ZTE Blade med backlight bleeding. Garanti?

Permalänk
Medlem

ZTE Blade med backlight bleeding. Garanti?

Innan jul köpte jag två stycken mobiltelefoner från Telia av modellen ZTE Blade. Ett av exemplaren lider av, i mina ögon, extrem "backlight bleeding". Anställda i butiken kunde inte avgöra om detta var något som kunde fixas med hjälp av garantin. Nån som har erfarenhet av detta eller vågar sig på en gissning? Vill inte skicka in den och betala 500 för att dom inte hittar något fel på en mobil som bara kostade 1500 i butik

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Min flickvän kommer snart hem. Ska kolla på hennes.

Återkommer snart.

Edit: Tycker mig se i stort sett samma mängd bleeding på hennes Blade. Det ser ut att vara lite mer på din telefon, men det kan man nog skylla på kameran du tog bilden med.

Tror inte detta är ett konstruktionsfel. Alltså inget du kan utnyttja på garantin. Tänk på priset på telefonen så är det inte så kontigt.

Permalänk
Medlem

Inget fel på telefonen!!

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

okej, misstänkte att jag skulle få ge mig på detta Bara bra egentligen för då kan jag börja leka med lite roms och dylikt och prova på android 2.2 utan att behöva gå och vänta. Sweet tack!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Jobbar i branschen och kan säga att det ser ut så där på en fruktansvärt många telefoner vid uppstart. Du kan inte sitta och stirra dig blind på en svart skärm och klaga på backlight bleeding. Är det uppenbart i vanliga bruksförhållanden så har du kanske något att gå på.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll, du kommer väl inte märka det när du använder telefonen ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasande Joel:

Jobbar i branschen och kan säga att det ser ut så där på en fruktansvärt många telefoner vid uppstart. Du kan inte sitta och stirra dig blind på en svart skärm och klaga på backlight bleeding. Är det uppenbart i vanliga bruksförhållanden så har du kanske något att gå på.

grejen är att skärmen inte är svart på fotot utan grå. Många program, hemsidor osv har en mellangrå ton och då blir fenomenet väldigt tydligt. Sweclockers t.ex. ser ut att ha gradienter i alla kanter o.s.v

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Skrivet av Delight:

grejen är att skärmen inte är svart på fotot utan grå. Många program, hemsidor osv har en mellangrå ton och då blir fenomenet väldigt tydligt. Sweclockers t.ex. ser ut att ha gradienter i alla kanter o.s.v

Att det är backlight bleeding är i sig inget skäl för reklamation. Är det däremot ett ursprungsfel, att din skärm är defekt, så är det skäl för service. Det vill säga att skärmen inte håller samma kvalitet som andra ZTE-blade.

När det gäller just ZTE blade så skickas all på service till Anovo i Gävle. Det görs enklare reparation men enligt avtal så byts de ut mot saleskit om felet är av den art att det inte lönar sig att laga enheten.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasande Joel:

Att det är backlight bleeding är i sig inget skäl för reklamation. Är det däremot ett ursprungsfel, att din skärm är defekt, så är det skäl för service. Det vill säga att skärmen inte håller samma kvalitet som andra ZTE-blade.

När det gäller just ZTE blade så skickas all på service till Anovo i Gävle. Det görs enklare reparation men enligt avtal så byts de ut mot saleskit om felet är av den art att det inte lönar sig att laga enheten.

ok, då släpper jag nog detta helt, kan nog vänja mig vid det ändå tack för hjälp och info!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."