Permalänk
Medlem

Köpte fel skärmar.... Värt att byta?

Beställde ny dator samt två ny skärmar på Inet.se...

Nu efter att jag beställt så har jag insett att jag valde fel skärmar än vad jag hade tänkt. Priset var detsamma på båda dock, antagligen därför jag inte reagerat på att jag valde fel.

De jag beställde var Samsung TFT 24" P2450H Rose Black, men hade tänkt från början att jag skulle köpa Samsung TFT 24" BX2431 LED

Detta är första gången jag handlar på Inet.se.

Är det värt jobbet och eventuell returkostnad på två skärmar (kanske nån som vet vad det kostar?) för att byta dessa till den andra modellen skärmar tror ni?

Tacksam för svar och åsikter.

Visa signatur

Oj, sparad signatur sedan början på 2000-talet, nostalgi, den får vara kvar =):
www.vw-vr6.cjb.net
Puter: Athlon 1200, Abit KT7A-RAID-extreme, V3 3500, 200gb o 19"

Permalänk
Avstängd

Hade behållt den skärmen du faktiskt beställde, bättre ljusstyrka, och tester verkar också tycka att den är bättre.
Kollade lite snabbt på 2 tester bara.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Inte värt det. De skiljer sig inte alltför mycket åt. TN är TN är fel att säga, men ingen av dom är någon höjdare. Hur kom du fram till att P2450H var ett "bra" val?

Permalänk
Medlem

Det handlade om pris / storlek /upplösning när jag valde, och bägge verkar ha liknande prestanda, för utom att BX2431 är aningens nyare och är LED upplyst. Men det var ju BX2431 jag tittade på först. Men ska jag byta nu så får jag ju troligen betala returavgift, och då kanske det inte är någon mening att byta skärmarna.

Visa signatur

Oj, sparad signatur sedan början på 2000-talet, nostalgi, den får vara kvar =):
www.vw-vr6.cjb.net
Puter: Athlon 1200, Abit KT7A-RAID-extreme, V3 3500, 200gb o 19"

Permalänk
Medlem

Om du beställde igår efter klockan 17 går det jättebra att ringa Inet idag (så tidigt som möjligt!) och säga att du beställt fel.
De fixar det utan problem åt dig .

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Skulle hellre ta de du tog av misstag, fyrkantiga vs lite avrundade när 2 ska stå breve varann

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]