Grafikkort för vattenkylning och överklockning?

Permalänk

Grafikkort för vattenkylning och överklockning?

Skulle vilja ha lite råd om vad jag borde köpa för kort för ämnets rubrik, tänkte mig SLI och inte så dyrt som 580 men med hyffsad prestanda. Vill bygga om riggen till vattenkyld mest för skoj skull då jag börjat gilla att bygga och mixtra.

GTX 295 tycker jag ser lite småkul ut.

Permalänk
Medlem

Vattenkyl de du har ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

2x560?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Vattenkyl de du har ?

Indeed, vad är det för fel på det du har? Det finns vattenblock till 6870

Permalänk
Skrivet av Weps:

Indeed, vad är det för fel på det du har? Det finns vattenblock till 6870

Mja, är ju ett alternativ, men jag tycker det är kul med lite nytt.. Hade gärna testat Nvidia också. Men att köra på dom här är ju klart det smartaste, och kanske lägga pengarna på ett Corsair 800D.

Men hur är GTX 295, dubbelgpu:erna? Är det ens värt att fundera på att köpa till SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Mja, är ju ett alternativ, men jag tycker det är kul med lite nytt.. Hade gärna testat Nvidia också. Men att köra på dom här är ju klart det smartaste, och kanske lägga pengarna på ett Corsair 800D.

Men hur är GTX 295, dubbelgpu:erna? Är det ens värt att fundera på att köpa till SLI?

Köp för guds skull inte 295 nu. Dom är ju i princip 2 generationer gamla. Om du absolut måste skaffa nytt så skaffa något i gtx5xx serien. Alternativt vänta tills nvidias nya dubbelgpu-kort släpps.

För överklockning rekommenderar jag Evga, både vad gäller moderkort och grafikkort. Sjukt överklockningsvänliga. EK waterblocks har dessutom ofta fullcoverblock till deras kort.

Permalänk
Skrivet av perper:

Köp för guds skull inte 295 nu. Dom är ju i princip 2 generationer gamla. Om du absolut måste skaffa nytt så skaffa något i gtx5xx serien. Alternativt vänta tills nvidias nya dubbelgpu-kort släpps.

För överklockning rekommenderar jag Evga, både vad gäller moderkort och grafikkort. Sjukt överklockningsvänliga. EK waterblocks har dessutom ofta fullcoverblock till deras kort.

Ville mest ha GTX295 för att jag tyckte dom var intressanta, för skoj skull liksom som det kunde vara kul att bygga något eget med. Men jag kör på mina 6870 och vattenkyler dom och CPU:n och moddar för att jag tycker det är kul, väntar ut 6990 och kanske även 595 för att se hur dom presterar - bästa alternativet blir det nog två av då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kass prestanda med 2, skulle inte kört det.