Permalänk
Skrivet av n0m0ney:

Väldigt intressant, tråkigt nog så har jag haft väldigt dåliga erfarenheter av LG, så jag kommer nog aldrig köpa en igen.

Men processorn verkar väldigt intressant, hoppas att Samsung/HTC hoppar på tåget och kör på denna processorn i någon modell.

Mvh Daniel

vänta tills om samsung galaxy s2 släpps med en lika snabb processor på 2 ghz samt 1080 p filmning mm;) längtar få köpa en sån om allt det nu stämmer vill säga.

mvh adam

Permalänk
Medlem

Processor på 2 ghz
Nja
Dock en dualcore som säkert tuggar i 1 ghz är samsung på G med

Permalänk
Medlem

Ryktena är dock att samsungs nya ska ha 4.3 respektive 4,5" skärmar. I mitt tycke aningen för stora för mobil. 4" är perfekt.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk

Fan nu blev jag sugen är lite trött på min satio, LG´n verkar ju betydligt snabbare på surf med, undrar när dom tänker börja sälja den, borde väl va rätt snart?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Fan nu blev jag sugen är lite trött på min satio, LG´n verkar ju betydligt snabbare på surf med, undrar när dom tänker börja sälja den, borde väl va rätt snart?

Första leveransdatumet var 13e januari, fortfarande inte i lager i någon butik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Tror du :D, återstår att se hur bra Samsungs egna chip blir. Du vet inte ungefär när det ska släppas?

Börjar rycka i fingrarna efter en ny mobil ;D.

Någon som hört något om Samsung Galaxy S2 i9200?

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2010/07/Samsung-G...

Specsen verkar ju lite för bra för att vara sanna.

*4.3" 1280*720 Super AMOLED med 340ppi
*2GHz CPU
*1GB RAM
*4GB ROM
*32GB internt minne
*Plats för 32GB minneskort
*1080p videoinspelning
*Accelerometer
*Gyroskop
*A-GPS
*Bluetooth 3.0
*Wifi B/G/N
*Android 2.3 Gingerbread

Undrar vilket batteri de planerat att driva den med.

Vart har du källan till detta? En 2GHz dual core i en mobiltelefon? Nja, tvekar på det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiLp93:

Vart har du källan till detta? En 2GHz dual core i en mobiltelefon? Nja, tvekar på det..

Vem har sagt något om Dual-Core?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vem har sagt något om Dual-Core?

LG.
Det är en dualcore 1GHz processor.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

LG.
Det är en dualcore 1GHz processor.

Vad gaggar du om egentligen? Detta handlar om Samsungs kommande(?) modell!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiLp93:

Vart har du källan till detta? En 2GHz dual core i en mobiltelefon? Nja, tvekar på det..

Det var faktiskt flera källor, dock var det rykten från 5-6st mobilsidor. Dem officiella specsen ska tydligen vara en Dual-core 1.2GHz och en 1024x600 Super AMOLED-skärm, har för mig att jag skrev det i någon post efteråt.

Samsung presenterar mobilen den 13e februari i Barcelona, så det återstår att se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wham:

Vad gaggar du om egentligen? Detta handlar om Samsungs kommande(?) modell!

Samsung S2 är också en dual core, 2 x 1GHz. Dessutom verkar Eldar Murtazin på mobile review veta att den är på 4,5" Super Amoled.

Lite väl stor, nästan surfplattestor.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vad gaggar du om egentligen? Detta handlar om Samsungs kommande(?) modell!

Har inte läst hela tråden och antog att det handlade om LG's nya modell eftersom tråden heter lg optumus 2x

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Har inte läst hela tråden och antog att det handlade om LG's nya modell eftersom tråden heter lg optumus 2x

Dock var ju mitt inlägg citerat några kommenterar upp, där alla ryktade specs för Galaxy S2 stod.

Permalänk

Ja tråden handlar om LG optimus 2x allt annat är off topic, så var inte dryga emot varandra nu, och enligt komplett så kommer den 21 feb preliminärt väntar spännt på den

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Få se hur denna lur presterar. Har en rootad wildfire nu. Får se om man uppgraderar sig till denna eller inväntar fler modeller av dual core

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Ja tråden handlar om LG optimus 2x allt annat är off topic, så var inte dryga emot varandra nu, och enligt komplett så kommer den 21 feb preliminärt väntar spännt på den

Dustin och CDon hade den prelimininärt den 13e januari från början ;D. Skulle vara kul att veta vad som fördröjer den.

Permalänk
Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Den definitva reviewen för dem som pallar läsa:
http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra...
Kul att den har så bra prestanda som man hade kunnat gissa, inte minst på vad gäller web och flash. Ännu roligare att batteritiden fortfarande är OK.

Permalänk

2 till recensioner

phonearena
http://www.phonearena.com/reviews/LG-Optimus-2X-Review_id2652

gsmarena
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x-review-564.php

Får riktigt bra betyg tycker jag..
Helt klart en intressant lur.

Permalänk
Medlem

Blir dock sågad på mjukvaran av många

Permalänk

Nja...Många vet ja väl inte .....Men är man orolig så är de ju bara vänta tills det kommer tester på färdiga ex..

Så här är de ju alltid när de testar telefoner som inte är färdiga

edit

De kör ju inte en LG med färdig mjukvara ..

Ingen ide att ens bry sig om buggar på en telefon som inte är färdig

Again, the build of the software on the 2X we tested isn’t final and will definitely change before launch in the US. Nor is this the same software running on the 2X already for sale in South Korea. We pinged NVIDIA and LG about the aformentioned instability issues, NVIDIA confirmed that they saw the same stability issues, but LG told us they haven’t seen or are aware of any crashing or instability.

edit
Kan ju vara därför vissa som testar den inte klagat..De kör en mer färdig version

Permalänk

Komplett - Tillgänglighet: Inte i lager. 90 st. 3.mar.2011 (Preliminärt)
Dustinhome - Beräknad leverans 2011-03-28

tråkigt när det inte händer nått

Permalänk

Rätt illa för LG att dom inte får ut telefonen tidigare, utannonseringen av Galaxy S2 kommer nog innebära att de förlorar en massa potentiella köpare då den känns bättre på allt (förutom Tegra 2). Sen är det just en LG också ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

CDON har release till veckan, dock i begränsad upplaga till en början. Mailade och frågade dom i förrgår.

Så har lagt in en bokning där. Hoppas man får den till veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lag00n:

CDON har release till veckan, dock i begränsad upplaga till en början. Mailade och frågade dom i förrgår.

Så har lagt in en bokning där. Hoppas man får den till veckan!

Vore intressant att veta var dom får dom lurarna ifrån med tanke på att de flesta (inkl. LG) tror på v.9

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Rätt illa för LG att dom inte får ut telefonen tidigare, utannonseringen av Galaxy S2 kommer nog innebära att de förlorar en massa potentiella köpare då den känns bättre på allt (förutom Tegra 2). Sen är det just en LG också ...

Förutom att Samsungen är stor som ett hus och säkert 1000 spänn dyrare. Är mer sugen på Samsungen men frågan är om jag inte kommer tycka den är för stor och dyr..

Permalänk
Skrivet av PalleKuling:

Förutom att Samsungen är stor som ett hus och säkert 1000 spänn dyrare. Är mer sugen på Samsungen men frågan är om jag inte kommer tycka den är för stor och dyr..

Är exakt lika stor som DHD som inte är för stor alls i mitt tycke utan snarare alldeles lagom.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:
Skrivet av Lag00n:

CDON har release till veckan, dock i begränsad upplaga till en början. Mailade och frågade dom i förrgår.

Så har lagt in en bokning där. Hoppas man får den till veckan!

Vore intressant att veta var dom får dom lurarna ifrån med tanke på att de flesta (inkl. LG) tror på v.9

Nu är ju veckan nästan slut så någon smyglansering verkar det inte bli hos CDON.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Är exakt lika stor som DHD som inte är för stor alls i mitt tycke utan snarare alldeles lagom.

Nix Samsungen är faktiskt längre än Desire HD. Inte så stor skillnad kanske men hade föredragit den med 4 tums skärm och snäppet mindre mått. Det som lockar förutom SAmoled plus skärmen så är det att samsung lovat att uppdatera den till android 3.0(eller vad nu nästa uppdatering kommer heta). Medans LG'n har 2,2 och kommer få 2.3 men antagligen inte mer än så.