Netgear: "Microsoft är game over"

Permalänk
Melding Plague

Netgear: "Microsoft är game over"

Netgears vd har inga höga tankar om varken Microsoft eller Apple. Istället anser han att Windows Phone 7 är döfött och att det enda som hindrar Adobe Flash på Ios är Steve Jobs ego.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Bara jag som missat vad Netgear har för gemensam nämnare med telefonbranschen?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Bara jag som missat vad Netgear har för gemensam nämnare med telefonbranschen?

Haha, precis vad jag tänkte

Permalänk

Vad är det här för nyhet att rapportera om?

Bara någon som känner sig riktigt marginaliserad kan uttrycka sig sådär. OK att ge sig på största jättarna, men det här var ju helt osakligt.

Det nätverkskort från Netgear jag köpt fick jag snabbt skrota, det var rena skämtet.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Inte nog med att flash fattas så saknar hela världen J2SE på samtliga mobiler och ARM surfplattor (räknar inte de halvtfungerande linuxportsen för ARM eftersom dem fattas fungerande plugins och dem inte är optimerade för ARM).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Flash finns inte på iOS p.g.a säkerhetsrisker. Tyvärr är flash så stort att det inte går att ändra standard över en natt.

Annars förstår jag inte vad han har med saken att göra. Ska Netgear börjar tillverka lurar eller?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Inte nog med att flash fattas så saknar hela världen J2SE på samtliga mobiler och ARM surfplattor (räknar inte de halvtfungerande linuxportsen för ARM eftersom dem fattas fungerande plugins och dem inte är optimerade för ARM).

va? varför skulle man ha vanliga tråkiga java på sin smartphone?

Permalänk
Medlem

Lite konstigt uttalande detta va.
Har netgear något med mobiler att göra eller va det bara hanns egna små tankar han la ut på bordet?
Väldigt fånigt uttalande tycker jag och en ganska fånig nyhet också om jag skall vara ärlig.
Tyvärr lite kvällsposten standard på den

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vilken tomte.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

Hah!
Vilka uttalanden!
Å vilken klädstil!
Vagt rutiga golfbyxor som är uppdragna nästan under armarna.
Det är klass på den killen.

Permalänk
Medlem

Är Netgear nära döden? Iaf verkar de ha en desperat VD som hellre uttalar sig om mobilbranschen än sin egen bransch.

Permalänk
Medlem

Tycker inte direkt han har fel.
Sedan så sitter det nog en och annan krets från Realtek i lurar med, dom är rätt stora kretstillverkare.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Rätt företag att klaga... Har haft flera produkter från Netgear, och har aldrig varit så missnöjd.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

mm, väldigt opassande av just honom att klaga, sen vill jag tyvärr ge en känga till sweclockers för jag tycker att detta är ingen riktig nyhet, detta är irrelevant skvaller och det hör hemma i kvällspressen!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Är sweclockers säkra på att Patrick Lo inte är VD för Whine UR' US??

Permalänk
Medlem

borde inte de istället tänka på att få till sina egna produkter, innan de klagar på andra, som inte ens tävlar på samma marknad
har en netgear router av finare modell, o kan inte påstå att jag tycker den funkar bra

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

mm, väldigt opassande av just honom att klaga, sen vill jag tyvärr ge en känga till sweclockers för jag tycker att detta är ingen riktig nyhet, detta är irrelevant skvaller och det hör hemma i kvällspressen!

Netgear säljer ip-telefoner, för dem som undrade vad de har med saker och ting att göra. Vidare får vem som helst uttrycka sina åsikter om vad som helst.

Att en VD för ett relativt stort och välkänt företag slänger ur sig ngt sånt här är uppseendeväckande, och har verkningar inte kanske direkt på teknik, men på den mer ekonomiska marknaden, där förhållningssätt och handlingar är avgörande för affärer företag emellan. Dessutom påverkar det, direkt och indirekt, aktiemarknaden.

Du kanske tycker att Sweclockers skulle anställa en utomstående person att avgöra alla nyheters värde, baserat på majoritetens kunskap och idéer om nytta?

Du skulle behöva läsa litet irrelevant skvaller i DI. Detta är en riktig nyhet, t.o.m. mer så än "Tt Esports släpper Shock One med surroundljud" eller "Foxconn räknar in 5 miljoner moderkort".

Permalänk
Medlem

Måste hålla med er andra, alla mina Netgear produkter har varit skräp. Använder nu Dlink rakt igenom och bortsett från vissa drivrutiner har det funkat felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

va? varför skulle man ha vanliga tråkiga java på sin smartphone?

hitta.se 3D kartor.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Hah!
Vilka uttalanden!
Å vilken klädstil!
Vagt rutiga golfbyxor som är uppdragna nästan under armarna.
Det är klass på den killen.

Haha, h4rdc0r3!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

va? varför skulle man ha vanliga tråkiga java på sin smartphone?

Håller med, om man ska kunna begära att smartphone OS använder Java så måste det först komma en version som fungerar vettigt på smartphones och som är tillräckligt öppen för att implementeras i samtliga OS.

Permalänk
Medlem

Vilken stisse

Permalänk
Medlem

Tycker allt sånt här är relevant för mina intressen. SWEC börjar bli segläst när det knappt kommer 2-3 uppdateringar om dagen. Håller inte måttet imho

Permalänk
Medlem

Flash finns till iPhone, om man har jailbreakat. Sen att det är buggigt och dåligt optimerat är en annan sak. Men det är allt sant att flash inte är till för portabla enheter.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

I sak har han rätt tycker jag, men som sagt man kan ju undra varför han säger dessa saker istället för att prata om egna produkter. Men de kanske har egna produkter som kör Android?

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Håller med, om man ska kunna begära att smartphone OS använder Java så måste det först komma en version som fungerar vettigt på smartphones och som är tillräckligt öppen för att implementeras i samtliga OS.

bygger inte de flesta program till android på java?

Permalänk
Skrivet av zillio:

Flash finns inte på iOS p.g.a säkerhetsrisker. Tyvärr är flash så stort att det inte går att ändra standard över en natt.

Annars förstår jag inte vad han har med saken att göra. Ska Netgear börjar tillverka lurar eller?

Hört talas om sandbox? Nej jag trodde väl det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

va? varför skulle man ha vanliga tråkiga java på sin smartphone?

JVM! Vet du inte vad det är sök upp det, det öppnar stora möjligheter till platformsoberoende, mycket bra program är skriva i Java och skulle öppna banan för väldigt många programmerare. Vissta java är rätt tungkört men lurarna blir bättre och kan hantera rätt skapliga program nu.

Edit: Finns även mycket bra på webben som använder JVM och kräver plugin i webbläsaren inte enbart J2SE på luren.

Så Java för mängder av program + att java används på ett flertal hemsidor och kan inte köras. Pratar då inte om Java script.

Skrivet av OrbitJ0k3r:

bygger inte de flesta program till android på java?

Vi pratar om JVM.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Håller absolut med till viss del. tror inte heller WP7 har någon större framtid, men däremot tror jag knappast microsoft är ute ur leken. Sen säger han ju det alla tänker, att det är Steve Jobs som flaskhalsar hela utvecklingen inom branschen med det ytterst begränsade IOS. Flash fungerar alldeles utmärkt till mobila enheter, Desire HD är ett utmärkt exempel för detta. Det är nog snarare så att flash inte fungerar så bra för Apples produkter och IOS, med tanke på vissa produkter med bristfällig hårdvara, som Iphone 4.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tehlily:

Netgear säljer ip-telefoner, för dem som undrade vad de har med saker och ting att göra. Vidare får vem som helst uttrycka sina åsikter om vad som helst.

Att en VD för ett relativt stort och välkänt företag slänger ur sig ngt sånt här är uppseendeväckande, och har verkningar inte kanske direkt på teknik, men på den mer ekonomiska marknaden, där förhållningssätt och handlingar är avgörande för affärer företag emellan. Dessutom påverkar det, direkt och indirekt, aktiemarknaden.

Du kanske tycker att Sweclockers skulle anställa en utomstående person att avgöra alla nyheters värde, baserat på majoritetens kunskap och idéer om nytta?

Du skulle behöva läsa litet irrelevant skvaller i DI. Detta är en riktig nyhet, t.o.m. mer så än "Tt Esports släpper Shock One med surroundljud" eller "Foxconn räknar in 5 miljoner moderkort".

Jaaa, vem som helst får uttrycka vad de vill men du kan ju inte kalla det en nyhet direkt! Detta är en mans prognos eller gissning som man skulle kunna se som en synonym till prognos. Har du nån gång sett en sportkommentators gissning stå på förstasidan i sportblaskorna? nej! Resultaten hör mer hemma där.
Sen tycker jag inte att ip-telefoner riktigt hör till samma bransch som smartphones, du jämför äpplen med päron. Btw, vad du betraktar som nyheter(eller snarare vad som inte är nyheter) är avvikande.
Slutligen påstår jag inget om att jag skulle vilja att sweclockers anställer ny personal för sådana uppgifter, jag sa att jag tycker inte att denna "nyhet" passar här.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W