Vilken är den bästa Razer musen + största razer musen ?

Permalänk
Avstängd

Vilken är den bästa Razer musen + största razer musen ?

Hej! vilken är den bästa Razer musen för FPS spel som black OPS,Crysis och annat liknande spel ? och som inte är liten för jag har lite långa fingrar ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Deathadder bäst, största boomslang :D:D

Permalänk
Medlem

Mamba, dock dyrast

Permalänk
Medlem

Alla är bra på sitt sätt.. olika form, storlek, ,dpi, osv osv

(några är sämre, typ... krait:P )

MvH

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Är inte Diamondback 3G ganska bra? Fast den kanske är lite liten

Permalänk
Inaktiv

Deathadder eller Mamba, dock har jag bara ägt dom två + Copperhead. Men jag är mest nöjd med min Deathadder. (:

Permalänk

Jag tycker Razer Imperator är perfekt får sånt å SC2 osv. Föredrar den formen när det gäller spel mus typ som Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit ett troget Razer fan i många år (Razer Diamondback, Copperhead, Deathadder etc.) kan jag konstatera att deras möss suger jämfört med t.ex. QPAD 5K. Sen ska man inte tala om kvalitén, enkelt sagt - den suger!

Men den skönaste Razern jag har haft är utan tvekan Deathadder, men bäst? Det är ju väldigt subjektivt och upp till var och en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Efter att ha varit ett troget Razer fan i många år (Razer Diamondback, Copperhead, Deathadder etc.) kan jag konstatera att deras möss suger jämfört med t.ex. QPAD 5K. Sen ska man inte tala om kvalitén, enkelt sagt - den suger!

Men den skönaste Razern jag har haft är utan tvekan Deathadder, men bäst? Det är ju väldigt subjektivt och upp till var och en!

du skulle ju kunna tala om vilken du tycker är bäst i alla fall, det är ju lika subjektivt som att tala om vilken man tycker är skönast.

själv har man bara kört en deathadder , så den blir automagiskt bäst i mitt fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Efter att ha varit ett troget Razer fan i många år (Razer Diamondback, Copperhead, Deathadder etc.) kan jag konstatera att deras möss suger jämfört med t.ex. QPAD 5K. Sen ska man inte tala om kvalitén, enkelt sagt - den suger!

Men den skönaste Razern jag har haft är utan tvekan Deathadder, men bäst? Det är ju väldigt subjektivt och upp till var och en!

Måst hålla med om kvalitén lite, är också razerfan. dock stör jag mig hårt på att lycosa tangentbordet tar 5 minuter för att starta så man hinner inte komma in i bioset fören man är i windows.. så jag måst plugga i ett logitech crap tangentbord för att komma till bios.. jääävligt störande.. och med min gamla diamondback så den börja dubbelklicka efter ett års game:ande.. nu har jag copperhead dock.. bara väntar på att den ska börja jävlas.. vet inte riktigt jag gillar ju razers produkter, snygga och inriktade för gamers, men i vissa fall så betalar man nog lite för mycket för det estetiska och det verkar inte som dom satsar så hårt på kvalitén faktiskt.. lite synd. kommer nog fortsätta använda dem dock, tills något jävlas ordentligt.

*edit

Om du ska köpa så köp de nyare produkterna isf, kanske de är av bättre kvalité..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Inte kvalite? Jag tycker Razer utstrålar kvalite.. så länge man inte misshandlar produkterna så håller dem ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

du skulle ju kunna tala om vilken du tycker är bäst i alla fall, det är ju lika subjektivt som att tala om vilken man tycker är skönast.

själv har man bara kört en deathadder , så den blir automagiskt bäst i mitt fall.

I sådana fall kan väl du tala om vad som gör en mus bäst? I mitt tycke väljer man mus efter passform och kvalité.

Skrivet av Intrepidus:

Inte kvalite? Jag tycker Razer utstrålar kvalite.. så länge man inte misshandlar produkterna så håller dem ju.

Hittar tyvärr ingen källa på detta men har för mig att maxfps har flest garantiärenden på just Razer av alla sina märken.

Misshandlar?! På copperhead var det mouse1 som alltid balade ur efter någon månad eller så, inte som så att jag kastar musen i väggen eller vad du menar med misshandla....

Permalänk

Har kört Diamondback och Copperhead i typ 2-3 år nu, sköna möss båda två, ingen av dom har strulat för mig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Inte kvalite? Jag tycker Razer utstrålar kvalite.. så länge man inte misshandlar produkterna så håller dem ju.

Nej det gör dom inte...

Permalänk
Medlem

Mitt lycosa mirror och min Diamondback håller då fint och fungerar bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

I sådana fall kan väl du tala om vad som gör en mus bäst? I mitt tycke väljer man mus efter passform och kvalité.

Hittar tyvärr ingen källa på detta men har för mig att maxfps har flest garantiärenden på just Razer av alla sina märken.

Misshandlar?! På copperhead var det mouse1 som alltid balade ur efter någon månad eller så, inte som så att jag kastar musen i väggen eller vad du menar med misshandla....

mjo personligen så betygsätter jag nog musen på hur bra den klarar av de uppgifter den är ämnad för , samt kvalitet och komfort, tycker frågan är lika personlig som frågan om vilken mus som är bekvämast , och därför tyckte jag att om man kunde ge ett svar på det ena så borde man kunna ge ett svar på det andra.
därav mitt förra inlägg.

angående maxfps returärenden , var det störst antal trasiga möss , eller var det störst andel trasiga möss per mus såld?

ja menar , säljer man 1 miljon möss av ett märke så är det ju ok om 10 st går sönder , gent emot om 5 går sönder av 100 tusen sålda.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Jag funderar på razer mamba för den ska va väldigt bra på FPS spel vad jag får läsa på kund recensioner på INET. Vad tycker ni om den ? Mvh.

behövde ändra
Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Jag funderar på razer mamba för den ska va väldigt bra på FPS spel vad jag får läsa på kund recensioner på INET. Vad tycker ni om den ? Mvh.

den är ju trådlös, går bort direkt!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Naga är liten, iallafall jämfört med Deathadder!

Permalänk
Avstängd

Nej man kan köra den både med sladd som utan sladd.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Deathadder, ingen tvekan.

Permalänk
Avstängd

Deathadder suger skit jag har haft den innan min ACE EDGE T2 som jag har nu.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Förklara gärna hur den suger, då DA är tekniskt bättre än skit som mamba.
Sen att den inte passar din toalocks näve är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Deathadder suger skit jag har haft den innan min ACE EDGE T2 som jag har nu.

Varför ska du byta då?

Permalänk
Avstängd

Jag vill kunna lägga hela näven på musen och det kan man inte med deathadder för då har man två av fingrarna på höger sida utanför.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

För att jag vill inte få handsvett varje gång jag sitter med denna ACE musen. Razer mössen har ett annat matrial på musen som gör att man inte får den lika mycket handsvetten.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser komiken i att op nickar DeathAdder ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Jag vill kunna lägga hela näven på musen och det kan man inte med deathadder för då har man två av fingrarna på höger sida utanför.

det är pecis så jag håller min deathadder , två fingrar som ligger på höger sida av musen , tror inte man behöver ha speciellt stora händer för att det ska se ut så .
det är absolut inte meningen att man ska ha alla 4 fingrar på ovansidan av musen, i alla fall när det gäller deathaddern.

har du fingrar på sidorna , tummen och lillfingret t.ex , så får du ganska mycket mer kontroll över sidorörelserna , än om du skulle ha alla fingrar ovanpå musen.

sen så är det givetvis tråkigt om man inte gillar att hålla musen så , bara att leta vidare i så fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har du provat icke-T2 modellen av acen då? Är något gummiliknande material likt razer mössen.

Permalänk
Avstängd

Dom är precis samma båda två fast denna T2 jag har nu är bättre har jag hört. På ace edge mössen så kan man lägga två fingrar på högra sidi skalet vilket är grymt skönt så jag ska väll vara nöjd med denna om jag tänker efter. visslande ljudet verkar ju också ha gått bort nu på vänstra mus knappen också satt

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|