Tappar internet åtkomst på iPhone via Wifi

Permalänk
Medlem

Tappar internet åtkomst på iPhone via Wifi

Hej,

Jag kör en Netgear router och kör samtidigt "Access Controll" via mac adress till endast min iPhone då detta är den enda enheten som kör på mitt trådlösa.

Om jag går in i routerns setup gränssnitt "www.routerlogin.com" <- för netgear och lägger till telefonens mac adress i "Access Controll" och sparar - > loggar ut så fungerar detta klockrent, i ungefär 24h.

Sen tappar jag internetuppkopplingen och när jag kikar på vad jag har fått för ip-adress på telefonen så är den inte med i min range som routern ska dela ut via DHCP.

Detta händer dagligen, men går jag in i routern och tar bort telefonens mac-adress och lägger till den igen samt sparar och loggar ut så fungerar det igen.
Är det någon som har en aning om vad jag ska göra?

Eftersom det ibland fungerar 48h och ibland endast 4h så kan det ju inte heller bero på någon tidsbegränsnings inställning i routern?

Har nu tröttnat och går med på att springa till min stationära dator och genomföra denna procedur "ta bort mac-adress, lägg till -> spara & logga ut" varje gång. Men nu får det fan vara nog
Hoppas på någon Netgear guru som kan hjälpa mig!

// J

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk

Brukar ge problem detta med maclåsning

Skulle föreslå du använder wpa -psk eller en liknande säkring istället.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av drivrutiner.net:

Skulle föreslå du använder wpa -psk eller en liknande säkring istället.

Det spelar ingen roll, blir precis samma problem.

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Ställ in i din router att den aktuella MAC adressen skall tilldelas ett fast förbestämt IP. Så behöver du inte tänka på att DHCP kan klödda det iaf.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com