Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tack för kommentarerna och fina röster, det värmer!

Intressant idé med en slimdrive hakke87. Tack för tipset, det ska undersökas!

*EDIT* Blev så sugen på att testa hakke87´s idé med en slimdrive ovanför RAID-buren buren så nu är en SONY AD-7700S beställd! Den är 12,7mm hög och utrymmet är 14mm men jag tror det kommer funka om man medlar lite med anstånden mellan RAID-buren, driven och ramen.

Nice nice

Hur går det med bakplåten då? Börjat borra än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Nice nice

Hur går det med bakplåten då? Börjat borra än?

Tackar!

Hann inte med så mycket annat ikväll än att fila till och slipa alla kanter. Imorrn kväll blir det förhoppningsvis lite borrande.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

jag skulle använt den lilla biten du hade där innan,limm fast den på slimdriven så allt får en enhetlig look !

Permalänk
Medlem

sätt dit den där plåten du kapade till där slimdvdn sitter nu (plåt på sidorna) sen lägger du lite spackel i skarvarna och lackar så blir det riktigt tjusigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

jag skulle använt den lilla biten du hade där innan,limm fast den på slimdriven så allt får en enhetlig look !

Tack, ingen dum idé alls, man måste skära upp ett hål för knappen och borra ett hål för nödöppningen bara, men annars borde det funka.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Om du forfarande har kvar expantionsplåten, kan du limma fast den över hela DVD spelaren, men göra så att den går att trycka in för att få ut DVD"facket"? Kan förklara vidare om du inte förstår vid begäran ^^

EDIT: JAMEN DET VAR LA FAN ATT NÅGON ANNAN REDAN SAGT DET DÅ!

Permalänk
Medlem

Awesome bygge
Bra att de spårade, roligare så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Awesome bygge
Bra att de spårade, roligare så

Tack! Haha, ja nog blir det mer spännade alltid

Håller tummarna för att lite prylar jag beställt dyker upp på posten idag.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tack! Haha, ja nog blir det mer spännade alltid

Håller tummarna för att lite prylar jag beställt dyker upp på posten idag.

Jasså? Vad då för kul?

Och det verkar ju som att min idé funkade (med bakplåten). Hoppas det inte skiter sig mot slutet, utan att myrphy hade fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Jasså? Vad då för kul?

Ok, en ledtråd:

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

SANDY BRIDGE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

SANDY BRIDGE!

Korrekt! Grejorna kom idag, tackar Alina för snabb leverans så man fick dem till helgen!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Tur att moderkortet inte var på bild alltså fyyyy sjutton vilken rysare. Sitter här hemma och skakar med familjen samlad runt mig...fyyyytusan så du skräms! Usch

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Korrekt! Grejorna kom idag, tackar Alina för snabb leverans så man fick dem till helgen!

AWESOME! Du köpte sabertooth kortet med! Dom döljer kretsarna så jäääääääävla snyggt på det!

Permalänk

Har kollat på bygget flera gånger. Detta kan inte bli annat en awesome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Tur att moderkortet inte var på bild alltså fyyyy sjutton vilken rysare. Sitter här hemma och skakar med familjen samlad runt mig...fyyyytusan så du skräms! Usch

Haha, jag väntade till efter 22 tills jag lade upp bilderna så jag hoppas barnen gått och lagt sig då

Tack Goo5e och LightBlizz, jag hoppas också det blir ett bra slutresultat.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Haha, jag väntade till efter 22 tills jag lade upp bilderna så jag hoppas barnen gått och lagt sig då

Tack Goo5e och LightBlizz, jag hoppas också det blir ett bra slutresultat.

Hur kan man inte gilla sabertooth?

Permalänk

satan så jävla porrit bygge. be höver inte ens se resultatet. tjänner på mig att detta kommer att komma topp 10 listan här på swec dirr. 5P.

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

Det funka ju! Såg skit bra ut!

Permalänk
Medlem

hmmm. Hade jag varit dig, hade jag gjort den plåten du ska bocka nu helt rak från nätagget, sedan gjort en bockning på 45* och sedan en 45* bockning till i höjden av RAID-buren! Bara ett tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

hmmm. Hade jag varit dig, hade jag gjort den plåten du ska bocka nu helt rak från nätagget, sedan gjort en bockning på 45* och sedan en 45* bockning till i höjden av RAID-buren! Bara ett tips

Japp, du har nog rätt, jag har provat men en papp-bit och det blir för tajt för 90-graders böjar så nånting åt 45-graders hållet blir det nog. Blir bara så mycket svårare att mäta upp exakta när det inte är räta vinklar. Plåtbiten jag har kvar räcker bara till ett försök så det gäller att ha tungan rätt i mun.

swerobin91: Tackar ödmjukast för 5:an och de fina orden!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Japp, du har nog rätt, jag har provat men en papp-bit och det blir för tajt för 90-graders böjar så nånting åt 45-graders hållet blir det nog. Blir bara så mycket svårare att mäta upp exakta när det inte är räta vinklar. Plåtbiten jag har kvar räcker bara till ett försök så det gäller att ha tungan rätt i mun.

Tyvärr är nog tummen mer ivägen i detta senariot. Men det verkar ju verkligen som att det har gått bra för dig än så länge!

Permalänk
Medlem

Det funkar ju! Vet inte hur jävla mycket jag hjälper till, men du har ju följt mina råd än så länge

BTW! Kolla fall du kan vända på den senaste plåten du satte in, så du lättare kan koppla in SATA sladdar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Det funkar ju! Vet inte hur jävla mycket jag hjälper till, men du har ju följt mina råd än så länge

BTW! Kolla fall du kan vända på den senaste plåten du satte in, så du lättare kan koppla in SATA sladdar osv.

Det är mycket hjälp att ha någon som bollplank med bra idéer! Tack för det!

Tror inte det kommer vara något större problem med SATA-kablarna. Det finns tillräckligt med plats och eftersom jag har RAID-buren så kommer kablarna kopplas in en gång, sen byter man diskar framifrån utan att behöva mecka med i och urkoppling.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Hur får HDD ström föresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Det är mycket hjälp att ha någon som bollplank med bra idéer! Tack för det!

Tror inte det kommer vara något större problem med SATA-kablarna. Det finns tillräckligt med plats och eftersom jag har RAID-buren så kommer kablarna kopplas in en gång, sen byter man diskar framifrån utan att behöva mecka med i och urkoppling.

Tänkte mest på slim-DVDn. Har du kollat så det får plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tänkte mest på slim-DVDn. Har du kollat så det får plats?

Aha, det var så du menade. Japp, det har jag kollat, den får plats. Den kommer fästas ovanpå RAID-buren och följer med ut ifall man tar ur den framåt i lådan och då kommer man åt kontakterna. Men tack ändå för att du kollar mig att jag tänkt igenom allt.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Aha, det var så du menade. Japp, det har jag kollat, den får plats. Den kommer fästas ovanpå RAID-buren och följer med ut ifall man tar ur den framåt i lådan och då kommer man åt kontakterna. Men tack ändå för att du kollar mig att jag tänkt igenom allt.

hahahaha. Jag brukar inte tänka hela vägen när jag tänker, utan märker det en stund senare, och då hade det varit gött med någon som påmint en ^^

Permalänk
Medlem

Snyggt böjt! Skulle varit fint sen med att du sätter plåt över PSUn och Hdd hotswapen och sen sleevar du några förlängningar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Snyggt böjt! Skulle varit fint sen med att du sätter plåt över PSUn och Hdd hotswapen och sen sleevar du några förlängningar

Jag kommernerade först Nu är du bara en stalker ^^