 230 cm långa människa som tvingade mig att spela basket -_-

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

När jag äntligen kom i håg min dröm så drömde jag om dykarklockor. Ägde mig själv.

Permalänk
Medlem

Drömmer ni med sådana som känns rikigt jäkla verkliga? Dock så kommer de inte så ofta för mig....
Tex att man träffar en Tjej/kvinna som är perfekt för en, man blir otroligt kär och det kvittrar i magen och känslorna flödar. Man blir otroiligt lycklig... men allt har sitt slut.
Jag blir så förbannat besviken när jag vaknar upp så jag måste sörja ett tag efter.