iPad 2 - troliga specifikationer?

Permalänk
Medlem

När blir det lansering? Någon som har en susning?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tror nog att retina-upplösning på iPad skulle kräva ännu högre upplösning än 2048x1536, eller? Är inte så duktig på matte

Permalänk
Medlem

Jag är grymt sugen på en iPad och det är tveksamt att jag kommer orka vänta tills tvåan kommer. Kamera, retina och övriga omtalade uppdateringar känns för mig rätt meningslösa. Den stora frågan jag istället ställer mig är ifall den kommer att stödja Flash fullt ut. Är det någon som har ett svar på detta?

Har länge varit sugen på Apples produkter, och därför känns iPad väldigt aktuell, men i och med lanseringen av android 3.0 och plattor som Xoom m.fl. får jag svårt att bestämma mig. Exempelvis Xoom är ju otroligt mycket mer kraftfull än iPad hårdvarumässigt, men då jag som sagt är sugen på apple (framförallt mjukvaran) blir valet otroligt svårt. Jävla nylansering! Kommer förmodligen inte kunna hålla mig till dess att något nytt släpps och därmed köpa en iPad 1. Sedan hoppas att appleprodukternas skyhöga andrahandspriser håller i sig om det visar sig att ha-begäret tar över vid framtida lanseringar av iPad och androidbaserade motsvarigheter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av perper:

Jag är grymt sugen på en iPad och det är tveksamt att jag kommer orka vänta tills tvåan kommer. Kamera, retina och övriga omtalade uppdateringar känns för mig rätt meningslösa. Den stora frågan jag istället ställer mig är ifall den kommer att stödja Flash fullt ut. Är det någon som har ett svar på detta?

Har du jämfört en iphone4 med tidigare versioner? Retina-skärm vore långt ifrån meingslös, men risken är att sådan inte kommer redan till ipad2. När det gäller flash är det väl frågan snarare "stödja flash alls" än "stödja flash fullt ut" och svaret är sannolikt nej.

Permalänk
Medlem

kommer ipad 2 stödja flash?

hehe

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Har du jämfört en iphone4 med tidigare versioner? Retina-skärm vore långt ifrån meingslös, men risken är att sådan inte kommer redan till ipad2. När det gäller flash är det väl frågan snarare "stödja flash alls" än "stödja flash fullt ut" och svaret är sannolikt nej.

Självklart är jag medveten om skillnaden, men det jag menar är att JAG inte kommer använda paddan till något som kräver en sådan upplösning. Det jag menar med "fullt ut" är att youtube och andra liknande tjänster ju faktiskt fungerar med appar, men flash i webläsaren gör det inte. Trist att Flashstödet inte kommer till tvåan, men det gör i alla fall valet att köpa iPad 1 lite enklare! Tack för svar!

Permalänk

Finns en anledning att jag gärna ser en iPad med den upplösningen: Air Display.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Värt att vänta på Ipad 2 eller slå till nu på en ipad för 3400kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Värt att vänta på Ipad 2 eller slå till nu på en ipad för 3400kr?

Frågan får du fråga dig själv och inte oss.

Den här frågan är liknande:
Ska jag köpa den här datorn för 3k eller den här för 6k. Ja du lite svårt att säga då jag inte vet vad du
har för behov och om du orkar vänta + att du kommer få betala mer.

iPad 2 kommer såklart vara bättre och den kommer också vara dyrare
iPad (v1) är sämre och är billigare.

Sen finns det ganska mycket information om iPad 2 på nätet. Och vi vet inte mer än så.

Hade jag stått mellan de två hade jag till 110% väntat på iPad 2.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Citat:

iPad 2 kommer såklart vara bättre och den kommer också vara dyrare

Tror absolut inte att den kommer vara dyrare än dagens. Däremot kommer den mest troligen inte komma till Sverige på ett bra tag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillsowi:

Tror absolut inte att den kommer vara dyrare än dagens. Däremot kommer den mest troligen inte komma till Sverige på ett bra tag.

Varför skulle dom inte göra det?
Apple hade inte en aning om att en läsplatta skulle bli så populär som den blev.

Det var ju leveransproblem bara för dom hade helt enkelt inte hade tillverkat tillräckligt.

Supply and Demand, blir säkerligen bättre denna gången.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför skulle dom inte göra det?
Apple hade inte en aning om att en läsplatta skulle bli så populär som den blev.

Det var ju leveransproblem bara för dom hade helt enkelt inte hade tillverkat tillräckligt.

Supply and Demand, blir säkerligen bättre denna gången.

För att tjäna mer pengar?

Apple har ju sett fördelarna med att inte släppa en produkt över hela världen samtidigt, det kommer ALLTID skapa en hög efterfrågan i början som leder till leveransproblem. Om de dessutom släpper produkterna vid olika tidpunkter över världen så kan de förlänga varje produktcykel med 1 år extra, dvs mer profit.

För vinsten finns det inte många dåliga saker med att släppa produkterna vid olika tidpunkter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Apple har ju sett fördelarna med att inte släppa en produkt över hela världen samtidigt, det kommer ALLTID skapa en hög efterfrågan i början som leder till leveransproblem. Om de dessutom släpper produkterna vid olika tidpunkter över världen så kan de förlänga varje produktcykel med 1 år extra, dvs mer profit.

Det är ju den enda produkten dom skulle göra det med isåfall.
Resten av apple's line-up uppdateras/släpps samtidigt världen över(+/-1 månad).

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju den enda produkten dom skulle göra det med isåfall.
Resten av apple's line-up uppdateras/släpps samtidigt världen över(+/-1 månad).

Ja, de tidigare produkterna har ju inte gjort det, men de släpptes ju också tidigare.De verkar ju ändrat strategi när de släppte iPaden. Ser inte många anledningar till att de skulle vilja släppa iPad 2 i Sverige när iPad 1 ännu inte funnits ett år på den Svenska marknaden, den säljer fortfarande bra. Den enda skulle vara att det inte är praktiskt för Apple att bygga två olika sorters plattor samtidigt, men för att spekulera i det måste vi ha insyn i deras fabriker och dess kapacitet.

Eftersom Apple har plågats med problem med brist på många av deras produkter så finns det ju en tanke bakom att släppa iPaden på olika platser vid olika tidpunkter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Eftersom Apple har plågats med problem med brist på många av deras produkter så finns det ju en tanke bakom att släppa iPaden på olika platser vid olika tidpunkter.

Jo det är klart. Min tanke är såhär: Eftersom surfplattor är/var ett så pass nytt begrepp när dom släpptes, visste dom inte hur pass bra dom skulle säljas.
Därav otillgängliheten och releasen i hela europa. Datumen spriddes ju hit och dit.

Det skulle vara deras enda produkt som tillverkas i fler än en variant samtidigt, vilket enligt mig inte är Apples stil överhuvudtaget.
Vilket jag ser som konstigt om dom skulle vänta med en release i Sverige, om jag ska vara ärlig(Eller resten av Europa för den delen).

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jo det är klart. Min tanke är såhär: Eftersom surfplattor är/var ett så pass nytt begrepp när dom släpptes, visste dom inte hur pass bra dom skulle säljas.
Därav otillgängliheten och releasen i hela europa. Datumen spriddes ju hit och dit.

Det skulle vara deras enda produkt som tillverkas i fler än en variant samtidigt, vilket enligt mig inte är Apples stil överhuvudtaget.
Vilket jag ser som konstigt om dom skulle vänta med en release i Sverige, om jag ska vara ärlig(Eller resten av Europa för den delen).

Skulle säga att det beror helt på hur de har optimerat tillverkningen. Det finns ju en jäkla extra vinst i att vänta några månader efter släpp med att släppa iPad 2 i Europa. Frågan är om denna vinst överväger kostnaden i att tillverka två enheter samtidigt. Den som lever får se, jag gissar dock på att vi inte får se iPad 2 föräns åtminstone i höst. Kanske inte fullt så sent som iPad 1 kom men i höst iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

iPad 2 kommer man köpa direkt!

Har alltid varit mycket tveksam till Apple produkter tills iPad kom ut och iPhone4.

Äger en iPad och är sjukt nöjd, lätt en av dem bästa och coolaste prylarna på 10år enligt mig.

Kollar inte ens mail på vanlig dator längre. Surf och mail är väldigt smidigt på denna lilla "lyx maskin".
Använder en stationär dator hemma + iPad när jag är ute på vift, bättre kan det ej bli.

Men är man sån som behöver arbeta med mer krävade applikationer ute på vift så funkar ju inte iPad:n så klart.. men eh, man kan inte få allt.

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Skrivet av R-TIN:

Äger en iPad och är sjukt nöjd, lätt en av dem bästa och coolaste prylarna på 10år enligt mig.

Kan bara instämma. Helt otrolig upplevelse att surfa/maila/se på film/youtube/göra en del jobb på. Har fått låna en iPad några dagar av en polare. För mig är iPad 2 ett givet köp när den kommer. Nästan så jag inte kan hålla mig och tänker köpa nuvarande version för jag orkar inte vänta längre!

Permalänk
Medlem

Vad jag hört angående skärmen så ska Apple inte satsa på Retina Display och därmed högre upplösning, utan istället försöka få en smalare skärm med bättre solskydd. Någon som hört samma sak?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad jag hört angående skärmen så ska Apple inte satsa på Retina Display och därmed högre upplösning, utan istället försöka få en smalare skärm med bättre solskydd. Någon som hört samma sak?

låter väl ganska troligt. Känns ju jäkligt onödigt med en så hög upplösning på en så liten skärm. däremot så borde de höja ipads upplösning men inte till retina.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

låter väl ganska troligt. Känns ju jäkligt onödigt med en så hög upplösning på en så liten skärm. däremot så borde de höja ipads upplösning men inte till retina.

Jag har också hört att de kommer öka upplösningen något. Men retina-skärm, som du säger, blir det sannolikt inte - det är svindyrt och onödigt att bygga in grafikkretsar med så hög upplösning.

Gissar på tvåkärnig CPU och 1 GB minne. 256 MB hos nuvarande modell är alldeles för lite. 512 MB har redan iPhone 4.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv

Vann en IPAD häromdagen, har inte öppnat den ska säljas.

Varför ska man betala över 5000 spänn för en A8 processor när man kan få en A9 dualcore med annat märke och android 3.0 till samma pris? Tror dock 2012 är året då man ska handla dessa leksaker, då med den nya 4core prollen från nvidia och sänkta minnespriser, lär bli kalas.. Hoppas de skyndar på med 28nm tillverkningen!

Permalänk

Någon som hört nått om priset ? kommer det ligga runt samma som Ipaden som finns nu ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Någon som hört nått om priset ? kommer det ligga runt samma som Ipaden som finns nu ?

Antagligen. Har alltid funkat så vad jag vet. iPhone -> iPhone 3G samma pris vid release, iPhone -> iPhone 3GS samma pris, you get it

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Antagligen. Har alltid funkat så vad jag vet. iPhone -> iPhone 3G samma pris vid release, iPhone -> iPhone 3GS samma pris, you get it

Blev fundersam när jag läste om retina skärmen osv

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Antagligen. Har alltid funkat så vad jag vet. iPhone -> iPhone 3G samma pris vid release, iPhone -> iPhone 3GS samma pris, you get it

Stämmer när det gäller iphonen men inte när det handlar om dom andra produkterna framförallt ipods'en, man kan ju hoppas att dom sänker den lite iaf, men kommer inte vara något markant.

Permalänk
Medlem

Laddade inför ikväll då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Laddade inför ikväll då?

Klart man är men vet fan inte varför, är ett androidfan men är endå alltid så jävla nyfiken när det gäller apples presentationer. Man är väl en idiot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Klart man är men vet fan inte varför, är ett androidfan men är endå alltid så jävla nyfiken när det gäller apples presentationer. Man är väl en idiot

haha! Då antar jag att du är sugen på Motorola Xoom? Det ska bli väldigt spännande och se vad Apple kommer med. Blir någon av dessa två skapelser.