Äntligen! Project Blacksnake börjar närma sig slutet... [BILDER]

Permalänk
Gäst

Fräsht Blacksnake,
lite stil på bygget tillskillnad från många andra här,
Men vad är det ja skådar ?
Ett koolance chassi det är stil på dig.
men jävla fint bygge,

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt. Blacksnakesidan var otroligt läcker. Najs bygge helt enkelt. 10/10 Bordsfläktar får den i betyg

Permalänk
Medlem

Vad är det för Typsnitt på texten Blacksnake på sidan på lådan?

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk

Clan...: Tack! Färgvalet är en smaksak :/ men vad är det med lacken? Tell me!

eDaweu: Det är ett freeware-snitt Steelwolfuntitled heter det. www.city300.it/sauron/resources/fonts/zip/s/steelwolfuntitled...

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

Brukar inte säga detta på det här forumet NUFÖRTIDEN, men...
Imponerande!

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Ha den äran!!!

Mkt snyggt bygge. Kul med nåt nytt!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

*dreggel*
Fina fisken!

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
Clan...: Tack! Färgvalet är en smaksak :/ men vad är det med lacken? Tell me!

eDaweu: Det är ett freeware-snitt Steelwolfuntitled heter det. www.city300.it/sauron/resources/fonts/zip/s/steelwolfuntitled...

Det jag menade var att fronten på lådan är "grå", resterande chassi som syns utanpå är svart. Du hade kunna måla den gråa fronten svart, det hade vad jättesnyggt
Det gula innuti var "modigt" gjort, men det va coolt!
Så slutklämmen är att du målar om froten till Svart, eller en annan färg som "skär" sig med det svarta. För nu när det är grått får jag intrycket att det är tanken att man velat fått färgerna så lika som möjligt!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Ah! ok Jag förstår vad du menar! Den är faktiskt svart den också, fast lite ljusare svart. Den ser bara ett gäng ljusare ut på bilden än vad den egentligen är eftersom jag hade just fronten mot fönstret när bilden togs.
men du har rätt, den är 'lite' ljusare och jag hade en tanke på att lacka den också först. men då det är plast så är det lite tjurigare att få lacken att fästa bra utan att åtminstonde först slipa ner det lite lätt för att få fästyta. O slipar jag på plasten så sabbar jag fronten + att det är svårt då den har små inåtvända bulor på hela fronten. Det var mer en avvägning än att det var bortglömt

Däremot så skall toppen på lådan lackas om. Jag fick massa skit på den efter att jag hade lackat den bara för att jag fortsatte att jobba i garaget efter pålägg :/

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

det ser ut som en frys box med termometern och allt

Permalänk
Medlem

skit snygg!

Permalänk

Snygg burk, önskar jag kunde bygga sånt... snygga guror btw.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
Ah! ok Jag förstår vad du menar! Den är faktiskt svart den också, fast lite ljusare svart. Den ser bara ett gäng ljusare ut på bilden än vad den egentligen är eftersom jag hade just fronten mot fönstret när bilden togs.
men du har rätt, den är 'lite' ljusare och jag hade en tanke på att lacka den också först. men då det är plast så är det lite tjurigare att få lacken att fästa bra utan att åtminstonde först slipa ner det lite lätt för att få fästyta. O slipar jag på plasten så sabbar jag fronten + att det är svårt då den har små inåtvända bulor på hela fronten. Det var mer en avvägning än att det var bortglömt

Däremot så skall toppen på lådan lackas om. Jag fick massa skit på den efter att jag hade lackat den bara för att jag fortsatte att jobba i garaget efter pålägg :/

aha, nu är jag med.
Jo, lacka om hela lådan i samma färg så blir det über!
Förresten, ljus svart, vad är det?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

nedrans tufft.. men de sur ut som fronten e lite sliten, eller vad man ska säga. ere så i verkligheten oxå ?

Visa signatur
Permalänk

Clan: Ja, precis! Ljus svart vad är det?...hrmmm
Närå, som t ex nu när den står rakt upp o ner i rummet i vanligt rumsljus så ser man ingen skillnad knappt på fronten o lådan. Det är bara bilderna som inte ger fronten rättvisa, typ!

perco: njae, den är väl inte direkt sliten, men vaddå kom igen lådan är inte direkt sprillans ny om man säger så

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Avstängd

snyggt som fan...hoppas mitt plexichassi blir minst lika läckert

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Tidigare satt det dubbla Pentium Pro i den, och ett på den tiden svindyrt Elsa Gladiac. I just threw it away.

OT, men var slängdes dom? Är intresserad av att köpa om moderkort och processorer fungerar:)

Väldigt trevligt bygge btw:)

Permalänk
Medlem

Grymt snygg låda. Coolt med den gula färgen i lådan också.

Permalänk

snyggt me den gula färgen å så...allmänt trevligt bygge men hemgjot block eller iaf en skroten-radiator hadde suttit

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Medlem

Fortfarande grymt bygge!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Gult... vaaaaaaaaaaarföööör????

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Avstängd

*SNYGG * BlackSnake var bor du jag vill se den fetingen med egna ögon å ta en titt på dian gurur åxå om det går !
messa mig över icq 1638776 om det e okej att komma över å kolla !

Permalänk
Avstängd

*hmm snapperhead * hmmm ! vem av dom du ?

Permalänk

Ops! Jag trodde inte att den här tråden levde längre, men det gjorde den även om det var ett tag sedan...
Drone...: Eum! Jag lirar naturligtvis gura i bandet och således också bilden med den smått korpulente gitarristen om det nu framgår

[Overlord]: Däääääääärföööör!

marran mon: Hemgjort block, nja, jag har inga såna grejer till att tillverka. Radiator från skroten, nooooooo way! Skit in skit ut

Ftass: Moderkort o prop ligger någonstans på jobbet o skräpar, vet inte exakt vart men om jag hittar på det så kanske...
btw! grafikkortet var inte alls ett Elsa Gladiac som jag så felaktigt skrev Elsa Gloria Ska det vara o inget annat. Elsa Gloria!

Resten: Tack för all cred! Jättekul!

Kan meddela att bygget nu står o inte gör någonting då jag efter ett litet missöde råkade få ett litet läckage på tanken efter att jag lite oförsiktigt bände lite för hårt på den samma. Grejerna är hela, men jag har inte orkat ta tag i skiten bara...

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

så chassit kanske är till salu ?

Permalänk
Medlem

hur gjorde du för att få tanken tät? ska nämligen fixa en sån också.. är det bara plexilim eller? har du fixat till "sidorna" själv eller har du fått det inlämnat? svara snarast

Permalänk

najs som fan!!
GJ

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Denil: Ja, kanske det...;) Kom med ett prisförslag!

Milcow: Det var ju tanken som började läcka, remember?!? *joking*
Närå, jag körde med foglim för akvarium (silicon).
Jag har fixat allt själv, såklart! Annars så är det inget hemmabygge!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03