Permalänk
Medlem

Om du är MMO'are så skulle Razer naga Epic vara nåt för dig
fast den finns tydligen inte någonstans?

Permalänk
Medlem

Jag säger Steelseries Xai , Qpad 5K , Steelseries Ikari Laser och Logitech g500 om det inte vore för att lasern på den musen är förbannat jobbig om man spelar på högre nivå (eftersom att man blir ganska beroende av att man inte ska bli begränsad av hårdvara) Jag tycker iaf att du borde köra på en Steelseries Xai för dom är otroligt härliga att använda. Varför åker du inte till elgiganten eller liknande och känner på mössen där?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zergling:

har ägt 3 st steelseries möss (Ikari optical och laser samt Xai laser), alla sönder inom loppet av 3-6 månader, köp inte dessa om du en människa som vårdar din mus väl men har hög apm i RTS spel.. deras klickers funkar inte efter ett tag

edit
sitter med en Razer Deathadder atm och den är fan så mkt bättre..av mina erfarenheter iaf.

6månader är mycket om man spelar mycket RTS spel och har hög APM . min kompis har nu haft Steelseries Ikari Laser i 5månader och han gibbar Starcraft2 dygnet runt han ligger på kring 100-120APM

Edit: glömde säga att hans mus fortfarande funkar helt utan problem så det kanske är du som spammar lite för mycket när du spelar som gör att deras möss inte pallar trycket

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Steelseries kändes lite väl naken, och Mixoin(?) verkar ha lite märklig form, har du provat den själv, isåfall, hur är den?

Steelseries känns lite väl "barebone" för min smak.

Och hur är materialen? Någon hemsk steelseries-plast?

Mionix är helt underbar, otroligt skön, stöd för alla fingrar etc.
den har ett lite halvgummi-aktigt material som gör att man inte tappar kontrollen, följsam och man kan byta vikter.

du får ingenting bättre än den här musen!

Permalänk

Qpad 5k bästa musen jag nånsin har haft. Kan starkt rekommendera denna.

Visa signatur

1: Intel 2500k @ 4.4Ghz (Corsair H70) || Gigabyte Z68-UD4 || Asus Gtx 1070 Turbo 8GB || Corsair Vengeance 16 gb Intel 320 SSD 120GB || Corsair HX850w || 32" 2560x1440 + 2x 26" 1920x1200 || Lian Li A71b || Logitech Z5500 Creative x-fi xtrememusic|| Sennheiser Pc350SE || Qpad Mk-85 x Qpad 8K

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonVonHell:

Qpad 5k bästa musen jag nånsin har haft. Kan starkt rekommendera denna.

Inga problem med att den helt plötsligt för för sig att börja hacka?
Min har börjat hacka nu efter ett års användande, bytte musmatta och tyckte problemet försvann, men det kom snabbt tillbaka.

Permalänk

5 år med Logitech MX518 och den fungerar som ny
Ett par glidez senare bara.
Rekommenderas!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Ztigmata:

Inga problem med att den helt plötsligt för för sig att börja hacka?
Min har börjat hacka nu efter ett års användande, bytte musmatta och tyckte problemet försvann, men det kom snabbt tillbaka.

konstigt, jag själv har aldrig haft ett enda problem med min. Endå så har jag haft den sedan den släpptes.

Visa signatur

1: Intel 2500k @ 4.4Ghz (Corsair H70) || Gigabyte Z68-UD4 || Asus Gtx 1070 Turbo 8GB || Corsair Vengeance 16 gb Intel 320 SSD 120GB || Corsair HX850w || 32" 2560x1440 + 2x 26" 1920x1200 || Lian Li A71b || Logitech Z5500 Creative x-fi xtrememusic|| Sennheiser Pc350SE || Qpad Mk-85 x Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Mx518 med qpad matta.

Permalänk
Medlem

Anser att fråga andra efter råd om just möss är extremt dumdristigt eftersom möss är sååå personligt. Jag rekommenderar att du typ går in på onoff/elgiganten och provkör dom möss de har framme eller testat nån kompis mus istället för att tex fråga en person som har händer som king kong och du själv kanske har lika småa som en hamster, då kommer förmodligen inte den mus king kong rekommenderar passa just dig så jävla bra men king kong kanske anser att det är den bästa musen som finns.

Jag själv älskar och har alltid älskat MX518. HS musen till CS och grymt bra precision i wow och nog många knappar för macros. Perfekta gaming musen för mig iaf.

Visa signatur

All those memories will be lost in time... like tears in rain

Permalänk

Jag köpte en Rzaer Deathadder respawn.. uppföljaren till deathadder.. upplever inget problem med smutts..
Klart att den blir lite små skitig efter ett tag.. men jag just nu kan jag inte minnas när jag rengjorde den sist och den ser ganska fräsch ut just nu iaf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har kört med MX5XX-serien under en längre tid och gick nyligen över till Roccat Kone+. Personligen tycker jag att greppet är inte lika bra som ex MX518 men i övrigt står den riktigt högt i kurs, inställningarna är lätta och den fungerar riktigt bra.

Kan tilllägga att jag har varit tvungen att byta min Roccat Kone+ då scrollen gick sönder gick givet på garantin, återstå att se om problemet återkommer.

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder är grymt skön, men knapparna börjar dubbelklicka efter ett tag :/

Permalänk
Medlem

Vilken mus som helst som har en sladd och två tumknappar, förstår personligen inte hur folk kan behöva mer än 5 knappar på en mus under några omständigheter. DPI är för mig bara ett enda stort hjärnspöke som försöker säljas till folk.

En intellimouse 3.0 eller kanske en mx518, de är båda duglige möss.

Permalänk

Mionix Saiph 3200 är superbra! Prisvärd som faeen...

Permalänk
Inaktiv

Den legendariska 3.0'an duger i alla väder, dessutom så är den sjukt billig!

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Kombinationen Ikari Laser + QcK+ Heavy har fungerat ypperligt för mig Vissa stör sig på ett för djupt klick i den däremot ...

Det är nog den bästa musen jag någonsin ägt.
Underbar, det finns även on-the-fly DPI inställning samt 5 andra knappar.
http://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-mu...

Skulle rekommendera den om och om igen...

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X8 säger jag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=407626

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk

Dethaddern är riktigt skön, har en själv

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Fråga dig själv lite vad du egentligen ska med macrofunktioner på en mus till, jag tror det är mer av en skrytsak i de allra flesta sammanhang.

Vet du vad, ta och åk till närmaste ställe där de iallafall har ett hyffsat utbud spelmöss man får känna på, (t.ex. Mediamarkt) och avgör själv. Köp för i helvete inte en mus efter specifikationer och funktioner. Fråga också dig själv vad du egentligen ska med macrofunktioner till annat än skryt.

"Någonting annat som lät intressant var en feature jag såg på vad jag tror var en av SaiTek's möss, där det fanns en knapp för att temporärt ställa ner dpi-inställningen, för att kunna utföra mer precisa manövrar (typ sikta i FPS-spel). Detta tyckte jag verkade mycket användbart, och efterfrågar därför en liknande feature, eller i alla fall en on-the-fly DPI knapp."

Hur menar du med "temporärt ställa ner"?
Just att det skulle vara temporärt borde ju innebära att man själv inte styr när den byter tillbaka, vilket jag personligen tycker låter fruktansvärt meningslöst i ett fps-spel. Köp istället en med on-the-fly justering som sköts MANUELLT

Har en Qpad 5k själv, stog lika mot NAOS 5k enligt mig men jag upplevde högre friktion med Mionix mus så det blev Qpaden istället. Hade en MX510 förut som jag absolut älskade men idag spyr jag på alla möss ur den serien, förstår inte hur folk står ut med den formen.

Mad Catz Cyborg R.A.T 5, 7 o. 9, tror ja du pratar om.
Den kan man ställa om hur som helst och den har en "sniper-mode" knapp som sänker DPI när man håller in den

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W